۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۲۴۴۳۳۱
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی:

نامه رهبر معظم انقلاب گوشه‌ای از حقایق اسلام ناب محمدی بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان اروپایی و آمریکایی را لمحه‌ای از حقایق اسلام ناب محمدی دانست و گفت: این نامه فطرت‌های آنان را در مسیر علاقه و توجه هستند را به سمت منابع اسلام حقیقی گسیل کرده است.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمودرضا جمشيدي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران حجت‌الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی در نشستی با حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان در جمع طلاب مدرسه علمیه ریحانه النبی(س) سنندج با بیان اینکه این بلوغ در حوزه‌های علمیه اهل سنت و شیعیان وجود دارد که بتوانند وارد تعامل مشترک شوند، افزود: عناصر و ارکان مشترک بسیار زیادی وجود دارد که قابل توجه و قابل سرمایه‌گذاری است.

 

وی از پیامبر اسلام(ص) به عنوان سند روشن عدالت، تقوا و مکارم اخلاق برای همه بشریت یاد کرد و گفت: ایشان به عنوان فخر مسلمانان عامل مشترک اساسی میان فرق اسلامی هستند و سیره ایشان از سرمایه‌های مشترک میان مسلمانان است.

 

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به تلاش‌های دشمن برای غبارآلود کردن چهره پیامبر اکرم(ص) افزود: پس از این اقدامات چهره ایشان پرفروغ‌تر، درخشان‌تر و روشن‌تر شد.

 

وی نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان اروپایی و آمریکایی را لمحه‌ای از حقایق اسلام ناب محمدی دانست و اظهار کرد: این نامه فطرت‌های آنان را در مسیر علاقه و توجه به سمت منابع اسلام حقیقی گسیل کرده است.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی با اشاره به فعالیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران در فضای مجازی گفت: اگر اینترنت و ماهواره ابزار تهدید است می‌تواند به فرصت نیز تبدیل شود و ما باید این فرصت را غنیمت شماریم. اینترنت در سفر و غیرسفر و هر زمانی می‌تواند محلی باشد که به کمک آن اسلام را به تمام دنیا معرفی کنیم.

 

وی با اشاره به فعالیت حدود 4هزار طلبه خواهر در زمینه وبلاگ‌نویسی اظهار کرد: در حوزه‌های علمیه آموخته‌ایم که با کمترین امکانات بیشترین کارها را انجام دهیم البته این مسئله وظیفه مدیران حوزه را کم نمی‌کند، اما به واسطه آن برادر یا خواهر طلبه در انتظار فراهم کردن امکانات باقی نمی‌ماند.

 

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به درخشش بانوان طلبه در جشنواره‌های پژوهشی هم‌عرض با برادران طلبه، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه خواهران در زمینه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی نیز عملکرد چشم‌گیری داشته‌اند که این می‌تواند نویدبخش آغاز جنبش نرم‌افزاری در این نهاد باشد.

 

وی همچنین در جمع طلاب خواهر مدرسه علمیه الزهرا(س) کامیاران اهتزاز پرچم تشیع و سربازی امام زمان(عج) در دورترین نقاط را مایه افتخار دانست و ادامه داد: در دوره‌ای که بسیاری نسبت به دین بی‌اعتنا هستند طلاب در راه دین خود ایستادگی به خرج می‌هند و این افتخار است.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی گفت: طلاب خواهر در هر جا که پرتلاش ظاهر شده‌اند نشان داده‌اند که می‌توانند اثرگذار باشند.

 

وی با اشاره به تربیت 500 مربی قرآن و 200 داور مسابقات قرآنی از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در سطح کشور، افزود: هزار و 500 نفر از طلاب و فارغ‌التحصیلان حافظ کل، نصف و ثلث قرآن کریم هستند./978/د102/ف

ارسال نظرات