۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۲۴۳۶۳۷

تشریح برنامه‌های ستاد برگزاری دهه فجر سپاه امام رضا

خبرگزاری رسا ـ معاون هماهنگی سپاه امام رضا(ع) گفت: نزدیک به 1500 عنوان برنامه برای برگزاری با شکوه جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به همت سپاه امام رضا(ع) برنامه ریزی شده که بیشتر مربوط به اقشار بسیج است.
يوم الله 22 بهمن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، علی اکبر افراسیابی، معاون هماهنگی سپاه امام رضا(ع)، در نشست خبری تشریح برنامه های ستاد برگزاری دهه فجر سپاه امام رضا(ع) که ظهر امروز در محل مجتمع فرهنگی هنری آیه ها برگزار شد، گفت: نزدیک به 1500 عنوان برنامه برای برگزاری با شکوه جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به همت سپاه امام رضا(ع) برنامه ریزی شده که بیشتر مربوط به اقشار بسیج است و 1200 مورد از این برنامه ها در شهرستان های خراسان رضوی و حدود 250 برنامه در مشهد مقدس برگزار می شود.

 

وی با اشاره به این که ما در مشهد مقدس برای تقویت زیرساخت های فرهنگی و استفاده از استعدادهای موجود محدودیتی نداریم، اظهار کرد: مشهد مقدس پایتخت معنوی ایران اسلامی است از این رو ما آمادگی داریم که در تقویت زیرساخت های فرهنگی اقدام کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: توسعه رده های مقاومت بسیج در مشهد و افزایش آن از 6 ناحیه به 12 ناحیه جزء برنامه های ما است و ما تا به امروز برای این منظور قریب به 50 میلیارد تومان در مشهد هزینه کرده ایم.

 

معاون هماهنگی سپاه امام رضا(ع) در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری اردو های راهیان نور در سال جاری اشاره و اظهار کرد: در بحث راهیان نور هم امسال بحمدالله با همکاری آموزش و پرورش و دیگر مسوولان، بیش از 20 هزار دانش آموز و هزار دانشجو را تا امروز اعزام کرده ایم که برنامه کلی ما اعزام 4 هزار نفر دانشجو است اما 10 هزار دانشجو ثبت نام کرده اند.

 

افراسیابی اردوهای راهیان نور را بهترین کار فرهنگی در عرصه جنگ نرم و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن دانست و تصریح کرد: امیدواریم همچون سال های گذشته حمایت ها از برگزاری این اردو وجود داشته باشد چرا که این اردو آینده سازان انقلاب را واکسینه می کند.

 

وی در تشریح برنامه های ستاد برگزاری دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: برگزاری تور گردشگری انقلاب ویژه سربازان جهاد فرهنگی که جمعه 17 بهمن ماه از مقابل منزل پدری مقام معظم رهبری آغاز می شود و به بازدید از مناطق مهم مشهد در جریان انقلاب اسلامی می پردازد که در برنامه آن بازدید از مسجد کرامت، میدان شهدا، بیمارستان امام رضا و... مطرح شده است.

 

معاون هماهنگی سپاه امام رضا(ع) در ادامه از برگزاری نمایشگاه شهدای تروز، گلباران تمثال امام خمینی(ره)، سرود دسته جمعی 1357 دانش آموز، نمایش فیلم های جشنواره عمار در پایگاه های بسیج و نورافشانی در شب 22 بهمن ماه همراه با طنین «الله اکبر» مردم، به عنوان دیگر برنامه های ستاد برگزاری دهه فجر سپاه امام رضا(ع) یاد کرد.

 

همچنین در این نشست، محمدعلی چمی گو، معاون فرهنگی و دبیر ستاد برگزاری دهه فجر سپاه امام رضا(ع) با بیان برنامه های ویژه این ستاد برای بزرگداشت ایام الله دهه فجر اظهار کرد: رالی خانوادگی بسیج با عنوان «فجر آفرینان عاشق محمد» ویژه خانواده های بسیجی مشهد برگزار می شود که بزرگداشت دهه مبارک فجر، محکومیت توهین به پیامبر گرامی اسلام(ص) و تجدید میثاق با شهدای انقلاب اسلامی از اهداف برگزاری این مسابقه خانوادگی است.

 

وی با اشاره به این که ثبت نام از خانواده های بسیجی در پایگاه های مقاومت بسیج صورت می گیرد، افزود: روز پنجشنبه 16 بهمن ماه که سالروز غبارروبی مزار شهیدان است این کاروان از 5 نقطه شهر حرکت می کند و در زمان مشخصی به بهشت رضا می رسند و در مراسم غبارروبی شرکت می کنند و با تجدید میثاق با شهدای انقلاب، حرکت ارزنده ای را در این راستا انجام می دهند./820/پ202/ب4

ارسال نظرات