۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۲۴۳۸۸۸
از سوی ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی؛

برنامه‌های یوم الله 12 بهمن تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیته مراسم ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی در نشست خبری به تشریح برنامه‌های یوم‌الله 12 بهمن از سوی این ستاد پرداخت.
محسن صباغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن صباغ رییس کمیته مراسم ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی در نشست خبری صبح امروز یازدهم بهمن که در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی ایران، حقیقتاً نقطه‌ آغاز تغییرات گسترده‌ای در خاورمیانه و حتی جهان اسلام است.

 

 

صباغ با بیان این که انقلاب الگوی بی‌بدیلی از حکومت در ادبیات سیاسی و جریانی است اظهار داشت: انقلاب از آموزه‌های اسلام ناب محمدی(ص)، ارزشی و آرمانی که طی دهه‌های گذشته همواره راه خود را به سوی اذهان آزادی‌خواهان در اقصی‌نقاط جهان گشوده و در این راه به توان ایدئولوژیک بالقوه و ذاتی خود متکی است.

 

 

رییس کمیته مراسم ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران هیچ‌گاه در چارچوب این مرز و بوم محدود نشده است، افزود: انقلاب اسلامی به رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی(ره) گرچه در حدود و صغور مرزهایی مشخص، متولد شد، و امروز شاهدیم که تفکر و اهداف تأثیرگذار در آن، فراتر مورد توجه و درخواست مردم مسلمان در دیگر کشورها قرار گرفته است. به‌طوری که در تاریخ معاصر جهان به عنوان یک پدیده‌ منحصر به فرد و غیرمنتظره ظهور کرده است.

 

 

وی با تأکید بر این که اسلام و مسائل دینی، مهم ترین ارزشی است که برای ملت ما در طول دوران حیات انقلاب اسلامی وجود داشته ابراز کرد: زیرا استقلال، آزادی، پیشرفت‌ مادی و معنوی، وحدت ملّی، شکوفایی استعدادها و ... همه در پرتو اسلام و عمل به معارف اسلامی شکل می‌گیرد و علّت اینکه حضرت امام خمینی(ره) بر روی کلمه جمهوری اسلامی تکیه داشتند، همین است که جمهوری اسلامی می‌بایست محور و شاکله آن، اسلام و اتکا به مردم باشد.

 

 

صباغ با اشاره به این که بهره گیری از حقیقت اسلام ناب محمدی(ص) نکته‌ای است که حائز اهمیت می‌باشد، بیان کرد: حضرت امام راحل عظیم‌الشأن با بهره‌گیری از حقیقت اسلام ناب محمدی(ص) به ارائه تصویری اصولی و نو از حکومت اسلامی پرداخته و زمینه سرافرازی، آزادگی و استقلال و پیشرفت مردم ولایتمدار ایران را محقق ساختند و بحمدالله امروز انقلاب اسلامی پشتوانه‌ امید محرومان و مستضعفان عالم قرار گرفته است.

 

 

رییس کمیته مراسم ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان چند صفات امام گفت: به راستی اگر شجاعت، درایت، صداقت، ساده‌زیستی، حمایت از مستضعفان و مبارزه با ظلم و استکبارستیزی حضرت امام خمینی(ره) نبود، بدون شک انقلاب اسلامی در سال 1357 به پیروزی نمی‌رسید.

 

 

وی افزود: انقلاب اسلامی محققاً یک انقلاب دینی و ضداستکباری است که با اتحاد و همدلی مردم و تبعیت مردم از حضرت امام راحل عظیم‌الشأن و رهبری‌های حکیمانه و داهیانه مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) توانسته است تمامی فتنه‌ها و دسیسه‌های دشمنان قسم‌خورده خود را خنثی کند.

 

 

صباغ با تأکید بر این که امام راحل عظیم‌الشأن با اتکا بر قدرت لایزال الهی و مدد گرفتن از ائمه معصومان انقلاب را به پیروزی رساند، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) بدون اتکا به شرق و غرب و بدون استفاده از روش‌های رایج همانند تشکیل حزب، روش‌های مسلحانه، نهضت را شروع کردند و با تکیه بر مردم و پشتیبانی آنان و بدون وعده‌های مادی، این انقلاب را رهبری کردند و به پیروزی رساندند.

 

 

رییس کمیته مراسم ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به اقدام هتاکانه و جاهلانه نشریه فرانسوی در اهانت به ساحت قدسی پیامبر، افزود: اهانت به حضرت رسول اکرم(ص)که مورد خشم و انزجار همه انسان‌های معتقد و خداپرست و مسلمانان جهان به‌ویژه مردم غیور، لحظه‌شناس و با بصیرت ایران اسلامی قرار گرفت، اینگونه اقدامات و تلاش‌های مذبوحانه دشمن در مقابل جبهه اسلام است و توهین به مقدسات اسلامی، یقیناً توهین به مقدسات همه‌ ادیان الهی است و پیام پرمعنا، غنی و بامحتوای امام خامنه ای(مدظله‌العالی) به جوانان اروپا و آمریکا، توطئه‌‌های دشمنان را نقش بر آب کرد.

 

 

وی افزود: افزایش آگاهی عمومی به ویژه نسل جوان نسبت به انقلاب اسلامی، اهداف و آرمانهای امام راحل، ترسیم استحکام و پویایی انقلاب پس از گذشت 36 سال به رغم توطئه ها و خصومت دشمنان، معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های گوناگون و غبارزدایی از برخی دستاوردهای نظام، تقویت روحیه افتخار و بالندگی و امیدوار سازی مردم نسبت به آینده انقلاب اسلامی، تبین اندیشه های دینی و سیاسی حضرت امام خمینی(ره) و تجدید قوای روحی و معنوی در تداوم انقلاب اسلامی و راه شهدای انقلاب اسلامی مهم‌ترین اهداف و رویکردهای تشکیل این ستادها و برگزاری مراسم ها است.

 

 

صباغ با بیان مراسم آغازین یوم‌الله دوازدهم بهمن گفت: مراسم رسمی آغازین جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی همزمان با لحظه تاریخی ورود حضرت امام خمینی به میهن اسلامی رأس ساعت 9:33 دقیقه صبح یکشنبه دوازدهم بهمن با حضور اقشار مردم، خانواده معظم شهیدان و ایثارگران، مسؤولان محترم لشکری و کشوری در شبستان جدید حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران (صحن شهدا) برگزار می‌شود و حجت‌الاسلام ابوترابی نایب­رییس محترم مجلس شورای اسلامی سخنران این مراسم خواهد بود.

 

 

رییس کمیته مراسم ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به برنامه ویژه مکان جلوس ابراز کرد: محل تاریخی که امام عزیز پس از ورود به میهن اسلامی در سال 1357 به بهشت زهرا آمدند و آن سخنرانی تاریخی را با حضور خیل عظیم مردم ایراد فرمودند که امسال تجدید بنا شد و مراسم در بنای جدید برگزار می­شود و این مراسم با هدف گرامیداشت سالروز ورود بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به میهن و ادای احترام نسبت به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی همزمان با  اقامه نماز جماعت ظهر و عصر آغاز خواهد شد که در این مراسم آقای مهندس چمران، رییس محترم شورای شهر تهران سخنرانی خواهند کرد.

 

 

وی با اشاره به مراسم ویژه فرودگاه مهرآباد، خاطرنشان کرد: این مراسم ازساعت 9 تا 11 صبح روز دوازدهم بهمن در ترمینال شماره یک فرودگاه مهرآباد، با سخنرانی حجت‌الاسلام ناطق نوری  و با اجرای سرود، برنامه‌های هنری و برنامه نمادین ورود حضرت امام به فرودگاه مهرآباد برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

صباغ در ادامه سخنان خود افزود: رژه موتورسواران با حضور موتورسواران نیروهای مسلح ـ بسیج و دژبان و حرکت آنان به صورت نمادین در مسیر حرکت امام خمینی از فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا در سال 1357 می­باشد و گلباران مسیر حرکت امام، همراه رژه موتورسواران از فرودگاه مهرآباد تا حرم مطهر امام راحل از سوی بالگرد صورت خواهد پذیرفت./812/پ202/ب4

 

ارسال نظرات