۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۲۴۳۶۹۲
مدیر حوزه علمیه استان مرکزی:

وظیفه طلاب جدیت در تحصیل علم و تهذیب نفس است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه استان مرکزی گفت: طلاب باید منظم ترین، پاکیزه ترین، خوش اخلاق ترین و تأثیرگذارترین افراد در جامعه باشند و با جدیت در تحصیل علم و تهذیب نفس، سرباز واقعی امام زمان(عج) باشند.
حجت‌الاسلام سيدعلي حسيني‌پور، مدير حوزه علميه استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اراک، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی‌پور، مدیر حوزه علمیه استان مرکزی امروز عصر در نشست هماهنگی پذیرش حوزه های علمیه استان مرکزی که در مرکز مدیریت حوزه علمیه استان مرکزی برگزار شد، گفت: مدیران مدارس علمیه با برنامه ریزی های مختلف باید کاری کنند تا طلاب با نشاط و انگیزه و هدف بالا مسیر رو به کمال خود را ادامه دهند.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌پور با تاکید بر استعدادیابی جوانان برای ورود به حوزه های علمیه خاطر نشان کرد: آزمایش و تثبیت استعدادهای طلاب جدیدالورود بسیار مهم و اساسی است و هدف ما برای پذیرش حوزه های علمیه استان مرکزی در سال جدید این است که بتوانیم طلاب مستعد و توانمند با انگیزه برای حوزه‌های علمیه را جذب و پذیرش کنیم.


مدیر حوزه علمیه استان مرکزی اظهار داشت: در سال های گذشته حوزه‌های علمیه استان مرکزی شاهد رشد قابل توجهی در جذب و پذیرش طلاب جدیدالورود برخوردار بوده است و امسال هم امیدواریم با گزینش های تخصصی طلبه های خوبی را برای خدمت به جامعه اسلامی جذب کنیم.  

 

حجت‌الاسلام حسینی‌پور تاکید کرد: طلاب باید منظم ترین، پاکیزه ترین، خوش اخلاق ترین و تأثیرگذارترین افراد در جامعه باشند و حوزه‌های علمیه متعلق به امام زمان(عج) است  و همچنین خدمت در حوزه‌های علمیه خدمت به امام زمان (عج) است و طلاب باید با جدیت در تحصیل علم و تهذیب نفس، سرباز واقعی حضرت باشند.

 

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی با تاکید بر این که طلاب نباید تنها به کتب درسی اکتفا کنند، اظهار کرد: مدیران مدارس علمیه با برنامه ریزی های مختلف باید کاری کنند تا طلاب علاوه بر کتب درسی در علوم  هم متیحر شوند و همچنین طلاب باید از فرصت تحصیل در حوزه نهایت استفاده را ببرند.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌پور در ادامه خاطر نشان کرد: طلاب عزیز باید از مسائل متفرقه نظیر کارهای سیاسی و حاشیه‌ای اجتناب کنند و ذهن خود را در راستای مباحث فقهی و دروس حوزوی خرج کنند و همچنین طلاب محترم باید در مسیر علم‌اندوزی و تقویت علم و تزکیه نفس و خودسازی کوشش و تلاش کنند./842/پ202/ب6

ارسال نظرات