۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۲۴۴۳۳۹
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه:

نقش روحانیت در تمام صحنه های انقلاب انکار ناشدنی است

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با توجه به نقش روحانیت در انقلاب و دفاع مقدس اظهار داشت: نقش روحانیت در تمام صحنه ای انقلاب ثابت شده است و باید این مسأله در بین مردم تبیین شود.
حجت الاسلام و المسلمين سعيدي امام جمعه قم و توليت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) پیش از ظهر امروز در نشستی  که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با توجه به اهمیت و مقام مرحوم آیت الله ربانی شیرازی و آشنایی طولانی با این عالم انقلابی به بیان مباحثی در راستای نقش آیت الله ربانی در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران پرداخت.
 
وی نخست با توجه به خاطره ای از زبان آیت الله تبریزی به شجاعت آیت الله ربانی اشاره کرد و گفت: در زمان محکومیت نواب صفوی به اعدام، مردم قم تصمیم گرفتند حرکتی در راستای جلوگیری از اجرای حکم کردند و با ممانعت نیروهای حکومتی مواجه شدند ولی آیت الله ربانی با شجاعتی که داشت صفوف ممانعت را شکست و حرکت مردم ادامه یافت.
 
حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با اشاره به جایگاه علمی آیت الله ربانی خاطر نشان کرد: آیت الله ربانی در زمان قبل از نهضت امام خمینی (ره) مشغول تحقیق در رابطه با وسائل الشیعه بود و بعد از آغاز فعالیت های انقلابی هرگاه که دستگیر می شد در زندان به مطالعه کتاب های مختلف می پرداخت.
 
وی آیت الله ربانی را از مؤثرترین افراد در مبارزه با انجمن های ایالتی و ولایتی دانست و تصریح کرد: آقای ربانی و اشخاصی مثل ایشان از کسانی بودند که در هماهنگ کردن علما و بزرگان در انجمن های ایالتی و ولایتی نقش اساسی داشتند.
 
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) به بصیرت بالای آیت الله ربانی اشاره کرد و ابراز داشت: زمان آیت الله ربانی با توجه به اتفاقاتی که در حوزه می افتاد گاهی برخی به اشتباه می افتادند اما آیت الله ربانی با توجه به بصیرتی که داشت در دام فتنه ها گرفتار نمی شد.
 
وی در ادامه اظهار داشت: امام خمینی به پیروی از امام صادق(ع) اقدام به آموزش متخصصین کرده بودند و آیت الله ربانی از شاگردانی بود که در جریان ها و انحرافات تخصص داشت و به سرعت به آن ها پی می برد.
 
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)  آیت الله ربانی را از لحاظ سیاسی به سلمان فارسی تشبیه کرد و یادآور شد: در زمان حضرت علی (ع) افراد افکار را از توجه به آن حضرت منحرف می کردند و سلمان فارسی از کسانی بود که در مسجد می نشست و مردم را هدایت می کرد و سبک حرکت آیت الله ربانی هم به این شکل بود و بیت ایشان در قم پناه مردم بود.
 
حجت الاسلام و المسلمین سعیدی پیروزی و حرکت یک انقلاب را نیازمند تبلیغ و افراد مبلغ دانست و خاطر نشان کرد: اگر انقلاب افرادی را نداشته باشد که اهداف انقلاب را بیان کنند آن انقلاب شکست می خورد و مرحوم ربانی شیرازی از افراد مبارز و مبلغ انقلابی بود که نقش مؤثری را انجام داد و اهداف انقلاب و امام را در مناطق کشور تبلیغ می کرد.
 
وی به نقش آیت الله ربانی در شکل گیری قانون اساسی اشاره کرد و گفت: مرحوم ربانی در تنظیم قانون اساسی چشم و گوش امام در جامعه بود و حرکت هایی را که به خلاف قانون کشور اتفاق می افتاد به امام راحل گزارش می داند.
 
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با توجه به پیام رهبری در رابطه با درگذشت آیت الله ربانی خاطر نشان کرد: هر درختی غیر از ظاهر درخت ریشه هایی دارد و به نظر می رسد رهبر انقلاب با پیامی که به مناسبت درگذشت مرحوم ربانی دادند می خواستند به نقش ریشه ای آیت الله ربانی در انقلاب اشاره کنند.
 
وی در ادامه به اهمیت نقش روحانیت در انقلاب و دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: روز اول اسفند را با توجه به شهادت شهید محلاتی روز روحانیت و دفاع مقدس نامیدند و با توجه به اهمیت نقش روحانیت در دفاع مقدس باید به گونه ای وقایعی مثل شهادت شهید محلاتی را در بین مردم تبیین کرد که مردم خود به نقش افرادی مثل شهید محلاتی پی ببرند.
 
حجت الاسلام و المسلمین سعیدی در پایان به وظیفه روحانیت در همه زمان ها اشاره کرد و افزود: در گذشته روحانیت با تبیین درست گفته های امام و اسلام در تأسیس انقلاب اسلامی وظیفه خود را انجام دادند و اکنون روحانیت باید با نگه داشتن مردم در صحنه های انقلاب این انقلاب را حفظ کنند و همچنین انسجام مردم را برای آینده حفظ کنند.
 
وی به بینش انقلابیون همراه امام راحل اشاره کرد و گفت: کسانی که به امام متصل بودند بینش دقیق اسلامی داشتند و با همراهی امام راحل می دانستند که زمان مناسب برای مبارزات به روش های مختلف چه زمانی است بنابراین بینش در حرکت های انقلاب مهم است./1322/پ202/ج
ارسال نظرات