۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۲۴۳۷۰۲
مدیر خدمات فرهنگی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور:

خدمت به خانواده های طلاب و روحانیان افتخاری بزرگ است

خبر گزاری رساـ مدیرکل خدمات فرهنگی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور با بیان این که خدمت به خانواده های طلاب و روحانیان افتخاری بزرگ است، گفت : مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور علاوه بر خدمات به خانواده طلاب و روحانیون در مباحث فرهنگی و ورزشی و فنی و حرفه ای نیز فعالیت های خود را آغاز کرده است.
حجت الاسلام صادق جباري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام صادق جباری، مدیرکل خدمات فرهنگی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور شامگاه پنجشنبه در سومین همایش از تجلیل از فرزندان طلاب و روحانیون حوزه های علمیه شهرستان های کاشان، آران و بیدگل و نطنز در سالن غیاث الدین جمشیدکاشانی دانشگاه آزاد اسلامی‌کاشان گفت:  طی 35 سال گذشته به دلیل کمبود امکانات برنامه ای برای فرزندان و همسران و خانواده طلاب  وجود نداشت و خدماتی به آنها ارائه نمی شد اما چند سالی است با حمایت های دفتر رهبرمعظم انقلاب ارائه خدمات آغاز شده است.

 

وی افزود:  علاوه بر مجموعه برنامه هایی که برای طلاب و روحانیون حوزه های علمیه برگزار می شود ، مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور امسال برای سومین سال متوالی همایش تجلیل از فرزندان ممتاز طلاب و روحانیون را برگزار می کند.

 

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که در سال 91 در اولین همایش از 7 هزارنفر از فرزندان ممتاز طلاب و روحانیون کشور تجلیل شد گفت: این میزان در سال 92 با بیش از  صد درصد افزایش به 14 هزار و 750 نفر افزایش یافت.

 

مدیرکل خدمات فرهنگی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور یاد آورشد: درسال جاری از 32 هزار نفر از فرزندان ممتاز طلاب وروحانیون سراسرکشور توسط این مرکز تجلیل می شود که این امر بیانگر اهمیت ابزارهای تشویقی در موفقیت فرزندان طلاب و روحانیون در مقاطع مختلفی تحصیلی است.

 

به گفته وی، علاوه بر این موفقیت ها 8 نفر از فرزندان طلاب و روحانیون سراسرکشور موفق شدند در کنکورسراسری کشور در 8 رشته رتبه نخست کنکور را به خود اختصاص دهند.

 

حجت الاسلام جباری در ادامه با اشاره به این که مباحث تربیتی در جامعه امروز مباحثی سخت و پیچیده است گفت: فضاهای مجازی و دنیای الکترونیکی، ابزارتبلیغاتی امروز باعث شده است تا خانواده ها بیش از گذشته احساس خطر کنند.

 

وی افزود: درگذشته اگر افراد برای رسیدن به مسائل منفی باید تلاش می کردند و زمان زیادی را صرف می کردند اما امروز فضای مجازی و اینترنت و شبکه های اجتماعی همه امکانات را در هر ساعت از شبانه روز در اختیار مخاطبان خود قرارمی دهند که این نیازمند تدبیر بیشتری است در غیر این صورت صدمات جبران ناپذیری را وارد خواهد کرد.

 

حجت الاسلام جباری عاقبت به خیری را اولویت اول پدران و مادران برای بچه دانست و با اشاره به این که برای رسیدن به این مهم نیازمند برنامه ریزی گفت: مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور با برنامه ریزی های انجام داده در سال 93 بیش از 13 نوع خدمات به خانواده طلاب و روحانیون ارائه می کند.

 

به گفته وی آموزش تربیت معلم قرآنی برای همسران و فرزندان با هزینه های مرکز خدمات، ورزش و فنی و حرفه ای به ویژه در بحث مشاغل خانگی برای همسران طلاب و روحانیون را از جمله این خدمات است.

 

 مدیرکل خدمات فرهنگی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور یادآور شد: در اواخر سال 93 حدود یکصد نفر از همسران طلاب و روحانیون به مرکزفنی و حرفه ای برای آموزش های خیاطی و هنرها دستی معرفی شدند.

 

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که خانواده های طلاب و روحانیون عائله امام زمان(عج) هستند گفت: ما مفتخر به خدمات دهی به عائله امام زمان(عج) هستیم.
 

 

 
شایان ذکر است، سومین همایش سومین همایش بزرگ فرزندان ممتاز طلاب شهرستان های کاشان ، آران و بیدگل و نطنز با حضور منصوری نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام جباری مدیرکل خدمات فرهنگی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور، امام جمعه ابوزید آباد، مسؤولین دانشگاه آزاد کاشان روحانیون و طلاب حوزه های علمیه همراه با تجلیل از 212 نفر از فرزندان ممتاز طلاب شهرستان کاشان ، آران و بیدگل و نطنز در سالن غیاث الدین جمشید کاشانی و سالن سعدی دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزارشد./1307/پ202/ب6
ارسال نظرات