۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۲۴۴۱۷۸
آیت‌الله موحدی کرمانی مطرح کرد؛

لزوم تشکیل اتاق فکر برای مقابله با گناهان اجتماعی

خبرگزاری رسا - آیت‌الله موحدی کرمانی گفت: هرکس نسبت به تغییر وضع بد جامعه بی‌تفاوت باشد، مورد عذاب الهی قرار می‌گیرد، باید گناهان اجتماعی را شناخت و با تشکیل اتاق فکر در جهت رفع آن‌ها برآییم.
آيت‌الله محمدعلي موحدي کرماني در بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی امام‌جمعه موقت تهران، ظهر امروز در مراسم آغاز سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ضمن تبریک این ایام، با اشاره به درس‌های گران‌قدر انقلاب اسلامی ایران، گفت: لازمه درس گرفتن از انقلاب مقدس اسلامی ایران، فراموش نکردن علل و اهداف این حادثه بزرگ است.

 

 وی افزود: امام خمینی(ره) مرجعی بود که وقتی احساس کرد امت اسلامی ایران مظلوم واقع‌شده‌اند، نتوانست بی‌تفاوت باشد و برای تغییر دادن اوضاع خفقان به پا خواست.

 

آیت‌الله موحدی کرمانی گفت: در آن زمان امام می‌دید که در کشوری که به نام اسلام است، فرهنگ، اقتصاد، سیاست، دانشگاه‌ها و مدارس غیر اسلامی است و نظام حاکم با پررویی تمام، همه‌چیز، حتی تاریخ را از اسلامیت دور می‌کند و خفقانی حاکم شده بود که آزادی بیان در آن جایگاهی نداشت.

 

 بی تفاوتی نسبت به اوضاع بد جامعه در منطق امام خمینی(ره) پذیرفته نیست

امام‌جمعه موقت تهران بیان داشت: بسیاری از نخبگان و دانه‌درشت‌های آن روز که نسبت به اوضاع جامعه بی‌تفاوت بوده و برخلاف منطق امام، فقط به عبادت خود می‌پرداختند، و معتقد بودند که امام نمی‌تواند در جامعه‌ای که بیرون راندن یک امام جماعت غیرصالح از یک مسجد سخت است، شاه را از کشور بیرون کند.

 

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به جنایات رضاشاه و محمدرضا پهلوی تصریح کرد: روح بزرگ امام خمینی(ره) همچون امام حسین(ع) در آن شرایط نتوانست در مقابل ستم ستمگران بی‌تفاوت باشد و بنا به وظیفه خود، با جرأت می‌گفت من این اوضاع را تغییر می‌دهم و شاه رفتنی است و آمریکا هم هیچ غلطی نمی‌کند.

 

وی ادامه داد: مبنای کار امام امربه‌معروف و نهی از منکر و انجام‌وظیفه بود و نتیجه آن را به خدا واگذار می‌کرد.

 

امام‌جمعه موقت تهران بابیان اینکه هرکس نسبت به تغییر وضع بد جامعه بی‌تفاوت باشد، مورد عذاب الهی قرار می‌گیرد، گفت: باید گناهان، مخصوصاً گناهان اجتماعی را شناخت و با تشکیل اتاق فکر در جهت رفع آن‌ها برآییم.

 

گناهان و مفاسد مختلف در کشور علاج شوند

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: اصلاح بدحجابی از اصلاح مفاسد گسترده زمان شاه سخت‌تر نیست و مردم متدین باید با منطق و سخن سنجیده نسبت به بی‌حجابی تذکر دهند و به‌عنوان یک درس از انقلاب و امام یاد بگیریم که در مقابل فساد و گناه بی‌تفاوت نباشیم. 

 

وی در ادامه اظهار داشت: باید فضای کشور به فضای تبلیغ تبدیل شود و مسؤولین و نیروهای انتظامی آمران به معروف و ناهیان از منکر را همراهی و با اراذل ‌و اوباش مقابله کنند.

 

امام‌جمعه موقت تهران بیان داشت: همان‌طور که امام توانست شاه را ساقط کند، الآن حکومت اسلامی هم باید بتواند گناهان را ساقط کند و همه ما باید به فکر علاج گناهان مختلف مثل بدحجابی، رشوه و زیرمیزی باشیم و نگذاریم که چهره کشور اسلامی زشت شود.

 

آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: غارت چند هزارمیلیارد تومانی در کشور، معلول بی‌خبری مسؤولان مافوق است.

 

امام خمینی(ره) مردم را روشن و ایمان و عشق به شهادت را در آن‌ها تزریق می‌کرد

وی با اشاره به اینکه روشنگری امام در راستای روشنگری رسول‌الله(ص)، یکی دیگر از درس‌های این انقلاب است، گفت: امام در خارج از کشور اعلامیه صادر می‌کرد و روحانیت مبارز نیز به‌عنوان بازوی امام آن‌ها را در مساجد برای مردم تبیین و آنان را کاملاً آگاه می‌کردند، همین روشنگری امام باعث شد که مردم در تمام شهر و روستاها همزمان و متحد شعار مرگ بر شاه را سر دهند.

 

امام‌جمعه موقت تهران اظهار داشت: همان‌طور که امام خمینی(ره) ایمان و عشق به شهادت را به مردم تزریق می‌کرد و باعث می‌شد که صف‌های طولانی جلوی سینماها برای دیدن فیلم‌های مبتذل به صفوف فشرده اعزام به جبهه‌ها تبدیل شود، امروز نیز خانواده‌ها و مسؤولین باید ایمان و عشق را به جوانان تزریق و علل گمراهی آن‌ها را رفع کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که پیامبر اسلام(ص) مردم مدینه را در مقابل لشکریان دشمن با همه امکاناتشان آماده می کرد، با دست‌خالی اما با تکیه‌بر نیروی ایمان پیروز می‌شدند، هنر امام این بود که انسان‌ها را به‌گونه‌ای می‌ساخت که با بصیرت و از جان‌گذشتگی خود در مقابل بیگانگان ایستادند و پیروز شدند.

 

آیت‌الله موحدی کرمانی در پایان تأکید کرد: نباید مغز دانش آموزان و دانشجویان را به دست هرکسی سپرد به اسم آزادی، به مغز آن‌ها سم تزریق کند، چراکه مسموم کردن اذهان و منحرف کردن انسان‌ها از آدم کشی هم بدتر است. /846/پ202/ج

ارسال نظرات