۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۲۴۳۹۵۷

خبرهای کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری کلاس های آموزش تخصصی ویژه راه یافتگان مرحله کشوری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن خراسان رضوی، مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال بانو طاهایی و مسابقه «فجر بصیرت» ویژه دهه مبارک فجر در منطقه تجاری گردشگری سپاد مشهد، عناوین خبرهای کوتاه خرااسن رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، کلاس های آموزش تخصصی ویژه راه یافتگان مرحله کشوری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی برگزار می شود.

 

طی برگزاری جلسات هم اندیشی مسئولین اداره اوقاف با اساتید قرآنی و داوران سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن در مرحله استانی جهت ارتقاء سطح متسابقین مرحله کشوری کلاسهای آموزش تخصصی با حضور اساتید برجسته برگزار می گردد.

 

بنا بر این گزارش، این کلاس ها طی 8 جلسه سه ساعته هفته ای دو بار در بخش برادران درمسجد و حسینیه العلی(ع) واقع در آیت الله بهجت 18 حضور استاد سادات فاطمی، هروی و حسنی در حال برگزاری است .

 

همچنین در بخش خواهران 5 جلسه سه ساعته با حضور خانمها سلطانی و خطیب از اساتید کشوری برگزار می شود.

 

وقف یک فنجان آب به ارزش 57 میلیون ریال در داورزن

ورثه مرحوم علی اکبر موری از اهالی روستای مور شهرستان داورزن در یک اقدام خیر خواهانه به نیابت از پدر مرحومشان قطعه زمینی زراعی به همراه یک فنجان آب از رودخانه روستای مور را وقف کردند.

 

این وقف با نیت تعزیه داری و اطعام عزاداران حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در ایام محرم صورت گرفته است. ارزش وقف مذکور 57 میلیون ریال برآورد شده است.

 

وقف یک قطعه زمین به ارزش 4/5 میلیارد ریال در مشهد

واقف خیر اندیش محمد رستگار به نیابت از پدر مرحومش یحیی رستگار یک قطعه زمین به مساحت 450 متر مربع را با نیت احداث مسجد به نام جواد الائمه (ع) وقف نمود.

 

ارزش وقف مذکور 4/5میلیارد ریال می باشد. گفتنی است زمین وقف شده در منطقه بلوار توس مشهد واقع می باشد.

 

برگزاری مراسم گرامیداشت پنجمین سالگرد ارتحال بانو طاهایی در مشهد

در پنجمین سالگرد رحلت استاد طاهایی(ره)، مدیر و مؤسس مدرسه علمیه نرجس(س) مشهد و مؤسس مدارس علمیه نرجس سراسر کشور، پنجمین نشست از سلسله نشست های بانوان فاضله‌ هم عصر استاد در محل مؤسسه‌ علمی- تحقیقی مکتب نرجس(س) برگزار شد.

 

در این نشست منوره شایسته خوی، مدیر موسسه‌ علمی تحقیقی مکتب نرجس(س) و استاد پورحسینی، از شاگردان خانم طاهایی به ایراد سخن پرداختند.

 

 برپائی نمایشگاه زندگی توحیدی با محوریت قرآن، پخش کلیپ، سخنرانی حجت الاسلام حسین زاده بحرینی، نماینده مجلس شورای اسلامی، پخش فیلمی از سبک زندگی استاد نوقانی، رونمائی از کتاب‌های «نگاهی بر نقش امام صادق(ع) در دانشگاه جعفری با تأکید بر گسترش مبانی خداشناسی»، «سیری در دعای مکارم الاخلاق امام سجاد (ع)» جلد دوم، «ترجمه مجمع البحرین» و «ره یافتگان» (گذر و توضیح خطبه 220 نهج البلاغه)" و تقدیر و اهدای جوایز به فعالان همایش از دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.

 

مسابقه «فجر بصیرت» ویژه دهه مبارک فجر در منطقه تجاری گردشگری سپاد برگزار می شود

این مسابقه در راستای اهمیت سوره فجر که از سوی امام صادق (ع) به عنوان سوره امام حسین (ع) مشهور است، برگزار می شود که از جمله اهداف آن می توان به شناساندن مفهوم آیه های شریفه سوره مبارک فجر از جمله " أَلَمْ تَرَ کَیْفَ فَعَلَ رَبُّکَ بِعَادٍ "، " إِنَّ رَبَّکَ لَبِالْمِرْصَادِ" و همچنین آیه شریفه " فَأَمَّا الْإِنْسَانُ إِذَا مَا ابْتَلَاهُ رَبُّهُ فَأَکْرَمَهُ وَنَعَّمَهُ فَیَقُولُ رَبِّی أَکْرَمَنِ" و ارتباط میان قیام آسمانی امام حسین (ع) و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اشاره کرد.

 

به همین منظور توضیحات و سوالات مسابقه "فجر بصیرت" از سوی روابط عمومی سپاد تهیه شده که علاقه مندان پس دریافت و تکمیل پاسخنامه تا پایان وقت اداری بیستم بهمن ماه می توانند در این مسابقه شرکت نمایند.

 

لازم به ذکر است به 10 نفر از افرادی که پاسخ های صحیح ارائه نمایند به قید قرعه جوایزی اهدا خواهد شد و اسامی برندگان نیز در سایت منطقه تجاری گردشگری سپاد به آدرس www.sepad.org اعلام می شود./930/پ203/ب5 

 

ارسال نظرات