۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۲۴۳۹۶۲
معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان سمنان خبر داد؛

فعالیت 48 مبلغ روحانی در دو طرح هجرت و مدارس امین استان سمنان

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان سمنان با اشاره به فعالیت 48 مبلغ طرح هجرت و مدارس امین در استان سمنان گفت: از این تعداد 15 مبلغ برادر و 2 مبلغ خواهر در مدارس امین و 31 مبلغ برادر مجری طرح هجرت در مساجد روستاها و مناطق مورد نیاز سراسر استان هستند.
روحانيان در مدارس امين

حجت ‏الاسلام علی گلپایگانی در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان با محوریت دستاوردهای برگزاری همایش‏ منطقه‏ای معاونان تبلیغ سراسر کشور که به میزبانی تهران با حضور هفت استان از جمله سمنان برگزار شد، اظهار داشت: در این همایش 300 مبلغ از استان‏های تهران، قزوین، قم، مرکزی، البرز و زنجان و سمنان حضور داشتند.

 

وی با اشاره به اینکه 23 نفر از مبلغان خواهر و برادر، طرح هجرت و مدارس امین از استان سمنان جهت حضور در همایش منطقه‌ای معاونان تبلیغ اعزام شدند، افزود: طرح هجرت، روحانیان مبلغ در روستاها و شهرها، ارتباط اجتماعی، تهاجم فرهنگی، تبلیغ دین و مسائل دینی نسبت به اتفاقات جهان اسلام، بررسی مسائل جهان، نقش مبلغان دینی در روشنگری جامعه نسبت به نقشه‏ها و تهاجم فرهنگی دشمن از جمله محورهای اصلی این همایش بود.

 

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان سمنان، تبیین جایگاه تبلیغ و حوزه علمیه در جامعه و پذیرش سال جدید حوزه‌های علمیه بر حسب ارجحیت کیفیت بر کمیت را از دیگرمحورهای همایش مبلغان برشمرد و گفت: بررسی مسائل و مشکلات در مدارس امین و برنامه‌های طرح هجرت و رصد معاونت‌ها به صورت چهره به چهره، بررسی راهکارها و تدوین برنامه‌های جدید در پیشبرد برنامه‏‏های تبلیغی از مزایای برگزاری چنین همایش‌هایی است.

 

حجت الاسلام گلپایگانی تبلیغ دین و بسط و گسترش آموزه‏‌های دینی را از مهمترین اهداف و مأموریت‏های اصلی حوزه‏های علمیه دانست و تصریح کرد: سیاست‌های حوزه تبلیغ ارزش‌ها و احکام اسلامی بر اساس اهداف تبلیغی و آموزش‌های دینی حوزه‌های علمیه تدوین می‌شود.

 

وی با اشاره به دو طرح مدارس امین و هجرت وعمر کوتاه اجرای این دو طرح در استان‌ها توسط حوزه‌های علمیه گفت: حضور روحانیان طرح هجرت در مدارس در مقاطع سه گانه ابتدایی،‌ راهنمایی و متوسطه با پرداختن به مسائل تربیتی و دینی و پاسخ به شبهات از جمله طرح‏های اثرگذار در حوزه دین است که با همکاری حوزه علمیه استان سمنان و آموزش و پرورش از سه سال گذشته اجرا شده است.

 

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان سمنان اضافه کرد: روحانیان طرح هجرت در مدارس حضوری مستمر دارند و با هدایت و اشراف بر روحیات و نگرش سنی دانش‏آموزان با برنامه‏های متعدد و متنوع فرهنگی سعی در تربیت و پرورش نسلی دارند که نیاز به آموزش و توجه دارند.

 

گفتنی است، ‌اجتماع عظیم مبلغان استان‌های کشور دوم بهمن ماه با حضور هفت استان زنجان، قم،‌اراک، تهران، سمنان و البرز در ساختمان شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کل کشوردر تهران برگزار شد./977/ت302/ب

ارسال نظرات