۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۲۴۴۴۶۹
‌امام جمعه‌ موقت قزوین:

انقلاب اسلامی موجب پیشرفت کشور در عرصه‌های دینی، علمی و اعتقادی شد

خبرگزاری رسا ـ ‌امام جمعه‌ موقت قزوین درباره‌ دستاوردها‌ی انقلاب اسلامی گفت:‌ انقلاب اسلامی در زمینه‌ها‌ی مختلف دینی، علمی و اعتقادی دستاوردها‌ی بزرگ و متنوعی برای کشور داشته است.
حجت الاسلام والمسلمين عابديني،امام جمعه موقت قزوين

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی،‌ امام جمعه‌ موقت قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره‌ دستاوردها‌ی انقلاب اسلامی گفت:‌ انقلاب اسلامی در زمینه‌ها‌ی مختلف دستاوردها‌ی بزرگ و متنوعی داشته است و  حریت و آزادگی یکی از دستاورد‌ها‌ی بسیار مهم انقلاب اسلامی بوده است.

 

امام جمعه‌ موقت قزوین در ادامه افزود: انقلاب اسلامی ملتی را از زیر سلطه‌ اجانب نجات داد و قدرت انتخاب و تحمیل خواسته‌ها‌ی کفرشدن را از بین برد و به مردم این امکان را داد تا سرنوشت خود را خودشان تعیین کنند.

 

وی توجه به اعتقادات دینی را دستاورد دیگر انقلاب اسلامی دانست و ابراز داشت: ‌به وسیله‌ پیروزی انقلاب اسلامی فاصله‌ بین مردم و اعتقادات دینی کاهش یافت و همگان پی بردند که دین برای پاسخ‌گویی به همه زوایای زندگی انسان است و این‌گونه ارتباط مردم با دین تنگاتنگ شد.

 

این کارشناس دینی ادامه داد: در گذشته توجهی به توده‌ها‌ی مردم نمی‌شد، بسیاری از روستاها و شهرها‌ی دورافتاده مورد غفلت واقع می‌شد؛ اما امروز در نتیجه‌ انقلاب اسلامی، ‌تحول عظیمی را در زمینه‌ها‌ی مختلف اجتماعی داشته‌ایم.

 

وی بیان داشت:‌ البته هنوز هم تا رسیدن به شرایط ایده آل فاصله داریم؛‌ اما در مقایسه با پیش از انقلاب تحولات عظیمی صورت گرفته است.

 

استادیار دانشگاه امام خمینی(ره) از پیشرفت‌ها‌ی علمی کشور به عنوان دستاورد دیگر انقلاب نام برد و ابراز داشت:‌ ما امروزه در زمینه‌ علمی در رقابت تنگاتنگ با کشورها‌ی بزرگ هستیم و در حوزه‌ها‌ی مختلفی همچون فن‌آوری نانو، هوافضا،‌ صنعت موشک و انرژی هسته‌ای به موفقیت‌ها‌ی بزرگی دست یافته ایم،‌ این درحالی است که در گذشته در این زمینه‌ها ضعیف بودیم و این با نگاه به آمار دانشگا‌ها، دانشجویان و مقالات منتشر شده‌ پیش از انقلاب به خوبی قابل مشاهده است.

 

وی تصریح کرد: ‌اگر دستاورد‌ها‌ی کنونی را با پیش از انقلاب که فرسوده و وابسته بود مقایسه کنیم، دستاورد‌ها‌ی کنونی را باورنکردنی می‌دانیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی یادآور شد: ‌امروز این نظام جمهوری اسلامی است که مقتدرانه در منطقه حضور دارد و این اوضاع شگفت انگیز است، علت کینه توزی غرب و جبهه‌ استکبار علیه انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی به دلیل گفتمان جدیدی است که به جهان عرضه کرده و این همان دلیل حساسیت نشان دادن غرب نسبت به جمهوری اسلامی است.

 

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی،‌ پیام دین و پیام آوران الهی  و سبک زندگی جدید و تمدنی بر اساس آیین وحی و فطرت انسانی را برای جهانیان به ارمغان آورد و این پیام برای همه مردم جهان تازگی داشت؛‌ برای مردمی که از تبعیض نژادی و فکر جاهلانه‌ استکباری به ستوه آمده بودند و بنیان خانواده در آن‌ها متلاشی شده بود.

 

وی در پایان گفت: هنگامی که مردم از گفتمانی با خبر شدند که بنا است جامعه را بر مبنایی نو بنا کند، عالم استکبار نگران شد،‌چرا که افرادی که دارای حرف‌ها‌ی نویی باشند که پاسخ‌گوی نیاز‌ها‌ی انسان براساس آیین وحی باشد، می‌تواند اداره‌ امور را به د‌ست بگیرد و این امر سبب نگرانی،‌ دنیای استکبار ‌شد./955/ت302/ب6

ارسال نظرات