۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۲۴۳۶۷۸
مسؤول مرکز مطالعات زنان دانشگاه تهران:

قبل از نهادسازی نیازمند نهادینه سازی هستیم

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مرکز مطالعات زنان در دانشگاه تهران گفت: ما بیش از آنکه نیازمند نهادسازی باشیم نیازمند نهادینه‌سازی هستیم؛ ما مقررات خوب داریم اما اجرا و علمیات آن نهادینه نشده و کاملا قائم به سلایق فردی است.
فرهمند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فهیمه فرهمندپور مسؤول مرکز مطالعات زنان در دانشگاه تهران ظهر امروز در مراسم افتتاحیه مرکز مطالعات زنان و خانواده که در همین مرکز برگزار شد، گفت: همچنان که برخی از نظریه‌های فیمینیسم حرف زنان کشور ما نیست بسیاری از سخنان ما طلبه‌ها و دانشگاهیان نیز حرف آنها نیست.

 

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که اشتغال زنان اولویت اول ما نیست، افزود: با توجه به این فرمایش مقام معظم رهبری باید تحقیق شود که چه اتفاقی افتاده که در کف جامعه زنان ما به این شدت در حال اشتغال هستند.

 

مسؤول مرکز مطالعات زنان در دانشگاه تهران در ادامه گفت: اگر قرار است مطالعات زنان دغدغه ما باشد باید تعامل‌ها و تجربیات قبلی آسیب‌شناسی شود، نسبت حاکمیت و مراکز علمی یکی از آسیب‌های جدی در این قضیه است که بحث وجود رانت‌های ارتباطی بین حاکمیت‌ها و مراکز پژوهشی همواره وجود داشته است.

 

فرهمند بیان داشت: یکی از نواقص رانت‌ها این است که دولت‌ها با هر گرایشی به مراکز سیاسی همسوی خود مراجعه می‌کنند، ما بیش از آنکه نیازمند نهادسازی باشیم نیازمند نهادینه‌سازی هستیم ما مقررات خوب داریم اما اجرا و علمیات آن نهادینه نشده و کاملا قائم به سلایق فردی است.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایند ما نیاز به نظریه‌پردازی با محتوی قرآن و حدیث داریم، در گفتمان دینی احترام به زن مانند تنفس کردن مهم است.

 

مسؤول مرکز مطالعات زنان در دانشگاه تهران با اشاره به مشکلات زنان در جامعه  اظهار داشت: فقدان امنیت خانوادگی، طلاق، دغدغه معیشت، افسردگی، احساس نابرابری و بازماندگی از رشد از مباحث و مشکلات جدی زنان ما است که باید درباره آنها تحقیق و پژوهش صورت گیرد./807/پ203/ب4

ارسال نظرات