۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۲۴۴۲۵۸
آیت الله نمازی:

اگر هجرت امام خمینی نبود انقلاب در ایران دفن می شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان از امام خمینی(ره) به عنوان شخصیتی ناشناخته نام برد و گفت: امام فقیهی مجاهد و شخصیتی ناشناخته بود که هیچ کس او را نشناخت و اگر هجرت امام خمینی نبود انقلاب در ایران دفن می شد.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه درکاشان یکشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشاء در مراسم جشن های مردمی دهه فجر در مسجد ولی عصر(عج) خیابان کارگر کاشان با تبریک سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، هجرت را مبنای پیروزی اسلام دانست و با اشاره به وجه تشابه هجرت پیامبر اکرم(ص) و امام خمینی(ره) گفت: مبنای پیروزی اسلام در دوره پیامبراکرم(ص) به هجرت او بود و اگر پیامبر هجرت نمی کرد اسلام در مکه دفن می شد.

 

وی با بیان این که وجه تشابه انقلاب امام خمینی(ره) با انقلاب جد بزرگوارش پیامبراکرم(ص) در یک کلمه است و آن نیز هجرت است یادآور شد: پیامبراکرم(ص) هجرت کرد و اسلام پیروز شد، امام خمینی(ره) نیز هجرت کرد و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید. 

 

آیت الله نمازی افزود: هجرت پیامبراکرم(ص) بود که امروز اسلام توانسته است از مرزهای کشورهای اسلامی عبورکرده و آمریکا و اروپا و آفریقا را تحت تأثیر خودش قراردهد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز نیز اگر هجرت امام خمینی(ره) از ایران به ترکیه و از ترکیه به عراق و از عراق به کویت و از مرزهای کویت به فرانسه نبود، انقلاب در ایران دفن می شد.

 

مشکل امروز بشریت این است که اسلام را نمی شناسد

آیت الله نمازی یادآور شد: امروز اسلام نبوی و اسلام علوی نه تنها در ایران اسلامی بلکه، افغانستان، پاکستان، لیبی، بحرین و یمن را تحت تأثیر خود قرارداده است و همان طوری که امام راحل گفت، انقلاب خود را به دنیا صادر می کنیم، منظور امام از صدور انقلاب اسلامی با استفاده از سلاح نبود بلکه به دلیل نورانیت و عقلانیت اسلام است که همه را جذب خودش می کند.  

 

وی با اشاره به این که اسلام اگر به هر انسان منصفی ارائه شود تابع اسلام خواهد شد افزود: مشکل امروز بشریت در این است که اسلام را نمی شناسد و یکی از مهمترین دلایلی که به ساحت مقدس پیامبراکرم(ص) توهین می شود برای این است که نمی دانند اسلام چیست.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان یاد آورشد: تصور شاه بر این بود که اگر امام خمینی(ره) را به ترکیه تبعید کند کار تمام شده است اما امام با رفتن به ترکیه سبب شد تا مسلمانان ترکیه به تدریج آگاه و بیدار شده و مُرید امام شوند، از این رو ترسیدند انقلاب ایران که به ترکیه هجرت کرده است در ترکیه به پیروزی برسد و چاره کار را دراین دیدند که او را به نجف اشرف تبعید کنند.

 

وی افزود: هدف از تبعید امام به نجف اشراف محدود کردن و تحت شعاع قراردادن سه مرجع بزرگ در نجف اشرف آیت الله سید محسن حکیم، آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی و آیت الله حاج سید ابوالقاسم موسوی خوئی قرار داشته باشد اما این نقشه دشمن نیز نقش برآب شد.

 

امام خمینی در اسلام ذوب شد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امام خمینی به نسل جوان حوزه نجف اشرف تفکر سیاسی را القاء کرد به طوری که امام که به نجف اشرف آمد آیت الله صدر به شاگردان کلاس خود یک دستور العمل داد همانگونه که امام  دراسلام ذوب شد شما نیز در امام ذوب و فنا شوید.

 

آیت الله نمازی افزود: این توصیف از امام خمینی، از سوی یک فقیه، یک اسلام شناس بصیر و حکیم و فیلسوف است که امام را شناخت و به شاگردانش توصیه کرد تا همان گونه که امام ذوب در اسلام شد آنها نیز در امام ذوب شوند.

 

به گفته وی مرجعیت امام خمینی(ره) در نجف اشرف ثابت شد و حوزه علمیه نجف اشرف در برابر امام خاشع شد.

 

نماینده ولی فقیه درکاشان یاد آورشد: امام خمینی مرد خدا بود و برای دنیا کیسه ای ندوخته بود چرا که امام خمینی فانی فی الله بود و تنها خدا بر فکر و اراده و عقل امام حاکم بود و سر تا پا مظهر معرفت خدا بود و به چیزی غیر از خدا فکر نمی کرد، نه به فکر دنیا بود نه اهل نام و شهرت و نه اهل معامله، او فقط مرد خدا بود.

 

به گفته وی طی 1400 سال تاریخ اسلام تاکنون سابقه نداشته است فقیهی بتواند یکه و تنها با همه ابرقدرت ها مقابله کند، خداوند این مقامات را مجانی به کسی نمی دهد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: امام خمینی امروز نه تنها در جهان اسلام بلکه در تمام دنیا حتی ملت های غیر مسلمان نیز برای امام حریم و جایگاه برجسته ای قائل هستند.

 

پیام رهبر معظم انقلاب درجهان غوغا به پاکرد

آیت الله نمازی در ادامه، پاسداری از مکتب وحی ولایت را یکی از مهم ترین وظایف امروز ملت ایران دانست و یادآور شد: ایران اسلامی امروز در شرایط حساسی قرار گرفته است و ملت ایران باید مانند دوران دفاع مقدس در حال آماده باش باشند و مراقب جریاناتی که در داخل و خارج کشور بر علیه انقلاب، رهبری و روحانیت می شود بود که یکی از نمونه های آن توهین نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبراکرم(ص) بود که فکر می کردند می توانند سد راه گسترش اسلام شوند در حالی که این این اقدام و بعد از آن پیام رهبر معظم انقلاب باعث شد تا مردم جهان بیشتر از گذشته نسبت به حقیقت اسلام حساس  شوند و پیام معظم له در جهان غوغا به پا کرد.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین با اشاره به این که وظیفه امروز ما بیداری، آگاهی و هوشیاری است گفت:  امروز نیز ملت ایران نیازمند انسجام و اتحاد ملی دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است که از مساجد به عنوان پایگاه مردمی برای این انسجام و اتحاد ملی استفاده می شد.  

 

شایان ذکر است در حاشیه مراسم جشن های مردمی دهه فجر علاوه بر نمایشگاه عکس، اولین برنامه لاله های کربلایی ویژه شهدای کف خیابان به یاد شهید رضا عامری همراه با مراسم ختم صلوات با یکصد هزار ختم صلوات توسط هیات پیاده روی کربلا بصیرت حسینی کاشان و با همکاری هیات انصار المهدی مسجد ولی عصر و کانون فرهنگی و پایگاه بسیج این مسجد برگزارشد./1307/پ201/ب6

ارسال نظرات