۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۴۴۱۴۵
حجت‌الاسلام‌والمسلمین تراشیون تبیین کرد؛

روش تقویت هوش و توانمندی کودکان

خبرگزاری رسا ـ کارشناس رسانه ملی بابیان این‌که خانواده‌ها وظیفه‌دارند برای فرزندان خود دوستان هم‌سن و هم‌جنس انتخاب کنند، گفت: بازی با گروه‌های هم سن و هم‌جنس مهم‌ترین روش تقویت هوش کودکان بوده و اعتمادبه‌نفس آن‌ها را تقویت می‌کند.
دكتر عليرضا تراشيون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا تراشیون، کارشناس رسانه ملی، بعدازظهر امروز در برنامه آفتاب شرقی از شبکه قرآن و معارف سیما، بابیان این‌که بازی با گروه‌های هم‌سن و هم‌جنس مهم‌ترین روش برای تقویت اعتمادبه‌نفس کودکان است، گفت: یکی از وظایف شرعی والدین به‌خصوص مادران این است که برای فرزندان خود دوستان و هم‌نشین شایسته‌ای را انتخاب کنند.

 

وی با اشاره به این‌که این موضوع موجب تقویت هوش کودکان می‌شود، ادامه داد: تأکید می‌شود باید هم‌بازی کودک هم‌جنس و هم سن خود او باشد؛ زیرا کودکان در سنین مختلف ازنظر توانمندی و استعداد باهم متفاوت هستند.

 

کارشناس رسانه ملی با اشاره به این‌که حتی در خانه باید کودکان هم‌سن باهم بازی کنند، افزود: اگر کودک باهم سن و هم‌جنس خود بازی نکند به علت این‌که ممکن است سن و توانمندی طرف مقابل از او بیشتر شود به‌جای لذت از بازی و تقویت هوش، دچار سرخوردگی شود.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تراشیون بابیان این‌که بازی با کودکان هم سن توانایی کارگروهی را در کودک افزایش داده و موجب می‌شود کودک بتواند توانمندی‌های خود را ارتقا دهد و چیزهای بیشتری یاد بگیرد، اظهار کرد: کودکی که با افراد بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از خود بازی می‌کند توانمندی‌هایش در یک سطح باقی‌مانده و امکان ارتقا این توانمندی‌ها را ندارد.

 

وی تصریح کرد: اگر در خانه یک کودک خاص و باهوش داریم باید او را با افرادی که ازنظر هوشی با او برابر هستند در یک نقطه قرار دهیم، ادامه داد: بازی کردن بچه‌ها با افراد باهوش‌تر یا با ضریب هوشی کمتر از خودشان برای آن‌ها لذت‌بخش نبوده و موجب سرخوردگی آن‌ها می‌شود.

 

کارشناس رسانه ملی بابیان این‌که برخی از والدین در بیان توانمندی‌ها کودکشان به او اغراق کرده یا استعدادهای او را سرکوب می‌کنند، ادامه داد: هردوی این روش‌ها غلط بوده و موجب کاهش اعتمادبه‌نفس کودک می‌شود.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تراشیون با اشاره به این‌که محیط و هم‌نشین بیشترین تأثیر را در توانمندی کودکان دارد، گفت: این موضوع وظیفه سنگینی بر دوش والدین قرار می‌دهد؛ بنابراین والدین همان‌طور که به غذای کودک اهمیت می‌دهند باید نسبت به هم‌بازی و انتخاب هم‌نشین برای کودک هم توجه داشته باشند.

 

وی با اشاره به این‌که والدین تا جایی که می‌توانند باید اعتمادبه‌نفس فرزندان خود را افزایش دهند، یادآور شد: اگر والدین اجازه دهند کودکشان با جنس مخالف و بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از خود بازی کند در تربیت او موفق نبوده و در بزرگ‌سالی و نوجوانی فرزند آن‌ها با مشکل روبه‌رو می‌شود./837/پ202/س

 

ارسال نظرات