۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۲۴۳۷۸۴
آیت الله علما:

بزرگ‌ترین آرمان انقلاب ایجاد تمدن اسلامی در سراسر جهان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: هیچ یک از مسؤولان خود را صاحب مملکت و نظام نمی داند، انقلاب اسلامی یک انقلاب معنوی و مردمی است و آحاد مردم به ویژه مسؤولان موظف هستند در مسیر اهداف انقلاب حرکت کنند.
امام جمعه كرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: بزرگ‌ترین آرمان انقلاب اسلامی حاکمیت اسلام و ایجاد تمدن اسلامی در سراسر جهان است، اسلام ناب محمدی(ص) اسلامی زنده، پویا و بهترین مسیر برای غلبه بر مستکبران و حمایت از مظلومان جهان است، حقایق اسلام که از سوی بنیانگذار انقلاب اسلامی به جهانیان نشان داده شد موج بیداری اسلامی را به راه انداخت.


وی در ادامه افزود: امام راحل به تحقیر مسلمانان در جهان خاتمه داد و مفاهیمی همچون مقاومت و بصیرت را برای تبیین اسلام حقیقی زنده کرد، حرکت امام خمینی(ره) در راستای مبارزه با ظلم و ستم انجام گرفت، اندیشه امام راحل موجب فروپاشی سلطه مستشاران غربی بر ایران شد.


امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: هیچ یک از مسؤولان خود را صاحب مملکت و نظام نمی دانند، انقلاب اسلامی یک انقلاب معنوی و مردمی است، آحاد مردم به ویژه مسؤولان موظف هستند در مسیر اهداف انقلاب حرکت کنند.


آیت الله علما گفت: اسلام ناب محمدی(ص) که بنیانگذار جمهوری اسلامی منادی آن بود با آنچه که از اسلام در برخی کشوری منطقه تنها با انجام واجبات نماز و روزه وجود دارد متفاوت است؛ احکام، قوانین و تمام شئون جامعه برگرفته از دستورات دینی است.


وی تأکید کرد: پیروزی انقلاب اسلامی سرفصلی تازه برای ملت ایران و منطقه بود، پس از پیروزی انقلاب اسلامی 60 هزار مستشار آمریکایی و مستشاران بسیاری از کشورهای انگلستان، فرانسه، آلمان و شوروی از کشور رفته و به سلطه آنها در این منطقه خاتمه داده شد.


نماینده ولی فقیه در کرمانشاه گفت: امروز شرق و غرب در برابر اسلام قرار گرفته‌اند، موج بیداری اسلامی و گرایش مردم به اسلام سبب هراس دولتمردان غربی شده که به ایجاد توطئه‌های اسلام هراسی برای مقابله با این امواج دست می‌زنند، مسلمانان همچون یک جفت دست در کنار یکدیگر قرار دارند و یک و نیم میلیارد مسلمان موظف به وحدت و برادری هستند زیرا خواست رسول خدا و هدف امام راحل(ره) نیز وحدت جهان اسلام بوده است.


وی در ادامه گفت: مردم انقلاب اسلامی را مدیریت کردند و در دوران هشت سال دفاع مقدس به بهترین شکل ممکن از انقلاب اسلامی پاسداری کردند، در بعضی از امورات کشور هنوز به مرتبه ایده‌آل‌ نرسیده‌ایم،‌ اما جهت‌گیری کشور در تمامی شئون آن اسلامی است و پس از امام راحل(ره)، مقام معظم رهبری که شخصیتی بی‌نظیر، آگاه، بیدار و با بصیرت هستند، این نظام الهی را هدایت می‌کنند.


امام جمعه کرمانشاه وجود مقام معظم رهبری را یکی از نعمت‌های آسمانی و عنایت خداوند به ملت ایران بیان کرد و افزود: وجود امام راحل(ره) برای پیروزی انقلاب اسلامی ضروری بود و خداوند مقام معظم رهبری را برای حفظ انقلاب اسلامی ذخیره کرد.


نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه شعارهای انقلاب هزینه، تهدید و تحریم دارد، تصریح کرد: هزینه‌های انقلاب را خانواده‌ها با تقدیم جوانان شهید خود به انقلاب داده‌اند و ما به‌عنوان پیروان امام حسین(ع) برای اسلام هر چه داشته باشیم اهدا می‌کنیم.


آیت‌الله علما با اشاره به دو رخداد سرنوشت‌ساز در روزهای اخیر گفت: نامه‌ای که رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان غربی برای کشف اسلام مرقوم داشتند سرآغاز دوران جدید اسلام خواهی و آشنایی با معارف الهی است، همچنان که انتقام سیدحسن نصرالله از رژیم صهیونیستی نیز مقدمات نابودی این غده سرطانی را فراهم کرد./967/پ202/ب4

ارسال نظرات