۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۲۴۳۷۱۱
استاد حوزه و دانشگاه:

شیعیان بیشتر به نهج‌البلاغه توجه کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: ما شیعیان در مطالعه و توجه نسبت به نهج البلاغه کم لطفی می کنیم، در صورتی که جرج جرداق مسیحی، 200 مرتبه این کتاب ارزشمند را مطالعه کرده بود.
سيد رضا جعفري علوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سید رضا جعفری علوی استاد حوزه و دانشگاه در جمع قاریان و حافظان جلسه قرائت قران جواد الائمه (ع) روستای دارالسیاده علوی با تبریک میلاد امام حسن عسکری(ع) گفت: سید رضی برادری به نام سید مرتضی داشت که این دو برادر در محضر شیخ مفید کسب علم می کردند.

 

وی با اشاره به این که امام حسن عسکری(ع) در بین دوازده امام شیعیان، کمتر از همه آن بزرگواران عمر کرد، گفت: اهل بیت برای نشان دادن راه و روش صحیح زندگی به ما انسان ها خیلی تلاش کردند.

 

جعفری گفت: سید رضی نخستین کسی بود که در سال 400 هجری قمری اقدام به جمع آوری سخنان امیرمومنان(ع) کرد، بنابراین قبل از آن، سخنان امیر مومنان(ع) به صورت مدون و منظم در یک مجموعه وجود نداشت.

 

دبیر جامعه اسلامی فرهنگیان کاشان گفت: در حوزه های علمیه از مباحث مربوط به سید رضی در موضوعات فقه و حقوق بسیار گفته می شود و همچنین از موضوعات حدیث و شعر، از منابع منسوب به سید رضی استفاده می شود.

 

وی با اشاره به این که سید رضی موضوعات نهج البلاغه را به سه دسته خطبه ها، نامه ها و حکمت ها یا کلمات قصار تقسیم کرده است، ادامه داد: نهج البلاغه متشکل از 241 خطبه، 72 نامه و 480 حکمت یا کلمات قصار است.

 

وی گفت: ما شیعیان در مطالعه و توجه نسبت به نهج البلاغه کم لطفی می کنیم، در صورتی که جرج جرداق مسیحی، 200 مرتبه این کتاب ارزشمند را مطالعه کرده بود.

 

جعفری افزود: جرج جرداق خود را مدیون امیرمومنان(ع) می دانست و او در رابطه با امام اول شیعیان کتب مختلفی را نوشته است که کتاب صوت العدالة الانسانیه یکی از آن کتب است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که جرج جرداق مسیحی در کتاب خود، ایرانیان را افرادی می داند که گوهر ارزشمندی مانند امیرمومنان(ع) را انتخاب کرده اند، گفت: خیلی از ما شیعیان تا کنون یک خط از نهج البلاغه را نخوانده ایم که این موضوع جای تأسف دارد.

 

دبیر جامعه اسلامی فرهنگیان کاشان گفت: شیعیان باید رفتار و کردارشان به نحوی باشد که دیگر ادیان و مذاهب، ما را به عنوان الگو قرار دهند تا از این طریق ادامه دهنده راه اهل بیت(ع) و بهترین مبلغ برای مذهب تشیع باشیم./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات