۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۲۴۳۷۶۲
امام‌ جمعه بیرجند:

نخبه پروری لازمه توسعه انقلاب و فرهنگ اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام‌جمعه بیرجند با بیان این‌که نخبه پروری لازمه توسعه انقلاب است، گفت: ما تنها با قدردانی از نخبگان و اتکا به دانشمندان خود می‌توانیم موانع توسعه را رفع کرده و به پیشرفت دست ‌یابیم.
امام جمعه بيرجند حجت الاسلام رضايي بيرجندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی رضایی بیرجندی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی و امام‌جمعه بیرجند، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان این‌که همه مردم و مسؤولان باید تلاش کنند دهه فجر انقلاب اسلامی را به فرصتی برای ادامه راه شهدا و امام خمینی(ره) تبدیل کنند، گفت: تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت زنده باشد دشمن هرگز به خود اجازه تجاوز به خاک ایران اسلامی را نداده و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نقش بازدارندگی دارد.

 

وی بابیان این‌که مردم باید جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی را باشکوه تمام برگزار کنند، ادامه داد: برگزاری باشکوه جشن‌ها و بررسی ابعاد مختلف انقلاب خود نقش مؤثری در صدور و حفظ فرهنگ انقلاب داشته و نوع تجدید بیعت با امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب است.

 

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین رضایی بیرجندی تصریح کرد: یکی از اهداف مهم به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی رسیدن به توسعه و پیشرفت جامعه بود که برای تحقق این هدف باید از توسعه انسانی شروع کنیم و باوجود گذشت چند دهه از عمر انقلاب به دلایل مختلف و توطئه‌های دشمنان اسلام هنوز این امر به‌خوبی در کشور محقق نشده است.

 

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) انقلاب کرد تا بتواند در ابتدا حاکمیت سیاسی را تغییر دهد و بعد به انقلاب انسانی بپردازد، بنابراین باید برای تغییر سبک زندگی و نگاه‌های خود تلاش کنیم و از این طریق به انقلاب اقتصادی برسیم.

 

امام‌جمعه بیرجند بابیان این‌که عملیاتی کردن آموزه‌های دینی یکی دیگر از اهداف انقلاب اسلامی است، ادامه داد: اگر امروز دشمن اسلام هراسی را درست کرده فقط به خاطر ترس از محتوای اسلام است و می‌داند اگر اسلام حقیقی در جهان گسترش یابد جایی برای سلطه سایر عقاید باطل باقی نخواهد ماند.

 

وی ضمن گرامیداشت 14 بهمن‌ماه روز فناوری فضایی گفت: در این زمینه موفقیت زیادی از سوی جوانان ایرانی به‌دست ذ‌آمده اما هنوز ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوانی وجود دارد که باید شکوفا شود و باید در این دولت هم مانند دولت قبلی دستاوردهای دانشمندان در عرصه هوا و فضا دنبال شود.

 

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین رضایی افزود: دشمنان همواره تلاش می‌کنند که توان ملت ایران را در صحنه‌های مختلف تضعیف کنند اما همه ما باید قدر دانشمندان خود را بدانیم تا به رشد علمی برسیم؛ زیرا رشد علمی تنها از طریق چرخه نخبه پروری و حمایت از دانشمندان در کشور محقق شده و باوجود خشک‌سالی‌های پی‌درپی اقتصاد دانش بینان تنها راهکار خروج از بن‌بست‌های اقتصادی کنونی کشور است.

 

وی همچنین از پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی خانه نجوم و خانه طب اسلامی در خراسان جنوبی خبر داد، یادآور شد: هماهنگی‌ها لازم در این زمینه انجام‌شده و با لطف خداوند به‌زودی شاهد افتتاح این مراکز در استان خواهیم بود./968/پ202/ب4

ارسال نظرات