۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۲۴۴۲۵۶
با محوریت نماز و سبک زندگی اسلامی؛

همایش در آستان بندگی در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه بیرجند از برگزاری همایش آستان بندگی با محوریت نماز و سبک زندگی در دانشگاه بیرجند خبر داد و گفت: این همایش به همت نهاد رهبری در دانشگاه بیرجند در 29 بهمن برگزار می‌شود.
حجت الاسلام محمد علي جعفري - مسؤول نهاد دانشگاه بيرجند

حجت‌الاسلام محمدعلی جعفری، مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه بیرجند، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، بابیان این‌که شخصیت افراد در مسیر حق مشخص می‌شود، گفت: نماز و سبک زندگی اسلامی راه مستقیم معرفت را به انسان نشان می‌دهد و در پرتو بهره‌گیری از آموزه‌های اسلام این مسیر هموار می‌شود.

 

وی با اشاره به این‌که گسترش فرهنگ نماز در جامعه یک امر همگانی است، افزود: گسترش فرهنگ نماز با تکیه‌بر ابعاد تخصصی، علمی و پژوهشی بهره‌مند شدن از آن در جامعه، تقویت فضای معنوی و فضایل اخلاقی در پرتو ترویج نماز، مبارزه ریشه‌ای با رذایل و صفات زشت، ایجاد زمینه مناسب و ارائه مفاهیم عمیق دینی در جامعه به‌ویژه جامعه دانشگاهی ازجمله اهداف برگزاری این همایش است.

 

 مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه بیرجند بابیان این‌که این همایش در دو بخش ادبی و مقاله نویسی برگزار می شود، افزود: 31 مقاله و 153 اثر ادبی به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

 

وی با بیان این که مقالات و آثار ادبی دریافت شده در مرحله بازبینی است، ادامه داد: تعداد نفرات برتر مقالات و آثار ادبی هنوز به‌صورت دقیق معلوم نیست.

 

حجت‌الاسلام جعفری تصریح کرد: سخنران این همایش حجت‌الاسلام مستشاری استاد حوزه و دانشگاه و مشاور رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها است.

 

وی با اشاره به این‌که این همایش با محوریت ترویج فرهنگ نماز در میان دانشجویان برگزار می‌شود، گفت: آثار و برکات نماز جماعت در دانشگاه، آثار و برکات نماز اول وقت در نسل جوان، نقش جایگاه نماز در دانشگاه‌ها، نماز و آثار ماندگار آن در جوانی، نماز جماعت و مسجد، تأثیر نماز در نشاط و شادابی و امیدواری نسل جوان را از دیگر محورهای این همایش عنوان کرد.

 

وی نماز و سبک زندگی اسلامی را از محورهای ویژه این همایش عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال تحصیلی جدید تاکنون، نشست‌های تخصصی زیادی با موضوع سبک زندگی و جوان دینی در دانشگاه بیرجند برگزارشده است.

 

مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه بیرجند با اشاره به هجمه تبلیغات گسترده دشمنان در میان نسل جوان به ویژه دانشجویان می‌خواهد موجب انحراف در میان این نسل شود، اظهار کرد: برگزاری همایش‌ها و نشست‌های مختلف با محوریت انقلاب، دفاع مقدس، مهدویت و نحله‌های انحرافی می‌تواند نقش گسترده‌ای در هدایتگری و افزایش بصیرت دانشجویان برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن داشته باشد.

 

وی با اشاره به این‌که امروز حضور جوانان در مساجد چشمگیر است، ادامه داد: ازآنجایی‌که طبق آیات قرآن «تذکر برای مؤمنان اثربخش است»، برگزاری و تکرار برخی مسأل محوری و مهم به ویژه در موضوع نماز در قالب یک همایش در دانشگاه ضروری به نظر می‌رسید.

 

حجت‌الاسلام جعفری استقبال دانشجویان از این همایش را خوب ارزیابی کرد و گفت: بیشترین مقالات ارسال‌شده به همایش از طرف دانشجویان بوده است.

 

وی با اشاره به این‌که به‌تمامی شرکت‌کنندگان در این همایش لوح سپاس اهدا می‌شود، گفت: مقالات برگزیده همایش در کتابچه‌های با همین عنوان چاپ خواهد شد./968/ت302/ب4

ارسال نظرات