۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۲۴۴۰۹۴
امام‌جمعه بیرجند:

راه تعالی انقلاب همان راه قرآن است

خبرگزاری رسا ـ امام‌جمعه بیرجند گفت: همان‌ گونه که انقلاب با تکیه‌بر مکتب اهل‌بیت(ع) و انقلاب به پیروزی رسید، بقا و تعالی آن‌هم در راه قرآن است.
امام جمعه بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی رضایی‌ بیرجندی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در دیدار با استاندار و مسؤولان خراسان جنوبی ضمن تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی و پیروزی این انقلاب بزرگ به محضر امام زمان، شهدا و رهبر عظیم شأن انقلاب و تمامی مردم گفت: همان‌طور که انقلاب با تکیه‌بر مکتب اهل‌بیت (ع) و انقلاب به پیروزی رسید بقا و تعالی آن‌هم در راه قرآن بوده و مهم‌ترین هدف انقلاب معرفی ذات اقدس اله به جهانیان است.

 

وی بابیان این‌که این مناسبت‌ها برای این نیست که جشن بگیریم و یا تجمع کنیم بلکه برای این است که فکر کنیم چه هزینه بزرگی را برای انقلاب داده‌ایم و چه چیزی به دست می‌آوریم و برای حفظ آن چه‌کاری باید انجام دهیم، افزود: حفظ انقلاب تنها با حرکت در خط ولایت و حمایت مردم ممکن است و مسؤولان در این زمینه وظیفه‌دارند در خط رهبری حرکت کرده و خدمتگزار ولی‌نعمتان خود یعنی مردم باشند.

  

امام‌جمعه بیرجند بابیان این‌که بهترین سندی که راهمان را نشان می‌دهد قرآن است، افزود: قرآن برای انقلاب و اهداف بلند ما مجموعه الگویی را معرفی می‌کند که این الگوها پیامبران و اهل‌بیت (ع) هستند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی بیرجندی با اشاره به این‌که ایثار و ازخودگذشتگی پیروزی انقلاب را به ثمر آورد، یاداور شد: انقلاب امام برای خدا بود و ما هم باید به تبعیت از امام انقلاب را در خط ولایت الهی و جذب رضایت خداوند نگه‌داریم.

 

وی ادامه داد: امام با آمدن خود غول زمانه را هدف قرارداد و فرمودند «ما با مردم آمریکا مشکلی نداریم بلکه با نظام استبدادی و استکباری آن مشکل‌داریم و آن را هدف قرار داده‌ایم، ادامه داد: امام برای نخستین بار نظام مردم‌سالاری دینی را در جهان ارائه کرد و سیاست استقلال ملی و بندگی از غیر خدا را برای تمامی بشریت به ارمغان آورد.

 

امام‌جمعه بیرجند بابیان این‌که برخی از انسان‌ها به دنبال امام غایب هستند ولی برخی به دنبال امام حاضر هستند، افزود: ما باید امام زمان خود را بشناسیم و از حرکت در مسیر باطل پرهیز کنیم.

 

وی بابیان این‌که انقلاب اسلامی ایران با تکیه‌بر مردم و ولایت به زندگی مردم نظم و سامان بخشید، ادامه داد: نظام اسلامی نظامی است که سعادت دنیا و آخرت انسان‌ها را تأمین می‌کند.

 

امام‌جمعه بیرجند با اشاره به این‌که امروزه باید همان اهداف انقلاب را پیگیری کنیم، گفت: دستاوردهایی که امام با تکیه‌بر قرآن برای انقلاب تعریف کردند نه‌تنها برخلاف تصور غلط عده‌ای کهنه نشده است بلکه دستاوردها و اهداف انقلاب در سال 57 همان اهداف امروز است و می‌تواند انقلاب را از بن‌بست‌های مختلف رها کند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی بیرجندی با اشاره به این‌که تعالی و مقصد انقلاب رستگاری و دست‌یابی انسان به کمال و بندگی خداوند است، یادآور شد: انقلاب ایران برای این آمده که ذات خداوند را به جهانیان معرفی کنند و تمامی نیروهای انقلاب برای رسیدن به این هدف بزرگ باید بسیج شوند./968/پ202/ب5

 

ارسال نظرات