۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۲۴۳۵۶۶

افزایش 175 درصدی پرداخت زکات در شهرستان سلطانیه زنجان

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای زکات شهرستان سلطانیه زنجان از افزایش 175 درصدی پرداخت زکات در این شهرستان خبر داد و گفت: محصولات 25 روستا در این شهرستان مشمول زکات می شود که با برگزاری جلساتی با حضور روحانیان آنها را برای پرداخت زکات تشویق می کنیم.
جمع آوري زکات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، محسن احمدی، دبیر شورای زکات شهرستان سلطانیه زنجان، امروز در جلسه شورای زکات این شهرستان، با ارائه گزارشی از فعالیت دبیرخانه شورای زکات در سلطانیه اظهار داشت: فعالیت‌های دبیرخانه با همکاری اعضای کارگروه در شهرستان اجرایی می‌شود.

 

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مستمر جلسات شورای زکات گفت: طی سال جاری به صورت ماهانه جلسات شورای زکات در شهرستان برگزار شده است که در این جلسات نسبت به شناسایی ظرفیت‌های شهرستان در امر زکات و همچنین بهره‌گیری از آنها تاکید شده است.

 

دبیر شورای زکات شهرستان سلطانیه در ادامه خاطرنشان کرد: در همین راستا با مؤدیان زکات نیز جلسات چهره به چهره برگزار شده است که این جلسات با حضور روحانیان و مبلغان زکات برگزار و آثار و نتایج مثبت پرداخت زکات در جامعه برای مردم تبیین و تشریح شده است.

 

این مسؤول در ادامه با بیان این که در حال حاضر 200 مؤدی زکات در شهرستان سلطانیه فعالیت دارند تصریح کرد: پرداخت کنندگان زکات در این شهرستان در مناطق مختلف فعالیت داشته و در بخش‌های متنوعی با کمیته امداد همکاری دارند که این تعداد از مؤدیان از 25 روستا می باشند که محصولات آنها مشمول زکات می شود.

 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های شورای زکات در این روستاها تأکید کرد: اعزام مبلغان زکات، انجام فعالیت‌های تبلیغی، برگزاری جلسات توجیهی با حضور کشاورزان و گندم‌کاران از جمله اقداماتی است که در بحث تبلیغات زکات در مناطق روستایی از سوی شورای زکات انجام می‌شود.

 

دبیر شورای زکات شهرستان سلطانیه در ادامه از افزایش 175 درصدی پرداخت زکات در این شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد: در نتیجه فعالیت‌های تبلیغی و توجیهی صورت گرفته، امسال 6 میلیارد و 330 میلیون ریال زکات در شهرستان سلطانیه پرداخت شده است که این مبلغ در سال گذشته 2 میلیارد و 300 میلیون ریال بود که بر اساس آمار مقایسه‌ای امسال میزان زکات پرداختی در این شهرستان 175 درصد افزایش یافته است.

 

احمدی در پایان با اشاره به حضور تأثیر گذار و مثبت روحانیان در پرداخت زکات از سوی مردم گفت: اقدامات تبلیغی و توجیهی انجام شده از سوی روحانیان و مبلغان امری تاثیرگذار در مشارکت بیشتر مردم بود از این رو بر اساس سیاست‌های ابلاغی دبیرخانه شورای مرکزی زکات در مناسبت‌های مختلف مبلغان زکات به مناطق مشمول زکات اعزام شده و نسبت به تبلیغ این سنت حسنه اقدام می‌کنند که البته نباید نقش تأثیر گذار رسانه ها در ترویج این سنت حسنه را انکار کرد./949/پ202/ب4

ارسال نظرات