۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۲۴۴۳۱۶
آیت الله شبستری:

برنامه‌ریزی فرهنگی و دینی برای زائران بقاع متبرکه ضرورت دارد

خبرگزاری رسا ـ‌ امام جمعه تبریز گفت: برنامه های تخصصی دینی در امامزادگان با محوریت تبلیغ و ترویج فرهنگ دینی برای جوانان ترتیب داده شود.
آيت الله مجتهدشبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز با حضور در صحن امامزادگان عون بن علی و زید بن علی در تبریز، اظهار داشت: ترویج فرهنگ اسلامی با بهره گیری از تمام پتانسل های فرهنگی و اجتماعی باید انجام شود.

 


نماینده خبرگان رهبری بر ضرورت بهره برداری معنوی از امامزادگان عون بن علی و زید بن علی تأکید کرد و افزود: مجموعه عون بن علی با مزین شدن به سه عنوان مسجد، امامزاده و شهدای گمنام از قداست بالایی برخوردار است و باید به نحو شایسته ای از این موضوع استفاده کرد.

 


وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که بایستی بقاع متبرکه و آستان امامزادگان به قطب های فرهنگی مناطق مختلف کشور تبدیل شوند، افزود: در کنار توجه به تعمیرات ظاهری، باید تعمیرات معنوی نیز با بهره برداری صحیح و حقیقی از این مجموعه عملیاتی شود.

 


نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تقدیر از اقدمات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در بازگشایی امامزادگان عون بن علی و زید بن علی در تبریز گفت: انتظار می رود؛ برنامه های تخصصی دینی در این مجموعه با محوریت تبلیغ و ترویج فرهنگ دینی برای جوانان ترتیب داده شود.

 


آیت الله شبستری، با اشاره به دیدگاه مبانی اسلام نسبت به مسأله تربیت روحی گفت: خوشبختانه برنامه های ورزش همگانی  پیاده روی در کوه عون بن علی انجام می شود، اما درکنار فعالیت های جسمی نباید فعالیت روحی فراموش شود. باید فضای انجام فعالیت های دینی در این مجموعه گسترش یابد.

 


امام جمعه تبریز خواستار برنامه‌ریزی دقیق فرهنگی و دینی برای زائران این امامزاده شد و گفت: با توجه به حضور ورزش دوستان دراین مجموعه پیشنهاد می شود؛ نماز صبح همه روزه در این مسجد اقامه شود و در صورت امکان نماز ظهر و شب نیز برگزار شود.

 


وی با تأکید بر بهره‌مندی از فرصت های تبلیغی موجود در این منطقه افزود: با توجه به فضای معنوی این مجموعه از برخی مسائل بدحجابی و منکرات باید جلوگیری شود؛ چرا که این کوه از قداست برخوردار است و کانون فرهنگی و تبلیغی است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات