۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۲۴۴۴۵۵
استاد حوزه علمیه قم:

برخی توسعه یافتگی کشور و حل مسأله هسته‌ای را در تعامل با غرب می‌بینند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم انقلاب اسلامی را در مسیر تکامل دانست و گفت: البته در برخی دوره ها مانند دوران سازندگی و اصلاحات، عده ای به دنبال انحراف انقلاب از مسیر اصلی خود بودند، امروز هم عده ای به بهانه مسأله هسته ای، می خواهند مملکت را تسلیم غرب کنند.
حجت الاسلام غلامرضا مهدوي استاد حوزه علميه قم

حجت الاسلام غلامرضا مهدوی، استاد حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به قطب بندی های جهانی در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اسلامی، شرق و غرب مدعی حکومت بر کل دنیا بودند و هر کدام بخشی را در اختیار گرفته بودند و می گفتند مردم باید بر اساس مدل های ما زندگی کنند.

 

استاد حوزه علمیه قم ابراز کرد: در آن دوران دین و مذهب در صحنه جامعه منزوی بود و مسؤولیتش در حد عبادات و امور فردی جامعه تعریف می شد.

 

وی با بیان اینکه با وقوع انقلاب اسلامی دین به صحنه جامعه آمد و به دنیا اعلام کرد که برای اداره جوامع حرف برای گفتن دارد، خاطرنشان کرد: از همان ابتدا ادعای انقلاب اسلامی این بود که بشر در زندگی فقط باید از دستورات الهی اطاعت کرده و دیگران این صلاحیت را ندارند که به مردم بگویند چگونه زندگی کنند.

 

حجت الاسلام مهدوی افزود: این تفکر منشأ تحولی بزرگ در عالم شد و اسلام به عنوان یک رقیب جدی برای تمدن مادی مطرح شد.

 

استاد حوزه علمیه قم سیر حرکت انقلاب را تا به امروز به سمت تکامل و خالص شدن دانست و خاطرنشان کرد: البته در برخی از دوره ها، عده ای سعی کردند در مسیر انقلاب و آرمان ها و ارزش های اصیل آن انحراف ایجاد کنند.

 

وی تأکید کرد: از جمله این انحرافات می توان به سیاست های دولت سازندگی اشاره کرد. در آن زمان که سرآغاز انحرافات در مسیر انقلاب بود، عده ای مدل های نظام سرمایه داری را به نام سازندگی و بازسازی در کشور پیاده کردند.

 

حجت الاسلام مهدوی خاطرنشان کرد: این عده با اجرای اقتصاد آزاد و سرمایه داری که مخصوص جوامع غربی است و هیچ ربطی به اسلام ندارد، در صدد بودند هویت انقلابی جوانان مملکت را متلاشی کنند، که به نسبتی در این کار موفق شدند، اما خوشبختانه به موفقیت کامل نرسیدند.

 

وی انحرافات دولت اصلاحات را تداوم سیاست های دولت سازندگی دانست و ابراز کرد: اگر اقتصاد غربی و سرمایه داری بخواهد در کشوری مستقر شود، باید فرهنگ آن جامعه هم فرهنگ غربی شود؛ بنابراین می بینیم بعد از دوران سازندگی دوره اصلاحات است که سعی شد فرهنگ جامعه را غربی کنند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به تلاش برخی از دولتمردان برای نزدیک شدن به غرب، اظهار داشت: برخی می گویند برای توسعه یافتگی و حل مسأله هسته ای باید با کشورهای غربی ارتباط گرم داشته باشیم. به نظر می رسد مسأله هسته ای و رسیدن به توسعه بهانه است، حقیقت مطلب این است که عده ای می خواهند مملکت را تسلیم غرب کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: البته اصرار نداریم که این ها را مغرض یا عامل بیگانه بدانیم، بلکه در خوشبینانه ترین حالت باید گفت طرز فکر آنان این گونه است.

 

استاد حوزه علمیه قم، ادامه داد: این طرز فکر باطل است و کج روی در مسیر انقلاب به حساب می آید، چراکه با فرمایشات حضرت امام (ره) سازگاری ندارد.

 

وی بیان کرد: برخی از این آقایان به شدت شیفته غرب هستند، البته این شیفتگی از روی شناخت عمیق غرب نیست، بلکه غرب را در حد هواپیما و تکنولوژی می شناسند و به لایه های معرفتی و انسان شناختی تمدن غرب توجه ندارند.

 

حجت الاسلام مهدوی دولت مردان را به مطالعه عمیق تر مکاتب، افکار و اهداف نظام های سیاسی توصیه کرد و افزود: اگر سیاست مداران ما، مسائل مربوط به انسان و هدف از خلقت او را به صورت عمیق تحلیل کنند و بفهمند فرهنگ و اقتصاد چیست و توسعه به چه معناست و اهداف نظام های سیاسی دنیا را بشناسند، نه تنها با این نظام ها همکاری نمی کنند، بلکه در برابر آنان موضع گیری هم می کنند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت برگزاری جلسات مناظره و بحث در رابطه با مسائل مهم اجتماعی، توسعه به معنای غربی را مانند تیری در قلب نبی اکرم دانست و خاطرنشان کرد: توسعه به معنای غربی قطعا مخالف اسلام است و برای مخالفت با اسلام و منزوی کردن این دین الهی مطرح می شود.

 

وی در پایان با بیان اینکه کیاست و درایت امام امت(ره) و مقام معظم رهبری تا کنون اجازه نداده که جریانات منحرف به اهداف خود دست پیدا کنند، خاطرنشان کرد: یکی از لازم ترین کارها در شرایط فعلی رجوع به فرمایشات حضرت امام (ره) و پر رنگ کردن شعارها و فرمایشات ایشان در جامعه است تا جلوی این روش های غلط گرفته شود./9704/ت301/ب4

ارسال نظرات