۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۲۴۳۹۷۹
15بهمن؛

نام نویسی از داوطلبان ورود به حوزه علمیه خراسان آغاز می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر پذیرش و تحقیقات حوزه علمیه خراسان گفت: نام نویسی از داوطلبان ورود به حوزه علمیه خراسان برای سال تحصیلی جدید از 15 بهمن ماه جاری آغاز می‌شود.
مرکز مديريت حوزه علميه خراسان

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، حجت الاسلام ناصری نژاد، مسؤول دفتر پذیرش و تحقیقات حوزه علمیه خراسان با اعلام این خبر گفت: ثبت نام امسال نیز همانند سال های اخیر به صورت اینترنتی و بامراجعه به پایگاه اینترنتی حوزه علمیه خراسان به نشانیwww.hozehkh.com انجام می شود.


وی با اشاره به استقبال روز افزون متقاضیان ورود به حوزه علمیه خراسان، افزود: امسال نیز ثبت نام ویژه دوره های بلند مدت و سفیران هدایت برای برادران و خواهران است.


حجت الاسلام ناصری نژاد با بیان این که نام نویسی از داوطلبان تا پایان سال ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: ثبت نام کنندگان در گروه های تحصیلی با مدرک سیکل و دیپلم می بایست در آزمون کتبی شرکت کنند ولی متقاضیان ورود به این حوزه بامدرک کاردانی و بالاتر از آزمون کتبی معاف خواهند بود.


وی تصریح کرد: داوطلبان برادر مقطع راهنمائی شهرستان های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی، به جز شهرستان مشهد که قصد تحصیل در مشهد را دارند معدل مدرک تحصیلی آنان باید بالاتر از 18 باشد و یا رتبه یک تا 50 را در آزمون کسب کنند.


مسؤول دفتر پذیرش و تحقیقات حوزه علمیه خراسان خاطر نشان کرد: داوطلبان مقاطع کاردانی و بالاتر پس از ثبت نام در زمان اعلام شده و قبولی در مصاحبه، بدون آزمون پذیرش خواهند شد و حافظان کل قرآن کریم نیز بدون آزمون و فقط با شرایط لازم و مصاحبه می توانند وارد حوزه علمیه خراسان شوند.


وی توصیه کرد: متقاضیان ثبت نام قبل از اقدام، می توانند دفترچه راهنمای ثبتنام را از طریق سایت حوزه علمیه خراسان دریافت کنند تا در انتخاب حوزه امتحانی ومدارسی که تمایل به تحصیل دارند، بهتر تصمیم بگیرند.


حجت الاسلام ناصری نژاد خطاب به متقاضیان ورود به حوزه علمیه، با بیان این که طلاب حوزه های علمیه، میراث داران اسلام و سربازان امام زمان(عج) هستند، گفت: طلاب علوم دینی همواره در تلاش بوده اند تا با عزمی جزم و استمداد از پروردگار متعال در دو بعد علم و تقوا سرآمد باشند.


مسؤول دفتر پذیرش و تحقیقات حوزه علمیه خراسان با تاکید بر توجه متقاضیانورود به حوزه نسبت به رسالت حوزویان در عرصه هایی مانند اجتهاد، تحقیق، تبلیغ و غیره،یادآور شد: حوزه علمیه به افرادی مستعد و کوشا نیاز دارد تا در زمینه های فوق بتوانند آموزه های دینی را به جامعه انتقال دهند./930/د101/ب5

ارسال نظرات