۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۲۴۳۹۴۴
مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران:

ترویج فرهنگ قرآنی جامعه را در برابر آسیب ها مصون می دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خواستار عمومی‌شدن اجرای برنامه‌های قرآنی در سطح جامعه شد و بیان داشت: قرآن به ما کمک می کند تا مسیر صحیح را انتخاب کرده و از آسیب‌ها دور شویم.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در جمع شورای توسعه فعالیت های قرآنی استان، برنامه محور بودن و برخورداری از اولویت بندی های مناسب در استان را از ویژگی های فعالیت های قرآنی این استان عنوان کرد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی مازندران در ادامه افزود: رسالت پیامبر اسلام(ص) بشارت و انذار بود که در نظام تکوین، خدای متعال آن را به صورت ویژه به جهانیان معرفی کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به فعالیت های چشمگیر و برجسته قرآنی در استان، اذعان داشت: خوشبختانه با برنامه های تدوین شده در سال جاری توانستیم خدمات ارزنده ای در زمینه توسعه فعالیت های قرآن و عترت به مردم عزیز استان ارائه دهیم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با تاکید بر این که قرآن بهترین هدایت کننده جامعه بشری است، خاطرنشان کرد: عمل کردن به معارف و تعالیم والای این کتاب نورانی باید در دستور کار همه مسلمانان باشد تا آنان را به سوی سعادت و معنویت هدایت کند.

 

وی تصریح کرد: قرآن گوهر گرانبهایی است که اگر در راستای تفهیم و ترویج آن تلاش خاصی صورت گیرد شاهد حل بسیاری از مشکلات جوامع بشری خواهیم بود که این ها همه از الطاف خدواند منان است که برای ما تدبیر کرده است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی بر تأثیر هم‌افزایی در تعمیق معرفت و تعمیم فهم و درک قرآن کریم در جامعه اشاره کرد و افزود: افراد توانمند در حوزه قرآنی با کمک و همکاری دانشگاه‌ها و خانواده‌ها شناسایی می شوند و برای پرورش نخبگان کارهای تخصصی علوم قرآنی انجام می شود.

 

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی مازندران همچنین بر گسترش درک عمومی مردم از مفاهیم، زیبایی‌ها و لذات معنوی قرآن کریم از طریق انس و ارتباط مستمر با آن تأکید کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران خواستار عمومی‌شدن اجرای برنامه‌های قرآنی در سطح جامعه شد و بیان داشت: قرآن به ما کمک می کند تا مسیر صحیح را انتخاب کرده و از آسیب‌ها دور شویم.

 

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تحقق جامعه قرآنی در کشور، تصریح کرد: نهادها و سازمان‌های مختلف باید در این راستا تعامل سازنده داشته باشند و در زمینه تحقق توسعه و ترویج فرهنگی قرآنی در جامعه با هم همکاری و همگرایی داشته باشند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با تاکید بر نقش باورهای اسلامی در رشد جامعه ای سالم و هدفمند، افزود: طبق دغدغه های مقام معظم رهبری ما در استان با جلسات متعدد و تدوین برنامه هایی تخصصی در سطوح مختلف برای اقشار گوناگون مردم، به نظام نامه ای منسجم و اجرایی رسیده ایم که به دور از موازی کاری های موجود در کشور، به اعتلای فرهنگی و غنای دینی در امور قرآن و عترت کمک های شایانی می کند.

 

وی توجه به بخش های روستایی، مناطق محروم و عشایری را یکی دیگر از فعالیت های این شورا با نظارت دقیق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مازندران عنوان کرد و گفت: رویکردهای قرآنی در مازندران با تلاش مسؤولان و متخصصان امر به صورت برنامه محور اجرا می شوند و تا کنون شاهد ثمرات پر برکت آن بوده ایم./950/پ202/ب1

ارسال نظرات