۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۲۴۴۳۲۴
عضو هیأت رییسه مجلس:

مسؤولان عامل به آموزه های قرآنی باشند

خبرگزاری رسا ـ‌ منادی گفت: مسؤولان نظام ابتدا خود باید عامل به آموزه های قرآنی باشند تا بتوانند فرهنگ دینی و قرآنی را ترویج کنند.
عليرضا منادي نماينده مردم تبريز در مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علیرضا منادی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی امروز در جمع ستاد اطلاع‌رسانی سی و هفتمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز، اظهار داشت: قرآن در هر جایی که باشد، هدایت و سعادت به ارمغان خواهد آورد و هدایتی که از جانب قرآن صورت گیرد، بی شک منجر به رونق جامعه اسلامی خواهد شد.

 


وی بهترین راهکار اشاعه مفاهیم قرآنی را تبلیغ عملی از سوی مسؤولان نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مسؤولان باید نسبت به مفاهیم قرآنی اهتمام بیشتری داشته باشند, چراکه اگر در جامعه اسلامی مسؤولانش مطابق مفاهیم قرآنی عمل نکنند، دیگر نباید انتظاری از مردم داشت.

 


عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسؤولان به عنوان الگو در جامعه شناخته می شوند و باید توجه داشت که اگر رفتار آنان غیر اسلامی باشد در اعتقادات مردم خلل وارد می شود، بنابراین مسؤولان نظام ابتدا خود باید عامل به آموزه های قرآنی باشند تا بتوانند فرهنگ دینی و قرآنی را ترویج کنند.

 


نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری سالانه مسابقات سراسری قرآن کریم را گام مفید و موثری در اشاعه مفاهیم و فرامین قرآنی در میان مسلمانان دانست و گفت: امیدوارم سی و هفتمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم که از 5 تا 11 اسفند درتبریز برگزار خواهد شد، با برکات فرهنگی همراه باشد.

 


منادی با ارائه پیشنهاداتی در خصوص برگزاری هرچه بهتر مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز عنوان کرد: مساجد شهر تبریز می توانند بهترین میزبان قاریان و عاشقان قرآن باشند و نباید با گردآوری متسابقین در یک سالن مردم شهر را از این فضای معنوی محروم کرد.

 


وی ادامه داد: هر منطقه از شهر تبریز به همت مردم می تواند میزبان بخشی از مسابقات باشد، نمی‌توان انتظار داشت که تنها با برگزاری مسابقات در سالن های ویژه با حضور افراد خاص فضای معنوی حاصل از این مسابقات در استان و شهر تبریز پراکنده شود.

 


منادی با بیان این‌که نباید به صرف برگزاری مسابقات قرآن و گردآوری قاریان کشور اکتفا کرد، متذکر شد: هنوز جوانان و نوجوانان زیادی در کشور هستند که نمی توانند حتی قرائت صحیح قرآن داشته باشند، از این رو انتظار داریم آموزش قرآن، به ویژه برای جوانان با جدیت بیشتر تداوم داشته باشد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات