۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۲۴۴۰۹۵
استاندار خراسان رضوی:

دشمنی غرب و شرق با انقلاب اسلامی به دلیل استقلال ما است

خبرگزاری رسا ـ استاندار خراسان رضوی گفت: شعار انقلاب اسلامی مبنی بر استقلال، عدم وابستگی به دشمن و این که ملت ایران بر اساس کرامت انسانی روی پای خود ایستاده و اتکا به شرق و غرب ندارد، علت دشمنی غرب و شرق با انقلاب است.
سال روز ورود امام خميني به ميهن

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن، صبح امروز مراسمی با حضور استاندار خراسان رضوی، مدیر کل آموزش و پرورش، رییس شورای اسلامی شهر، فرماندهان ارتش، برخی دیگر از مسؤولان و همچنین اقشار مختلف مردم در عرصه میدان شهدا برگزار شد.

 

علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی در این مراسم ضمن بزرگداشت ایام الله 12 بهمن و یاد و خاطره امام(ره) و شهدای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: هر ملتی در تاریخ خود روزهایی دارد که فراموش نشدنی است و در خاطره ملت ثبت و ضبط می شود، امروز یعنی 12 بهمن  نیز در تاریخ ایران  و خاطره ملت ماندگار شده است.

 

وی با اشاره به  سرودخوانی  نوجوانان در استقبال از امام خمینی در 12 بهمن و نیز اجرای گروه سرود 1357 نفری دانش آموزان نواحی 7 گانه مشهد در این مراسم، گفت: با این ابتکار جالب، یاد و خاطره حماسه حضور امام(ره) بار دیگر زنده شد.

 

رشیدیان تصریح کرد: این حرکت ریشه در انقلاب سال 42 امام و آموزه های مکتب حسینی و در رأس آن امام حسین(ع) دارد، حرکتی که در 15 خرداد شروع شد و در سال 57 به اوج خود رسید؛ در واقع  با ورود امام خمینی  در 12 بهمن مرحله جدیدی آغاز شد و زمان اتمام زندگی منحوس شاهنشاهی بود.

 

نظام جمهوری اسلامی با نفی حاکمیت شرق و غرب  و تکیه بر مردم شکل گرفت

استاندار خراسان رضوی با اشاره به این که امام با ترکیب اخلاق و سیاست و طرح شعار آزادی، اسلامی و عدالت برای همگان نهضت خود را شروع کرد، افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران با نفی حاکمت شرق و غرب و تکیه بر مردم شکل گرفت.

 

رشیدیان ادامه داد: دشمنی های قدرت های غرب و شرق از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد و با تمامی تلاش سعی در براندازی این نظام کردند با ایجاد توطئه های داخلی، ترور، جنگ 8 سال دفاع مقدس و تا  امروز که با تحریم و فشارهای سیاسی اقتصادی همچنان دشمنی خود را ادامه داده اند.

 

 استقلال و عدم وابستگی علت دشمنی های غرب و شرق با انقلاب اسلامی است

وی با بیان این که علت تمام دشمنی ها با انقلاب اسلامی ایران، استقلال و عدم وابستگی کشور است، تأکید کرد: آن چه برای مستکبران قابل تحمل نیست، شعار انقلاب اسلامی مبنی بر استقلال و نیز عدم وابستگی به دشمن و ارزش های انقلابی امام خمینی است که اکنون نیز تدبیرهای رهبری ادامه دهنده آن است؛ این که ملت ایران بر اساس کرامت انسانی روی پای خود ایستاده و اتکا به شرق و غرب ندارد برای آن ها خوشایند نیست.

 

استاندار خراسان رضوی با اشاره به  فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که پیشرفت های علمی این ملت مرهون خود باوری و حرکت پیش رونده آن ها است، خاطر نشان کرد: استقلال و خودباوری ملت ایران و اتکا به خداوند باعث پیشرفت های چشم گیر کشور در زمینه های علمی و فناوری بوده که ناقوس مرگ دشمنان را به صدا در آورده است.

 

انقلاب اسلامی به رغم تلاش های دشمن،  هم جمهوری و هم اسلامی باقی مانده است

رشیدیان  تأکید کرد: کشورهایی همچون یمن، سوریه و لبنان با اتکا به خدا، مردم و نیز الهام از نهضت انقلاب اسلامی ایران و آموزه های امام خمینی و رهبری توانستند بر علیه قدرت های پوشالی  کشور خود پیروز شوند.

 

وی تصریح کرد: انقلاب جمهوری اسلامی ایران توانست، با وجود همه تحریم ها، تهاجم های فرهنگی و تلاش های غربی نشان دهد که این نظام  و انقلاب توانسته، هم جمهوری و هم اسلامی باقی بماند.

 

استاندار خراسان رضوی در پایان از مردم ایران دعوت کرد در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن، با شکوه تر از هر سال حضور یابند تا مشتی محکم بر دهان یاوه گویان و دشمنان نظام باشد./844/پ202/ب5
   

ارسال نظرات