۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۲۴۴۳۴۲
آیت الله نوری همدانی:

باید از دستاوردها و ارزش‌های انقلاب با قدرت محافظت کنیم

خبرگزاری رسا‌ ـ حضرت آیت الله نوری همدانی بر اساس آیات قرآن شکرگزاری از نعمت بزرگ انقلاب اسلامی را بر همگان لازم دانست و گفت: باید از این نعمت بزرگی که خداوند به ما عنایت فرموده است با قدرت نگه‌داری کنیم.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار مسؤولان و کارکنان مؤسسه خیریه امام علی(ع) شهر ری، با تأکید بر این‌که آیات قرآن برای همیشه تاریخ است، اظهار داشت: آیه 26 سوره انفال با وضعیت قبل و بعد انقلاب ما تطابق دارد.

 

وی افزود: خداوند می‌فرماید«وَاذْکُرُواْ إِذْ أَنتُمْ قَلِیلٌ مُّسْتَضْعَفُونَ فِی الأَرْضِ» به یاد آورید زمانی را که کم بودید و طرفدار نداشتید، استضعاف فرهنگی، علمی، سیاسی و اقتصادی داشتید؛ پیش از انقلاب کسانی بر ما حکومت می‌کردند که سرسپردگان غرب بودند و سرنوشت کشور ما در زمینه‌های مختلف به دست بیگانگان ورق می‌خورد.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این بخش از آیه که می‌فرماید«تَخَافُونَ أَن یَتَخَطَّفَکُمُ النَّاسُ»گفت: در آن مردم همواره در حالت ترس و هراس بودند؛ اگر به غرب میل پیدا می‌کردند از شرق می‌ترسیدند و اگر به شرق میل می‌کردند از غرب می‌ترسیدند؛ حاکمان گاهی در برابر غرب گردن کج کرده و گاهی در برابر شرق کمر خم می‌کردند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی به حرکت تاریخی آیت الله کاشانی در مبارزه با شاه و برای ملی کردن صنعت نفت، اشاره کرد و بیان داشت: ایشان عالمی بزرگ و قهرمان بود که توانست شاه را فراری دهد و نفت‌های کشور را که انگلیسی‌ها می‌بلعیدند را از چنگ آنها درآورد.

 

وی افزود: آمریکا می‌خواست که شاه بازگردد به همین دلیل نقشه کشیدند و با هجمه تبلیغاتی به مردم القا کردند که اگر شاه باز نگردد مردم کمونیست و بی‌دین خواهند شد؛ بسیاری از متدینین این حرف‌ها را باور کردند به همین دلیل دعا می‌کردند که شاه بازگردد؛ به محض ورود شاه به کشور بسیاری از کسانی را که در این قضیه دست داشتند را دستگیر کردند به این بهانه که آنها طرفدار کمونیست هستند.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم کار امام خمینی(ره) در بنیان‌گذاری نهضت انقلاب را بسیار عظیم خواند و گفت: ایشان توانست با کمک و پشتوانه شما مردم استکبار و استبداد را قلع و قمع کند و جامعه‌ای آزاد و مستقل را به وجود آورد.

 

این مرجع تلقید در توضیح«وَأَیَّدَکُم بِنَصْرِهِ وَرَزَقَکُم مِّنَ الطَّیِّبَاتِ لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ» ابراز داشت: این انقلاب بزرگ با کمک خداوند محقق شد و در اثر آن برکات و نعمت‌های فراوان مادی و معنوی نصیب مردم شد که باید شکر آنها را به جای آوریم.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به آیه«خُذُواْ مَا آتَیْنَاکُم بِقُوَّةٍ» گفت: قرآن در سه جا از این عبارت را به کار برده است بنابراین هر آنچه را که خداوند به ما عطا فرموده را باید با قدرت نگه‌ داریم.

 

وی پایین کشیدن مجسمه‌های شاه در سراسر کشور را به شکستن بت‌ها تشبیه‌ کرد و بیان داشت: هیچ‌کس باور نمی‌کرد که کسی بتواند این بت‌ها را بشکند اما امام خمینی(ره) توانست این رژیم 2500 ساله شاهنشاهی را نابود کند./928/پ202/ج

ارسال نظرات