۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۲۴۴۲۲۴
نماینده ولی فقیه در کردستان:

جمهوری اسلامی ایران اعتقادات تمام ادیان الهی را قابل احترام می‌داند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: نظام جمهوری اسلامی نظامی است که برای تمامی ادیان الهی احترام قائل است و ایران اسلامی هم ‌اکنون امن‌ترین کشور در منطقه و حتی جهان است.
حجت‌الاسلام سيد محمد حسيني شاهرودي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان، امروز در دیدار با روحانیان و علمای اهل سنت و شیعه این استان، بیان کرد: اعلام هفته وحدت از سوی امام خمینی(ره) و تشکیل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و همچنین فتوای تاریخی رهبر انقلاب پایه‌های وحدت و انسجام در بین امت اسلامی را مستحکم کرد.


وی در ادامه افزود: در دوران پیش از انقلاب علمای برجسته جهان اسلام ارتباط قابل ملاحظه‌ای با همدیگر نداشتند و دشمنان اسلام نیز از دور بودن مسلمانان از یکدیگر بهره برداری خود را انجام می دادند، نزدیکی قلوب مسلمین و ایجاد فضای بحث و گفت‌وگو بین علمای اسلامی یکی از برکات انقلاب اسلامی برای همه مسلمانان است.


حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی بیان کرد: به فضل الهی در ایران اسلامی نظامی بر اساس آموزه های دینی و تکیه بر دستورات الهی شکل گرفت، نظام اسلامی نباید هیچ قانونی خلاف قرآن باشد و این یکی از برکات ایران اسلامی است.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به ایجاد امنیت در منطقه به برکت انقلاب اسلامی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی نظامی است که برای تمامی ادیان الهی احترام قائل است و ایران اسلامی هم‌اکنون امن‌ترین کشور در منطقه و حتی جهان است.


حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی گفت: ایران اسلامی بدون توجه به گرایش مذهبی کشورهای مسلمان به آنها کمک می کند؛ نظام اسلامی یعنی نظامی که هرکس بر اساس اعتقادات خود بتواند به راحتی زندگی کند و مخالفتی با آن نباشد و این امر تنها در ایران تجلی عینی دارد.


وی خاطر نشان کرد: با تقویت مبانی ارزشی و فرهنگی مردم مسلمان کردستان و فراهم‌کردن زمینه‌های آشنایی آنان با مبانی فقهی امام شافعی می‌توانیم از بسیاری حرکات و توطئه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان جلوگیری کنیم و این مهم وظیفه روحانیان را مضاعف می‌کند.


نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به نامه اخیر رهبر معظم انقلاب به جوانان غرب، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در روز 17 ربیع‌الاول امسال فرمودند: که ما از وحدت عبور کرده و حال باید دیگران را به اسلام دعوت کنیم و این دعوت را با ارسال پیام خود به جوانان اروپایی عملی کردند./967/پ202/ب6

ارسال نظرات