۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۲۴۳۷۷۱
آیت الله محمدی:

انقلاب اسلامی موج بیداری و آزادی خواهی را به جهان منتقل کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: به برکت به ثمر نشستن انقلاب اسلامی ایران موج بیداری اسلامی و آزادی خواهی به نقاط مختلف جهان منتقل شده است و اگر انقلاب اسلامی ایران به ثمر نمی نشست حزب الله لبنان و فلسطین نیز امروز با این اقتدار توان مقابله با اسرائیل را نداشتند.
امام جمعه همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، آیت الله طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان، در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این شهر گفت: در گذشته و حتی دنیای امروز، زن در بسیاری از جوامع تنها به عنوان ابزاری برای مردان هوس‌باز بدل می شود، در حالی که زن برای امور حیوانی آفریده نشده است و جایگاه و مقام والایی دارد، اسلام نگرش به زن را تغییر داد اما مسلمانان در بسیاری از موارد به وظیفه و تکلیف خود عمل نمی‌کنند، قرآن در جامعه اسلامی مهجور و به فراموشی سپرده شده است.


وی در ادامه افزود: کسانی که ادعای تساوی حقوق مردم و زن را دارند، از آگاهی و دانش کافی برخوردار نیستند، امروز قدر و منزلت زن در دنیا به خوبی دانسته نمی‌شود، در حالی که زنان از عناصر اصلی جامعه هستند؛ تساوی حقوق زن از نگاه اسلام به این معنی است که هر آنچه  بر اساس ساختار وجودی او لازم است به او داد شود، زن ومرد در زندگی باید برای اوج گرفتن یکدیگر را یاری کنند.


آیت الله محمدی خاطر نشان کرد: در دستورات و معارف اسلام ناب محمدی(ص) تنها برخی از امور که انجام آن برای زنان سنگین است و از عهده زنان بر نمی‌آید، بر دوش مردان گذاشته شده است.


امام جمعه همدان گفت: غرب در حق زنان ظلم فاحشی کرده است، در حالی که پیامبر مسیحیان ازدواج را حرام نکرده، قوانین کلیسا اجازه ازدواج را نمی‌دهد و بر اساس اعتراف واتیکان  بسیاری از  روحانیان کلیسا به فسق و فجور کشیده شده‌اند.


وی با اشاره به اینکه برخی از مردان به واسطه  همسران خوب خود به عالی‌ترین درجه انسانیت می‌رسند و این موضوع برعکس نیز صادق است، بیان کرد: هر اندازه ایمان افراد بیشتر باشد به همان اندازه نصایح ائمه اطهار(ع) را بیشتر با جان و دل قبول کرده و در زندگی به کار می‌برند، همسر صالح و خوب خیر دنیا و آخرت است و برخی مردها به دلیل داشتن همسری صالح بهشتی و برخی نیز به خاطر داشتن همسری ناسالم جهنمی می‌شوند.


نماینده ولی فقیه در همدان در ادامه اقدام رژیم صهیونیستی در عملیات تروریستی علیه سوریه را دیوانگی خواند و گفت: رژیم صهیونیستی در اقدامی تعدادی از بهترین‌ها رزمندگان حزب‌الله لبنان و نیروهای سپاه قدس را به شهادت رساند؛ حزب الله در عمق اراضی تحت اشغال رژیم صهیونیستی، ضربه محکمی به آنها وارد کردند و قلب همه مسلمانان جهان با این اقدام حزب‌الله شاد شد.


وی تأکید کرد: رژیم صهیونیستی توان جنگ جدید را ندارد، این رژیم در حال حاضر در لاک خود فرو رفته و نمی‌تواند عکس‌العملی نشان دهد، پیروزی های اخیر نیروهای مقاومت اسلامی در نقاط مختلف منطقه نشان داد که اگر مسلمانان خوب و متحد و زیر چتر ولایت عمل کنند، موفق خواهند شد.


آیت الله محمدی خاطر نشان کرد: به برکت به ثمر نشستن انقلاب اسلامی ایران موج بیداری اسلامی و آزادی خواهی به نقاط مختلف جهان منتقل شده است،  اگر انقلاب اسلامی ایران به ثمر نمی نشست حزب الله لبنان و فلسطین نیز امروز با این اقتدار توان مقابله با اسرائیل را نداشتند.

 

امام جمعه همدان در ادامه با تأکید بر این موضوع که برگزاری جشن‌های انقلاب به صورت مردمی و خودجوش برگزار شود بیان کرد: قبل از آنکه ادارات و نهادهای دولتی اقدامی در خصوص برگزاری جشن‌های انقلاب انجام دهند، مردم به صحنه بیایند.

 

آیت الله محمدی افزود: انتقال دستاوردهای انقلاب برای نسل سوم کشور امری لازم و ضروری است، به این منظور برنامه 10 شب 10 سخنران در ایام دهه فجر در مساجد همدان برگزار می شود./967/پ202/ب4

ارسال نظرات