۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۲۴۴۰۷۴
از سوی ستاد دهه فجر خراسان جنوبی صورت می گیرد؛

تبیین دستاوردهای انقلاب برای کودکان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان جنوبی بابیان این‌که اگر نمی‌خواهیم دچار گسست نسلی شویم باید کودکان خود را با دستاوردهای انقلاب آشنا کنیم، گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی در قالب برنامه‌های فرهنگی برای کودکان استان تبیین می‌شود.
دهه فجر گرامي باد

عبدالرضا صمدی، مسؤول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، بابیان این‌که آینده این هر سرزمین در دست کودکان آن قرار دارد، گفت: برای این‌که دچار گسست نسلی نشویم و کودکان ما با آرمان‌های انقلاب پایبند باشند باید از همان دوران کودکی آن‌ها را با دستاوردهای انقلاب آشنا کنیم.

 

وی تصریح کرد: در خراسان جنوبی در قالب برنامه‌های فرهنگی و هنری و جلسات سخنرانی در مساجد توسط مبلغان کودکان در قالب شعار «هر کودک نماد انقلاب» با دستاوردها و ارزش‌های انقلاب آشنا می‌شوند.

 

مسؤول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: به مناسبت دهه فجر امسال 170 برنامه ادبی، فرهنگی و هنری توسط این کمیته در استان برگزار می‌شود.

 

صمدی با اشاره به این‌که سه رکن اصلی پیروزی انقلاب اسلامی دین، ولایت مداری و احترام گذاشتن به آرای مردمی است، ادامه داد: اگر می‌خواهیم جریان انقلاب تدوام داشته باشد باید این سه رکن را در کنار یکدیگر حفظ کرده و فرزندان خود را با این ارکان آشنا کنیم.

 

 وی اظهار کرد: امسال به تبعیت از سایر ستادهای دهه فجر انقلاب اسلامی به خاطر کمبود اعتبار از حمایت‌ها و مشارکت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی استفاده‌شده است.

 

مسؤول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان جنوبی بابیان این‌که انتقال مفاهیم و ارزش‌های انقلاب به نسل خردسال به‌ویژه کودکان از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت:: با توجه به این که کودکان شرایط پیروزی زمان انقلاب را درک نکرده‌اند؛ بنابراین انتقال برخی از مفاهیم به آن‌ها دشوار است و اگر نتوانیم ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران را به آن‌ها منتقل کنیم دچار مشکل می‌شویم.

 

صمدی افزود: بر همین اساس کمیته کودکان و نوجوانان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی رسالت سنگینی برعهده در انتقال ارزش‌ها و مفاهیم انقلاب اسلامی برای کودکان بر دوش دارد.

 

وی بابیان این که زمینه مشارکت کودکان و نوجوانان در برنامه‌های دهه فجر فراهم‌شده است، تصریح کرد: حضور در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه است و گل‌باران مزار شهدا یکی از برنامه‌هایی شاخصی است که کودکان در آن شرکت خواهند کرد.

 

مسؤول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که طلاب و روحانیان هم در برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی با ستاد دهه فجر همکاری بسیار گسترده‌ای دارند، افزود: مبلغان وقایع انقلاب را درخور فهم کودکان در شهرها، مساجد و ایستگاه‌های دهه فجر برای کودکان بیان کرده و کودکان در ایستگاه‌های نقاشی برداشت‌های خود را در خصوص انقلاب و دستاوردهای آن در قالب نقاشی به بزرگ‌ترها نشان خواهند داد.

 

وی یادآور شد: همچنین به کودکان برگزیده در برنامه‌های دهه فجر جوایز نفیسی ارائه خواهد شد./968/ت303/ب5

 

ارسال نظرات