۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۴۳۵۸۴
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

اصلاح باطن موجب اصلاح ظاهر می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به این که در قرآن دستورات فراوانی در راستای اصلاح باطن و ظاهر افراد وجود دارد، گفت: اصلاح باطن موجب اصلاح ظاهر می شود.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان، ظهر امروز در مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب مدارس علمیه لرستان که در مدرسه صادقیه خرم آباد برگزار شد، با تبریک میلاد با سعادت امام حسن عسکری گفت: تلبس به لباس روحانیت، تلبس به لباس پیامبر اسلام(ص) است.

 

وی با بیان این که ملبس شدن به لباس روحانیت توفیق بزرگی است که نصیب هرکسی نمی شود، افزود: در این راستا باید به لوازم کار توجه داشته باشیم.

 

حجت الاسلام مبلغی در ادامه تصریح کرد: هر فردی که افتخار طلبگی پیدا می کند باید ابزار وقار و متانت را در گفتار و رفتار خویش حفظ کند.

 

وی با بیان این که ظاهر فرد در طلبگی از اهمیت خاصی برخوردار است، خاطرنشان کرد: طلبه باید به اصل باطن توجه داشته باشد چراکه باطن فرد بر ظاهر او اثر می گذارد.

 

مدیر حوزه های علمیه لرستان در ادامه با بیان این که اصلاح ظاهر در کنار باطن باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: باید توجه داشت که ظاهر فرد به همان اندازه بر باطن اثر گذار است.

 

وی اصلاح باطن را اصل و اساس رفتار فرد بیان کرد و عنوان داشت: تربیت باطن خویش در آراستگی ظاهری انسان بسیار مهم است.

 

حجت الاسلام مبغی با اشاره به طلابی که امروز ملبس به لباس روحانیت می شوند، خاطرنشان کرد: این طلاب ظاهرکار خویش را شبیه به رسول خدا می کنند.

 

وی بیان داشت: امید است این طلاب همراه با ظاهر خویش، با توجه به باطن خویش، به ویژگی های اخلاقی و رفتاری پیامبر(ص) توجه داشته باشند.

 

مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به این که طلاب وظیفه هدایت گری جامعه را برعهده دارند، خاطرنشان کرد: امید است با توجه ویژه به باطن خویش و اصلاح ظاهر به سمت اصلاح جامعه با موفقیت حرکت کنند./9459/پ202/ب4

ارسال نظرات