۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۲۴۳۷۶۵
امام جمعه اردبیل:

پاسخ حزب الله ابهت پوشالی رژیم صهیونیستی را شکست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل با اشاره به پاسخ کوبنده حزب الله به حملات اخیر رژیم صهیونیستی، گفت: پاسخ حزب الله ابهت پوشالی رژیم صهیونیستی را شکست و ثابت کرد که اسرائیل دیگر هیچ قدرتی ندارد.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،

به گزاش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، در خطبه های نماز جمعه این هفته اردبیل، با اشاره به پاسخ کوبنده حزب‌الله لبنان به حملات اخیر رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کرد: این پاسخ سنگین ابهت پوشالی صهیونیست‌ها را شکست و ثابت کرد که دیگر اسرائیل نمی‌تواند ارتش قدرتمندی باشد که در جنگ 6 روزه بسیاری از ارتش‌های عرب منطقه را به زانو در آورده بود.

 

وی عملیات عزتمند حزب‌الله در انتقام از اسرائیل را اعاده حیثیت اعراب و مسلمان‌ها دانست و گفت: ناتوانی و التماس رژیم صهیونیستی به حزب‌الله در این باب، نشان افول هیمنه رژیم صهیونیستی و بلکه نشان افول رهبریت جهانی اربابان این رژیم است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، همه این پیروزی ها را در سایه پیروی از فرهنگ غنی عاشورا دانست و ادامه داد: هر ملتی که تفکرش بر این فرهنگ استوار باشد شکست نخواهد داشت.

 

امام جمعه اردبیل، افزود: این موفقیت، جایگاه حزب‌الله و ایران را در منطقه و در معادلات جهانی بالا برده و سبب شده است تا دنیا بدانند ملت درس آموخته از مکتب امام حسین(ع) هیچ وقت مرعوب استکبار نمی‌شود.

 

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با مقایسه نقش حزب‌الله در جهان اسلام با حرکت جهادی وهابیت که به نام داعش ظهور کرده است، گفت: اندیشه محمد بن عبدالوهاب و ابن تیمیه به محصول جهادی بالاتر از داعش منجر نمی‌شود.

 

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتشار یک سند مهم در مطبوعات آذربایجان مبنی بر شرکت سناتورهای آمریکایی در کشتار وحشتناک 20 ژانویه 1990 باکو که به عنوان انتقام ارامنه صورت گرفته است، گفت: این سند تابلوی خوبی است تا آذری‌ها بدانند مشکل اصلی در قره باغ خود آمریکا است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی تصریح کرد: عذرخواهی کاردار موقت سفارت آمریکا در باکو در قبال این سند، یک رسوایی بزرگ برای آمریکا است.

 

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به هجمه‌های شدید اخیر آمریکایی‌ها به حکومت آذربایجان که به عنوان نقض حقوق بشر و دموکراسی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: این امور قبلا نیز بوده اما هیچ اعتراضی از طرف آمریکایی‌ها صورت نمی‌گرفت و این نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها در فکر منافع خود هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی این حرکت منافقانه آمریکا را به خاطر باج‌خواهی از دولت آذربایجان و ممانعت از ورود روسیه به قفقاز دانست.

 

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصویب الحاق اردبیل به منطقه آزاد تجاری، گفت: از اینکه دولت تصمیم گرفته است امتیاز منطقه آزاد تجاری و صنعتی را به استان اردبیل به طور مستقل اعطا کند یک فرصت بسیار مهم اقتصادی به شمار می‌رود که جا دارد از مدیریت ارشد استانی در این زمینه قدردانی کنیم.

 

وی از استاندار و از نمایندگان خواست در نقشه پیوستی به لایحه دولت که به مجلس خواهد رفت تمام مناطق چهارگانه استان را در نظر داشته باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی در پایان به اهالی استان اطمینان داد که منطقه آزاد مستقل برای همه مناطق قطعا بهتر از منطقه آزاد الحاقی است و نفع اصلی منطقه آزاد مستقل نصیب این مناطق خواهد بود./937/پ202/ب4

ارسال نظرات