۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۲۴۳۶۳۱
مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی:

فعالان فرهنگی و هنری با الفبای اقتصاد آشنایی ندارند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل ارشاد خراسان رضوی با بیان این که فعالان فرهنگی و هنری متأسفانه با الفبای اقتصاد ارتباط خوبی ندارند، گفت: خراسان با پیشینه طولانی در عرصه فرهنگی نیازمند توجه بیشتر مسؤولان به اعتبارات فرهنگی و همکاری و حمایت مالی است.
فعالان فرهنگی و هنری با الفبای اقتصاد آشنایی ندارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سید سعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی ظهر امروز نهم بهمن ماه در همایش اقتصاد فرهنگ در مؤسسه فرهنگی قدس، اظهار کرد: نگاه حمایتی دولت و مسؤولان استانی باید به گونه‌ای باشد که هنرمندان افزون بر حفظ تاثیرگذاری در جامعه، بتوانند اقتصاد زندگی خود را نیز تأمین کنند.  

 

وی با بیان این که از ریاست شورای عالی استان‌ها در راستای فراهم شدن شرایط مناسب برای معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 درخواست می‌کنیم که این امر را به صورت جدی‌تر دنبال کنند، تصریح کرد: کاهش بودجه‌های فرهنگی و افزایش سازمان‌های این حوزه یکی از مهم‌ترین چالش‌های حوزه فرهنگ و هنر در کشور است و این امر سبب شده تا دولت یازدهم توجه ویژه‌ای به مقوله اقتصاد فرهنگ و هنر داشته باشد.

 

وی افزود: خراسان با پیشینه طولانی در عرصه فرهنگی نیازمند توجه بیشتر مسؤولان به اعتبارات فرهنگی و همکاری و حمایت مالی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی اظهار کرد: فعالان فرهنگی و هنری متأسفانه با الفبای اقتصاد ارتباط خوبی ندارند و بایستی در سایه ایجاد گفتمان مشترک بین مقوله فرهنگ و اقتصاد شرایطی را فراهم کرد که سرمایه‌های جدیدی در حوزه اقتصاد و فرهنگ ایجاد شود.

 

وی با بیان این که نیازمند حضور سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی درحوزه فرهنگ و هنر هستیم، بیان داشت: با توجه به محدودیت‌ها و مشکلات مالی دولت این توقع که رویدادهای هنری با اعتبارات دولتی انجام شود درست نیست.

 

دبیر شورای فرهنگی عمومی خراسان رضوی با بیان این که در خراسان 6 هزار و 500 مؤسسه فرهنگی و هنری وجود دارد که 60 درصد آنها در مشهد قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: در سال گذشته تئاتر 60 میلیون تومان فروش داشته است و هم‌اکنون نیز تئاتر علی مردان خان ما 35 میلیون تومان فروش داشته است که این مبالغ قابل توجه هستند و نشان دهنده ظرفیت‌های بالقوه ما در این حوزه به شمار می‌روند.

 

دبیری تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده بسیاری از مجتمع‌های تجاری جدید شهر مجهز به سالن سینما خواهد بود و در زمینه سوغات فرهنگی و ایجاد سرگرمی‌های فرهنگی و هنری نیز گام‌های خوبی در استان برداشته شده است./934/پ202/ب

ارسال نظرات