۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۲۴۳۵۹۵
مدیر مدرسه صادقیه خرم آباد:

عمامه، افتخار و امانت الهی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه صادقیه خرم آباد با بیان این که عمامه افتخار و امانت خداوند است، گفت: طلبه در برابر پوشیدن این لباس مقدس باید به وظایف دینی خویش عمل کند.
آئين عمامه گذاري طلاب حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام بهروز شمسی فر، مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد، صبح امروز در مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب مدارس علمیه لرستان که در این مدرسه برگزار شد، با تبریک ولادت با سعادت یازدهمین اختر تابناک ولایت و امامت گفت: طلبگی و درس خواندن در حوزه امام صادق(ع) شرفی است که نصیب هر کسی نمی شود.

 

وی با بیان این که انبیا علم را برای ما به ارث باقی گذاشتند، عنوان داشت: ما وارث علم انبیا هستیم و باید به خوبی آن را کسب و در جهت هدایت جامعه از آن استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام شمسی فر از عمامه به عنوان تاج فرشتگان نام برد و افزود: عمامه افتخار و امانت خداوند است که در راستای پوشیدن لباس مقدس روحانیت وظایف سنگینی بر دوش داریم و باید به آن ها عمل کنیم.

 

وی تصریح کرد: طلابی که امروز ملبس به لباس روحانیت می شوند و نماد سرباز امام زمان(عج) را بر تن می کنند باید قدر این فرصت را بدانند و نسبت به وظایف خویش آگاه باشند.

 

مدیر مدرسه علمیه صادقیه تصریح کرد: طلبه با پوشیدن این لباس مقدس وارد مرحله تازه ای از زندگی خویش می شود که باید آن را قدر بداند و به این افتخار بزرگ ببالد.

 

لباس روحانیت دعوت به تقوا است

 

حجت الاسلام محمد ولی پور، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان، در ادامه با بیان این که لباس روحانیت دعوت به تقوا است، افزود: طلاب با پوشیدن این لباس مقدس وظایف سنگین تری بر دوش دارند.

 

وی بیان داشت: انتظار می رود طلاب از دروغ گفتن پرهیز کنند و با دوری از رفتارهای ناشایست سربازان شایسته امام زمان(عج) باشند.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان عنوان داشت: انتظار می رود طلابی که به لباس مقدس روحانیت ملبس شده اند، پایبند به واجبات و مستحبات، رعایت اخلاق، رفتار، نظم و نظافت را رعایت کنند.

 

حجت الاسلام ولی پور با اشاره به شرایط مورد توجه در ملبس شدن طلاب خاطرنشان کرد: 14 نفر از طلاب لرستانی که پایه پنجم را به پایان رسانیده اند، پس از نام نویسی و شرکت در آزمون کتبی و شفاهی از بین 28 نفر، موفق به پوشیدن لباس مقدس روحانیت شده اند.

 

گفتنی است، در پایان سوگند نامه ای بین طلابی که ملبس به لباس روحانیت شدند، قرائت شد./9459/پ202/ب4

ارسال نظرات