۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۴۳۷۲۹
امام جمعه شهرری:

پیروزی حزب‌الله لبنان افتخار بزرگی برای تشیع و اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری گفت: پیروزی حزب الله بر اسرائیل غاصب که در حقیقت دفاع مشروع از خود بود افتخار بزرگی برای تشیع و اسلام است.
حجت الاسلام سيد علي شاهچراغي، امام جمعه شهرري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهری در خطبه‌های این هفته نماز ضمن دعوت مردم به تقوای الهی گفت: مصداق بارز تقوای الهی ترک گناه است امام حسن عسکری(ع) در این زمنیه فرمودند: با گناه مایه آبروریزی برای ما نباشید.

 

وی افزود: امام فرمودند: هر کار خوبی از شما شیعیان سر بزند ما شما را به آن توصیه کردیم پس تلاش کنید با اعمال خوب خود سبب خوشایند مردم نسبت به ما شوید.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به افضل اعمال عنوان کرد: اگر بخواهیم اعمال ما نیک باشد باید به افضل اعمال روی آوریم همان‌گونه که ایمان درجاتی دارد اعمال نیز درجاتی دارد، افضل اعمال عملی است که نسبت به سایر اعمال دشوارتر و سخت‌تر باشد.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی در ادامه گفت: پشگامان نهضت کسانی که قبل از پیروزی انقلاب امام را یاری کرده در این مسیر شکنجه شده و شهید شدند با کسانی که بعد از پیروزی انقلاب امام را یاری کردند مساوی نیستند.

 

وی افزود: امام صادق(ع) درباره افضل اعمال فرمودند: برترین اعمال خواندن نماز اول وقت، نیکی به  پدر و مادر و جهاد در راه خدا از افضل اعمال است.

 

برترین اعمال شیعه انتظار فرج همراه با عمل است

 

امام جمعه شهرری در ادامه بیان داشت: پیامبر(ص) فرمودند: افضل اعمال امت من انتظار فرج است، انتظار، عمل است ادعا نیست یعنی باید در عمل با اخلاق و رفتار اسلامی نشان دهیم که منتظر حضرت هستیم.

 

وی ضمن تبریک میلاد ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در هفته گذشته و ولادت امام حسن عسکری(ع) عنوان کرد: فردا 10 ربیع الثانی روز شهادت حضرت فاطمه معصومه است که نقلهای موثق حکایت از مسموم شدن او دارد، او برای زیارت برادر خود به ایران آمده بود که در چند فرسخی قم حداقل 23 نفر از برادران او به شهادت رسیدند.

 

حضرت معصومه شفیعه روز قیامت است

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به مقام حضرت معصومه(ع) اظهار داشت: حضرت معصومه(ع) امامزاده‌ای است که سه امام به زیارت او توصیه کرده و از شیعیان خواستند که از او طلب شفاعت کنند زیرا او در روز قیامت شفیعه است.

 

وی با اشاره به دهه فجر و سالروز پیروزمندانه انقلاب اسلامی ابراز کرد: ایران اگر هویتی پیدا کرده به برکت انقلاب اسلامی است ایران قبل از انقلاب اعتبار و آبرویی نداشت امام ما را زنده کرد او بر ما حق حیات دارد، امامی که به گفته بسیاری از علما اگر در عصر انبیا می‌زیست حتما از پیامبران بود.

 

رسانه‌ها باید امام راحل را بهتر به دیگران معرفی کنند

 

امام جمعه شهرری افزود: ما باید امام راحل را بهتر بشناسیم و شناخت او را به فرزندان خود و دیگران توصیه کنیم در این زمینه روزنامه‌ها، رسانه‌ها، مجلات و صدا و سیما و علما و هر کسی در هر سمتی وظیفه دارد امام را معرفی کند، در این رابطه باید همه ما در راهپیمایی حضور پیدا کنیم تا قسمتی از دین خود را به انقلاب و شهد ادا کنیم.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به پیروزی جدید حزب‌الله اظهار داشت: پیروزی حزب الله بر اسرائیل که در حقیقت دفاع مشروع از خود بود افتخار بزرگی برای تشیع و اسلام است ما این پیروزی درخشان را به مقاومت حزب‌الله به ویژه رهبر حزب‌الله سید حسن نصرالله تبریک می‌گوییم.

 

وی با اشاره به حرکتی که سبب شادی امت حزب‌الله شد، گفت: حرکت قوه قضائیه در برخورد با مفسدان مالی سبب شادی حزب‌الله شد که نشان داد قوه قضائیه بنا ندارد در برابر متخلفان از هر جناحی ساکت باشد که این حرکت قوه قضائیه جای تشکر دارد.

 

پاکی نظام انقلاب اسلامی ناپاکان را رسوا می‌کند

 

امام جمعه شهرری افزود: اصل نظام انقلاب اسلامی ما نظام پاکی که به جهت این پاکی خداوند دست‌های مفسدان را آشکار می‌کند همه کسانی که به نوعی ناخالصی حتی در سطح مرجعیت، روحانیت، حوزه‌های سیاسی و اقتصادی داشتند آبروی آنها رفته و رسوا شدند.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به حرکت دیگری که سبب غم و نگرانی حزب‌الله شد، عنوان کرد: بر اساس تجربه ما دشمنان قسم‌خورده انقلاب در اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی هر کاری توانستند کردند چرا نایب رییس آلمان که دشمنی او با ایران برکسی پوشیده نیست به راحتی وارد ایران شده و طلبکارانه درباره سران فتنه حرف می‌زند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: چرا وزارت امور خارجه به این مسائل توجه نمی‌کند اگر این اتفاق یکبار اتفاق افتاده بود می‌توانستیم که عنوان کنیم اشتباهی شده اما برای چندمین بار اتفاق افتادن این رویدادها سبب نگرانی حزب‌الله می‌شود./807/پ201/ب4

ارسال نظرات