۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۲۴۴۰۰۰
همزمان با آغاز ایام الله دهه فجر صورت گرفت؛

اعزام 380 مبلغ به مساجد خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: همزمان با آغاز ایام الله دهه فجر 383 مبلغ به مساجد شهری و روستایی شهرستان های هشت گانه این استان اعزام شدند.
اعزام مبلغ به مساجد خراسان شمالي

حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر نهاد تبلیغات اسلامی استان در یکی از مهم ترین برنامه های خود اقدام به اعزام روحانیان مبلغ به مساجد شهری و روستایی استان کرد.

 

وی با بیان این که در این راستا در مجموع 383 روحانی مبلغ به مساجد شهری و روستایی استان اعزام شدند، اضافه کرد: هدف از اعزام این مبلغان برگزاری هر چه بهتر برنامه های گرامیداشت این ایام و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

 

حجت الاسلام روحانی نیا با اشاره به این که روحانیان مزبور از حوزه های علمیه قم و مشهد و نیز مدارس علمیه بومی استان خراسان شمالی به مساجد اعزام شده اند، خاطرنشان کرد: از مجموع روحانیان اعزامی 343 نفر روحانی مبلغ و 40 نفر نیز مبلغه هستند.

 

به گفته وی به روحانیان اعزامی در ایام الله دهه فجر سرفصل های تبلیغی متناسب ارائه شده و این روحانیان در مساجد شهرها و روستاهای استان خراسان شمالی اقدامات تبلیغی از جمله بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، آگاهی بخشی و بصیرت افزایی پیرامون نظام مقدس جمهوری اسلامی، بیان احکام دینی و شرعی، اقامه نماز جماعت، برگزاری گفتمان های دینی در مدارس با موضوع انقلاب اسلامی، پاسخگویی به سؤالات و شبهات شرعی و ... را انجام خواهند داد.

 

حجت الاسلام روحانی نیا در ادامه با اشاره به این که همزمان با ایام الله دهه فجر چند تن از طلاب خارجی نیز در ویژه برنامه های سالگرد انقلاب اسلامی در مناطق مختلف خراسان شمالی حضور می یابند، اضافه کرد: همزمان با روز نوزدهم بهمن ماه که با عنوان « انقلاب اسلامی، اقتدار ملی، استکبار‌ستیزی و مقابله با افراط ‌گرایی و تروریسم» نامگذاری شده 16 برنامه توسط طلاب غیرایرانی در استان خراسان شمالی برگزار می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: این برنامه ها با مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی استان، مؤسسه معراج و دارالقرآن، بقیه الله و کمیته قرآن ستاد گرامیداشت دهه مبارک فجر خراسان شمالی در مدارس، دانشگاه ها و مساجد استان برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام روحانی نیا ادامه داد: در روز بیستم بهمن ماه هم که با عنوان«انقلاب اسلامی، خودباوری، جامعه دینی و حاکمیت ارزش‌های اسلامی» نامگذاری شده است 16 برنامه از سوی طلاب غیرایرانی در سطح مدارس شاخص و دانشگاه های خراسان شمالی برگزار می شود.

 

وی گلباران تمثال امام راحل(ره)، حضور در گلزار شهدا، برگزاری نمایشگاه های عفاف و حجاب، سبک زندگی اسلامی و دستاوردهای انقلاب، اعزام سفیران و بشیران هدایت به مدارس، دانشگاه ها و مساجد، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری در فضای مجازی و حضور در مراسم راهپیمایی و تظاهرات روزهای دوازدهم و بیست و دوم بهمن ماه از دیگر برنامه هایی است که از سوی نهاد تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی همزمان با ایام الله دهه فجر برگزار خواهد شد.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی استان خراسان شمالی گفت: برگزاری همایش سبک زندگی از منظر قرآن، اجرای نشست بصیرتی ویژه طلاب و روحانیون، برپایی نمایشگاه عکس و پوستر با موضوع انقلاب اسلامی، برگزاری 85 ویژه برنامه معرفی شخصیت حضرت امام خمینی(ره)، گردهمایی فعالان فرهنگی حوزه دین، برگزاری مراسم دعای کمیل و ندبه در مساجد و ... از دیگر برنامه های نهاد تبلیغات اسلامی خراسان شمالی برای برگزاری در دهه فجر محسوب می شوند./9314/ت302/ب5

 

ارسال نظرات