۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۲۴۳۶۴۷
هم زمان در 8 شهرستان خوزستان برگزار شد؛

کارگاه آموزشی نقش روحانیان در پیشگیری از اعتیاد

خبرگزاری رسا ـ کارگاه آموزشی نقش نخبگان دینی، مبلغان و روحانیان در پیشگیری اولیه از اعتیاد در 8 شهرستان خوزستان برگزار شد.
کارگاه آموزشی نقش روحانیان در پیشگیری از اعتیاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، کارگاه آموزشی نقش نخبگان دینی، روحانیان و مبلغان در پیشگیری اولیه از اعتیاد، صبح امروز، با حضور 70 نفر از روحانیان، مبلغان و ائمه مساجد اهواز، در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شد.

حجت الاسلام احسان فرد آقایی، مسؤول امور مبلغان تبلیغات اسلامی خوزستان در این جلسه با اشاره به نقش نخبگان دینی در مقابله با کاستی ها و ناهنجاری های اجتماعی ابرازداشت: نخبگان دینی به ویژه ائمه جماعات و مبلغان می توانند مانع گسترش ناهنجاری ها شوند.  

وی افزود: در این زمینه باید آموزش ها تخصصی شوند و برای تحقق این خواسته سطح معلومات و دانسته های نخبگان بیشتر شود.

مسؤول امور مبلغان تبلیغات اسلامی خوزستان بیان داشت: برای مقابله هوشمندانه با کاستی های اجتماعی باید میزان فعالیت های فرهنگی افزایش شود.

وی افزود: برگزار این کارگاه های آموزشی برای نخستین بار در خوزستان مقدمه ای برای پیشگیری از آسیب های خطرناک و خانمان سوز است.

حجت الاسلام فرد آقایی با بیان این که این دوره ها با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر انجام می شود، گفت: جوانان و نوجوان مهم ترین قشرهای مخاطب این دوره ها هستند.

فرد آقایی با اشاره به گرایش فرهنگی و اهمیت دین در جامعه ایرانی بیان داشت: مبلغان از جایگاه ویژه ای در جامعه برخوردار بوده و جز افراد اثر گذار در جامعه هستند؛ بنابراین با توجه به این جایگاه و موقعیت معنوی می توانند جوانان را از اثرهای مخرب اعتیاد با خبر سازند.

مشارکت بیش از 500 نخبه دینی در  دوره های پیشگیری از اعتیاد

حجت الاسلام فرد آقایی در ادامه با اشاره به برگزاری این دوره ها در 8 شهرستان خوزستان ابرازداشت: بیش از 500 مبلغ و نخبه در این طرح شرکت خواهند کرد و این پشتوانه مهم و ارزشمندی برای مقابله با ناهنجاری ها است.

وی افزود: این روحانیان پس از آموزش این دوره ها به مناطق گوناگون اعزام و فعالیت های خود را آغاز خواهند کرد.

مسؤول امور مبلغان تبلیغات اسلامی خوزستان اظهارداشت: شهرستان های دزفول، شوش، شوشتر، مسجد سلیمان، رامهرمز، بهبهان و ماهشهر از شهرستان های هستند که این دوره ها در آن ها برگزار می شود.

در ادامه این همایش دکتر باوی از اساتید توانمند دانشگاه سخنانی در باره راهکارهای پیشگیری از اعتیاد ایراد کرد.

گفتنی است، کنکاش تاریخچه اعتیاد، عوامل زیستی و روانشناختی اثر گذار بر اعتیاد، بررسی ریشه های اعتیاد از دیدگاه اسلام، بررسی علل گرایش جوانان به اعتیاد و مطالعه راه های پیشگیری از اعتیاد از سر فصل های این کارگاه ها آموزشی بودند./9452/پ202/ب2

ارسال نظرات