۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۲۴۴۳۷۵
امام جمعه کرج:

دعوت کودکان به آموزه‌های دین از سن هفت سال شروع می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام‌جمعه کرج بابیان این‌که دعوت کودکان به آموزه‌های دینی از سن هفت سال آغاز می‌شود، گفت: والدین باید به این نکته توجه داشته باشند که سن تکلیف زمان تقید کودکان به دستورات دینی است نه شروع آموزش به آن‌ها و آموزش آموزه‌های دینی به کودکان از سن هفت‌سالگی آغاز می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدمهدي حسيني همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدمهدی حسینی همدانی، امام‌جمعه کرج، بعدازظهر امروز در برنامه آفتاب شرقی از شبکه یک سیما بابیان این‌که تربیت کودکان از سن سه سال آغاز می‌شود، گفت: والدین باید تا سه‌سالگی فرزندان را بگذارند بازی کنند و در سن سه سال مفاهیمی مانند مسجد، نماز، پیامبر، ائمه و خدا را به آن‌ها آموزش دهند.

 

وی افزود: والدین باید از سن چهارسالگی با مفاهیم آفرینش و خلقت الهی آشنا شوند و والدین با پرسیدن این سؤال که چه کسی درخت، ماه و خورشید را خلق کرده است؛ می‌توانند به گرایش‌های دینی و فکری کودک جهت دهند.

 

امام‌جمعه البرز و کرج با اشاره به این‌که والدین باید در سن پنج‌سالگی ذکر صلوات و محمد رسول‌الله را به فرزندان خود یاد بدهند، گفت: به‌این‌ترتیب تا سن هفت سال فرزندان خود را با سجده و شیوه نماز آشنا کرده و در قرائت نماز تا سن تکلیف بر آن‌ها سخت نمی‌گیریم.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با اشاره به این‌که ما باید عبادت با خداوند را برای فرزندان خود به‌گونه‌ای توضیح دهیم که سخن گفتن با ذات اقدس الهی برای آن‌ها از هر کاری لذت‌بخش‌تر باشد، ادامه داد: والدین باید به‌گونه‌ای فرزندان خود را با نماز آشنا کنند که فرزندان آن‌ها مانند سفر رفتن و رفتن به شهربازی از عبادت و صبحت کردن با خداوند لذت ببرند.

 

وی تصریح کرد: بچه‌ها برخلاف تصور عامیانه بیشتر وقت خود را در مدرسه نیستند بلکه بیشتر وقت خود را با والدین هستند بنابراین والدین باید در رفتار با فرزندان خود حکیم باشند و به‌گونه‌ای با فرزندان رفتار کنند که در برنامه‌های روزانه آن‌ها تنوع وجود داشته و فرزندان آن‌ها به خاطر انجام کارهای تکراری دچار دل‌زدگی و افسردگی نشوند.

 

امام‌جمعه البرز و کرج ادامه داد: ما همان‌طور که به بیماری‌های جسمی فرزند خود حساس هستیم باید به بیماری‌های روحی آن‌ها هم حساس باشیم و از همان دوران کودکی آن‌ها را بر پایه اسلام تربیت کنیم تا فرزندان ما در بزرگ‌سالی دچار بیماری‌های اخلاقی نشوند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی بابیان این‌که فرزندان ما آن‌جور که می‌خواهیم نمی‌شوند بلکه آن‌جور می‌شوند که خود ما هستیم، اظهار داشت: باید در مقابل چشم فرزندان مراقب رفتار خود باشیم زیرا رفتار بد با کودکان و غیر اسلامی با آن‌ها رفتار کردن موجب بد تربیتی آن‌ها می‌شود.

 

وی با اشاره به این‌که والدین با رفتار خود فرزندانشان را به انجام اعمال عبادی دعوت می‌کنند، یادآور شد: نمازخواندن در مقابل چشم کودک ریا نیست بلکه والدین باید همواره در مقابل چشم فرزندان خود نماز بخوانند؛ زیرا نمازخواندن والدین و تقید آن به دین در جلوی چشم کودک، او را هم به عبادت و پرستش حضرت حق دعوت می‌کند./837/پ202/ی

ارسال نظرات