۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۲۴۳۵۷۶
امام‌جمعه اهل سنت بیرجند:

توهین به مقدسات مسلمانان از شگردهای دشمن برای ایجاد تفرقه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهل سنت بیرجند بابیان این‌که توهین به مقدسات مسلمانان از شگردهای دشمن برای ایجاد تفرقه است، گفت: مسلمانان با هوشیاری مراقب توطئه‌های دشمن برای ایجاد تفرقه در میان امت اسلامی باشند.
پيامبر (ص)

مولوی غلام حیدر فاروقی، امام‌جمعه اهل سنت بیرجند، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، بابیان این‌که دشمنان از صدر اسلام تا به امروز به دنبال تضعیف مسلمانان بوده و هستند، گفت: دشمنان برای تضعیف مسلمانان شیوه‌های گوناگونی را در پیش‌گرفته‌اند که یکی از این روش‌ها ایجاد تفرقه در میان امت اسلامی است.

 

وی با اشاره به این‌که قرآن به پرهیز از تفرقه تأکید کرده است، افزود: اختلاف و تفرقه موجب سستی و شکست مسلمانان در طول تاریخ بوده و باید امروز از ایجاد تفرقه پرهیز کرد.

 

امام‌جمعه اهل سنت بیرجند تصریح کرد: اگر مسلمانان با یکدیگر وحدت و اتحاد داشتند نه‌تنها آمریکا و غرب بلکه تمام کافران توانایی مقاومت در برابر مسلمانان و اهانت به مقدسات مسلمانان را نخواهند داشت.

 

وی با اشاره به جمعیت یک میلیارد و 500 هزارنفری مسلمانان در جهان گفت: دشمنان اسلام با تفرقه میان این جمعیت کثیر به‌راحتی به مقاصد خود که غارت سرزمین‌های مسلمانان بوده است، دست یافتند.

 

مولوی فاروقی بابیان این‌که اهانت و توهین به مقدسات ما مسلمانان از دیگر شگردهایی است که دشمنان در پیش‌گرفته‌اند، افزود: باید در این راستا برداران اهل تسنن و تشیع نسبت به توطئه‌های دشمنان آگاه بوده و با وحدت خود در برابر این توهین‌ها ایستادگی کنند.

 

وی ادامه داد: پیامبر (ص) نه‌تنها برای مسلمانان بلکه برای تمام بشریت الگو هستند و اگر امروز جهان به سیره پیامبر اقتدا کند و سیره پیامبر را در زندگی خود پیاده کند هیچ‌گونه ظلم و جور و ستم و بی‌عدالتی و ریختن خون بی‌گناه وجود نخواهد داشت.

 

امام‌جمعه اهل سنت بیرجند با اشاره به این‌که مردم و مسؤولان تا پای جان از پیامبر گرامی اسلام (ص) و مقدسات خود دفاع می‌کنند، گفت: کسانی که تفرقه‌افکنی می‌کنند در خط دشمنان اسلام و در رأس آن‌ها آمریکا و انگلیس هستند.

 

وی با تأکید بر این‌که پدیده شوم تکفیر چهره اسلام را خدشه دارد کرده و موجب اسلام هراسی شده است، افزود: این جریان نشأت‌گرفته از عدم پایبندی به‌اعتدال است چراکه موجب می‌شود کسانی که چنین تفکراتی دارند همه افرادی را که برخلاف آن‌ها فکر می‌کنند به قتل برسانند.

 

مولوی فاروقی تصریح کرد: این افراد در حقیقت با ایجاد تفرقه و اختلاف میان مسلمانان آب به آسیاب دشمن ریخته و دشمن را برای کارهای خبیث تقویت و تشویق می‌کنند.

 

امام‌جمعه اهل سنت بیرجند عنوان کرد: استکبار جهانی منافع خود را در تفرقه و اختلاف میان مسلمانان می‌بیند؛ زیرا زمانی که میان مسلمانان تفرقه و اختلاف بیفتد، دشمن به نحو احسن می‌تواند به اهداف پلید خود برسد.

 

وی مهم‌ترین خطر تفرقه‌افکنی را تضعیف مسلمانان و تقویت دشمنان اسلام دانست و تصریح کرد: ضروری است تا مسلمانان با مراجعه کردن به دستورات قرآن و عمل کردن به سیره پیامبر اکرم (ص) باهم متحد زندگی کرده و سیره پیامبر را الگوی خود قرار دهند.

 

 امام جمعه اهل سنت بیرجند عقلانیت و منطق را مهم‌ترین شیوه برای حل مشکلات و اختلافات فرقه‌ای در میان مسلمان دانست و گفت: رحمت و مهر بانی و تکیه‌بر عقلانیت مهم‌ترین شیوه رسول‌الله است و کسانی که ادعای پیروی از رسول‌الله را دارند باید به شیوه و روش ایشان برای حل مشکلات خود اقدام کند.

 

مولوی فاروقی بابیان این‌که اتحاد تنها پاسخ کوبنده به هتک حرمت پیامبر گرامی اسلام (ص) است، یادآور شد: توهین این نشریه هتاک به پیامبر اسلام (ص) موضوع جدیدی نبوده و یک طرح برنامه‌ریزی‌شده است./968/ت302/ب5

ارسال نظرات