۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۲۴۴۳۷۴
آیت الله موسوی جزایری:

عشایر باید در عرصه اقتصاد مقاومتی به جهاد خود ادامه دهند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با بیان این که مبارزه همچنان ادامه دارد و عشایر باید به جهاد خود در زمینه اقتصاد مقاومتی ادامه دهند، اظهار داشت: رهبری در سخنان خود همواره بر مقوله اقتصاد مقاومتی تأکید داشتند و این به معنای عدم وابستگی به نفت و دیگر کشورها و نگاه به تولید های داخلی است.
آيت الله موسوي جزايري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، ظهر امروز، در دیدار با عشایر و روستاییان استان خوزستان، با بیان این که انقلاب اسلامی، نابودی حکومت کفر و ظلم را به همراه داشت، گفت: امروزه انقلاب اسلامی تنها نیست و شیعیان و مسلمانان سراسر جهان همراه با انقلاب اسلامی ایران به دنبال نابودی استکبار در جهان هستند.

امام جمعه اهواز به برگزاری همایش بزرگ جهاد عشایر در اهواز اشاره کرد و افزود: این همایش در جهت بزرگداشت عشایر غیور و با ایمانی است، که علیه نیروهای انگلیسی از خاک جمهوری اسلامی دفاع کردند.

وی با بیان این که جهاد عشایر صحنه زیبای همدلی و یکپارچگی اقوام لر و عرب است، گفت: امام خمینی(ره) خود فرزند عشایر بود و انقلاب اسلامی در زمان حاکمیت ظلم و ستم با رهبری این مرد بزرگ در برابر حکومت پهلوی ایستادگی کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان به ظلم و ستم پهلوی بر ملت ایران اشاره کرد و افزود: ممنوعیت عزاداری برای امام حسین(ع) و اقامه عزای اهل بیت(س) بزرگ‌ترین جنایت پهلوی بود.

رییس شورای عالی حوزه های علمیه خوزستان با بیان این که ممنوعیت حجاب و ممنوعیت استفاده از لباس روحانیت از دیگر ظلم و ستم های شاهنشاهی بود، گفت: حکومت رضا شاه زیاد دوام نیافت و فرزندش محمدرضا شاه نیز سیاست های پدر را ادامه داد اما مردم در برابر او سکوت نکردند.

آیت الله موسوی جزایری به مقایسه قیام امام حسین(ع) علیه حکومت یزید و انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: امام حسین(ع) آن زمان که به حکومت یزید رسید، جنگ را بر صلح پذیرفت؛ چرا که در صورت صلح از اسلام چیزی باقی نمی ماند.

امام جمعه اهواز با اشاره به خاطره ای از امام خمینی(ره) در پاریس در زمان تبعید، اظهار داشت: بنده در آن شرایط خدمت امام خمینی(ره) رسیدم و امام فرمود، امام حسین(ع) تکلیف ما را در این شرایط با شعار «هیهات من الذله» روشن کرده است.

استاد عالی حوزه های علمیه خوزستان به اقدامات صورت گرفته از سوی شاه معدوم علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: قانون کاپیتولاسیون از جمله این اقدامات بود، که در آن هر نیروی آمریکایی در ایران اگر جرم و جنایتی انجام می داد در کشور خود محاکمه می شد.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که امام به سبب اعتراض به این قانون ذلت بار تبعید شد، خاطرنشان کرد: پس از روشن شدن ماهیت خصمانه حکومت پهلوی، مردم اعتراض های خود را آغاز کردند.

امام جمعه اهواز با بیان این که مبارزه هنوز ادامه دارد، اظهار داشت: رهبری در سخنان خود همواره بر مقوله اقتصاد مقاومتی تأکید داشتند و این به معنای عدم وابستگی به نفت و دیگر کشورها و نگاه به تولید های داخلی است./9464/پ202/ب2

ارسال نظرات