۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۲۴۳۹۶۸
مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران:

فضای مجازی ابزار مناسبی برای رساندن پیام انقلاب به جهانیان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران با بیان این که از فضای مجازی می توان به عنوان ابزار مناسبی برای رساندن پیام انقلاب به جهان بهره گرفت، گفت: باید از این ابزار مهم در جهت جهانی سازی گفتمان انقلاب بهره گیریم.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در ساری برگزار شد با اشاره به تهدید های گسترده در عرصه فضای مجازی، گفت: امروز دشمنان اسلام و انقلاب از فضای مجازی به عنوان ابزاری مهم برای ضربه زدن به نظام و انقلاب استفاده می کنند.

 

وی با تأکید براین که نباید در برابر تهاجم فرهنگی غرب منفعلانه عمل کنیم، افزود: ساماندهی فضای مجازی نیازمند برنامه ریزی مدون است که در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران با بیان این که از فضای مجازی می توان به عنوان ابزار مناسبی برای رساندن پیام انقلاب به جهان بهره گرفت، تصریح کرد: باید از این ابزار مهم در جهت جهانی سازی گفتمان انقلاب بهره گیریم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به این که غرب امروز سرمایه گذاری گسترده ای در عرصه فضای مجازی انجام داده است، گفت: هزاران شبکه ماهواره ای و پایگاه های اطلاع رسانی به صورت شبانه روزی بر علیه مبانی دینی و انقلابی ما تبلیغ می کنند و این یک تهدید است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی مازندران با تأکید براین که باید با هدف گذاری مناسب و اثرگذار، تهدیدات فضای مجازی برای جامعه اسلامی به ویژه جامعه جوان خود را کاهش دهیم، تصریح کرد: دشمن امروز با سوء استفاده از ماهواره و اینترنت فرهنگ منحرف و غلط خود را در میان جوانان ما ترویج می کند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که دنیای غرب برای تضعیف مبانی دینی ما بسیج شده اند، گفت: همه توان و سرمایه گذاری غرب تهی کردن ذهن جوان ایرانی از اصول دینی و انقلابی است تا از این طریق به اهداف شوم خود دست یابد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به این که امروز دشمنان برای ترویج سبک زندگی غربی در جامعه ایرانی سرمایه گذاری زیادی انجام داده اند، افزود: متأسفانه بخش مهمی از جامعه جوان کشورمان درگیر همین شیوه زندگی غلط هستند.

 

وی با بیان این که سبک زندگی دینی با اصول و مبانی دینی ما هیچ سازگاری ندارد، گفت: این شیوه زندگی برای کمرنگ کردن دین در خانواده ها طراحی شده و همچون یک کالای وارداتی در اختیار جامعه ما قرار داده اند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی بر ضرورت روشنگری و آگاهی بخشی جامعه با تهدیدهای فرهنگی دشمنان تأکید کرد و افزود: باید جامعه  جوان را با شیوه های مختلف توطئه دشمنان آگاه کنیم تا اثرگذاری آن را به حداقل ممکن برسانیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که273 برنامه برای رفع مشکلات فرهنگی در استان در دستور کار شورای فرهنگ عمومی مازندران قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در همین راستا کارگروهی تخصصی برای رفع مشکلات فرهنگی موجود  تشکیل شده است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود به برپایی نمایشگاه کتاب استان همزمان با دهه فجر در ساری خبر داد و گفت: یازدهمین نمایشگاه کتاب مازندران از 13 تا 19 بهمن در مرکز استان برپا است.

 

حجت‌الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران نیز در این جلسه با اشاره به آسیب های گسترده ای که در عرصه فضای مجازی وجود دارد بر ضرورت ساماندهی آن تأکید کرد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات