۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۲۴۴۰۲۴
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان ‌شرقی:

سبک زندگی ایرانی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام خدیوی با بیان این‌که تفاوت در تمدن ها تفاوت در فرهنگ و تفاوت در سبک زندگی ها است، گفت: سبک زندگی ایرانی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی است.
حجت الاسلام علي خديوي، مسؤول نهاد رهبري در دانشگاه هاي استان آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام خدیوی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی امروز در کارگاه آموزشی «نگرشی دیگر به نماز» که با حضور کارمندان دانشگاه تبریز به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: این کارگاه در راستای رشد معنوی دانشگاهیان برگزار می شود.


وی با تأکید بر این‌که آگاهی نسبت به فلسفه عبودیت و بندگی در نماز حقیقی تجلی یافته است، خاطرنشان کرد: نگرش نهاد رهبری به کارگاه آموزشی نماز؛ اعطای گواهی و یا ارتقای جایگاه شغلی کارمندان نیست، بلکه می خواهیم به این مهم برسیم که نماز معراج مؤمن است.


مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی  با طرح این سؤال که آیا ما با نماز به آرامش می رسیم یا نه؟ خاطرنشان کرد: اگر به این مسأله مهم برسیم که نماز آلام تمام دردهای بشری است، به حقیقت و فلسفه این فریضه الهی پی برده‌ایم؛ عرفا و اولیای الهی از نماز بهره برده اند، چرا ما نتوانیم از این منبع غنی بهره‌مند شویم.


حجت الاسلام خدیوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که تمدنی متفاوت از شرق و غرب با پیروزی انقلاب اسلامی ایران از سوی جمهوری اسلامی به سراسر جهان تبیین شده است، اظهار داشت: البته در طول تاریخ هم تمدن های متفاوتی وجود داشته که بعضی نیز هم عصر ما بوده اند.


وی ادامه داد: تفاوت در تمدن ها تفاوت در فرهنگ و تفاوت در سبک زندگی ها است. در سبک زندگی ایرانی که مبتنی بر آموزه‌های اسلامی است، بر نماز تأکید دارد، نماز درون را با توحید و برون را با اخلاق آشنا می‏کند. نمای زندگی ما اخلاق اسلامی است و درون زندگی ما توحیدی و وحدانی است که به آن قائل هستیم.


در این کارگاه همچنین دکتر پورمحمدی، رییس دانشگاه تبریز و ضیایی مدیر ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی در اهمیت مسأله نماز به سخنرانی پرداختند، حجج الاسلام میرحسینی و گلکار نیز از مؤسسه مطالعاتی راهبردی علوم و معارف اسلامی مشهد در این کارگاه‌های تخصصی به تبیین معارف دینی اشاره کردند./935/پ203/ب6

ارسال نظرات