۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۲۴۳۹۸۴
آیت الله شبستری:

عمل به آموزه های قرآنی عامل پیروزی انقلاب اسلامی بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با بیان این‌که قرآن پس از پیروزی انقلاب دوباره به صحنه آمد، گفت: عمل به آموزه های قرآنی عامل پیروزی انقلاب اسلامی بود.
آيت الله محسن مجتهدشبستري، امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز در مراسم اهدای گواهینامه حافظان قرآن مؤسسه مهد قرآن تبریز، قرآن را عالی‌ترین برنامه زندگی بشریت دانست و اظهار داشت: مانند قرآن کریم نه آمده و نه خواهد آمد، چراکه قرآن جامع ترین و کامل ترین کتاب الهی است.

 


نماینده خبرگان رهبری با انتقاد از مهجوریت آیات قرآنی در جوامع اسلامی خاطرنشان کرد: اگر شاهد گسترش آموزه ها و ترویج فرهنگ قرآنی در جوامع باشیم، بسیاری از مشکلات و معضلات برطرف خواهد شد، دوری از آموزه های قرآنی موجب انحراف در مسیر تعالی جامعه بشری خواهد بود.

 


وی با بیان این‌که دانش آموزان و دانشجویان باید با قرآن آشنا بوده و حداقل توانایی روخوانی آن را داشته باشند، افزود: قرائت قرآن مقدمه فهم معارف و مفاهیم ارزشمند آن است، بالاتر از این مرحله نیز عمل به آیات قرآنی است که موجب سعادت دنیا و آخرت خواهد بود.

 


امام جمعه تبریز با بیان این‌که قرآن پس از پیروزی انقلاب دوباره به صحنه آمد، گفت: عمل به آموزه های قرآنی عامل پیروزی انقلاب اسلامی بود، خوشبختانه امروز شادهیم که 36 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی قرآن روز به روز بیشتر درمتن زندگی مردم و جامعه قرار می گیرد.

 


آیت الله شبستری با اشاره به این‌که حاملان و عاملان قرآن در قیامت با انبیا و سفیران الهی محشور می شوند، گفت: انتظار داریم دست اندرکاران برگزاری برنامه های ایام الله دهه فجر، دستاوردهای قرآنی انقلاب اسلامی را بیش از گذشته به ملت ایران بیان کنند.

 


همچنین رحیم وظیفه شعاع، مدیر مؤسسه مهد قرآن تبریز با ارایه گزارشی از فعالیت های قرآنی این مرکز گفت: 20 هزار نفر در مراکز مهد قرآن شهرستان تبریز و در رده های مختلف و رشته های مختلف قرآنی به قرآن آموزی مشغول هستند که از این تعداد دو هزار نفر در حال حفظ قرآن می باشند.

 


گفتنی است، در پایان این دیدار آیت الله مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گواهینامه 97 نفر از حافظان قرآن را در حفظ سوره بقره، 5 جزء،10 جزء، 20 جزء و کل قرآن اعطا کرد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات