۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۲۴۳۹۲۳
استاد حوزه علمیه قم:

کاهش آسیب های اجتماعی در گرو امر به معروف و نهی از منکر است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که انجام امر به معروف و نهی از منکر، مطمئنا موجب کاهش آسیب های اجتماعی خواهد شد، گفت: توجه به امر به معروف می توان مسیر صحیح زندگی را برای مردم و جامعه تبیین نموده و جامعه ای را از فساد و گمراهی نجات داد.
امر به معروف و نهي از منکر

حجت الاسلام سید عبد الله موسوی، استاد حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که وجوب امر به معروف و نهی از منکر، بر هر مکلّفی ابتدا از خانواده و نزدیکان واجب است گفت: از پیامبر اسلام(ص) روایت است که به وسیله امر به معروف و نهی از منکر است که تمام واجبات دین پابرجا می ماند.

 

وی افزود: اگر مردم  نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر توجه ویژه ای نداشته باشند، انجام واجبات دیگر دین نیز در جامعه کم رنگ خواهد شد و مردم از اسلام حقیقی فاصله خواهند گرفت.

 

موسوی با اشاره به این که انجام امر به معروف و نهی از منکر، مطمئنا موجب کاهش آسیب های اجتماعی خواهد شد گفت: توجه به  امر به معروف می توان مسیر صحیح زندگی را برای مردم و جامعه تبیین نموده و جامعه ای را از فساد و گمراهی نجات داد.

 

وی همچنین با اشاره به این که براساس دستورات اسلام  همه  مکلف به اجرای امر به معروف و نهی از منکر هستند گفت: اگر مسلمانان به این واجب فراموش شده دین عمل می کردند امروزه شاهد جامعه ای با وضعیف نامناسب حجاب و فساد فراگیر اقتصادی نبودیم.

 

استاد حوزه علمیه قم یاد آورشد: دشمن امروز با هزینه کلان به دنبال اغفال جوانان و خارج کردن آنها از مسیرحق و حقیقت است، از این رو تنها ابزاری که می تواند نقشه دشمن را نقش بر آب کند اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

 

حجت الاسلام موسوی، تذکر لسانی در جامعه را کم رنگ دانست و گفت : اگر افرادی که نسبت به حجاب در جامعه بی توجه هستند مکرر از سوی افراد زیادی تذکر داده شود تأثیرگذار خواهد بود اما متأسفانه تذکر لسانی در جامعه کم رنگ است.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که قیام امام حسین(ع) برای احیای  امر به معروف و نهی از منکر بود، ادامه داد: شیعیان و پیروان امام حسین(ع) امروز  به تأسی از امام حسین(ع) و اهل بیت باید به امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک وظیفه دینی توجه ویژه ای داشته باشند چرا که تنها راه نجات از مشکلات و معظلات جامعه، توجه به فریضه مهم الهی است.

 

حجت الاسلام موسوی گفت: با توجه به این که معنای عام امر به معروف و نهی از منکر، هر گونه تلاش شخص در جهت تأثیرگذاری بر دیگران برای بازداری و یا انجام کاری است، بنابراین برای انجام این واجب الهی، باید روشی مناسب و به اقتضای شرایط را انتخاب کرد./1307/ت302/ب6

ارسال نظرات