۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۲۴۴۴۷۶
امام جمعه موقت کاشان:

جامعه ای پویا و زنده است که ارزش های اسلامی و قرآنی بر آن حاکم باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کاشان گفت: جامعه ای با نشاط، پویا و زنده خواهد بود که ارزش های اسلامی، انسانی و قرآنی بر آن جامعه حاکم باشد.
حجت الاسلام والمسلمين محمدرضا اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا اسلامی تبار، امام جمعه موقت شهرستان کاشان دوشنبه شب در جمع مردم کاشان گفت: جامعه ای که انسان های آن روابط خود را براساس ملاک های قرآنی و صفات الهی قرارداده باشد این جامعه پویا و بانشاط و زنده است.

 

وی از احسان به دیگران به عنوان یکی از ارزش های قرآنی و ملاک الهی در روابط بین انسان ها برای شیرین شدن زندگی در جامعه اسلامی نام برد و تأکید کرد: هر نوع خدمت به هم نوع در هر شکل و قالبی به عنوان یک صفت و خلق و خوی الهی است چرا که خداوند محسن است و محسنین را دوست دارد. 

 

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی تبار گفت: اگر انسان ها در زندگی خود برای خدمت و کمک به یکدیگر تلاش کنند و گره ای را از بازکنند و دلی را شاد کنند، خداوند را شاد کرده اند و چندین برابر پاداش خود را از خداوند دریافت خواهند کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به آثار و برکات احسان در جامعه دارد، گفت: امیرالمومنین(ع) در کلمات قصار شماره 257 نهج البلاغه می فرماید، هیچ کسی نیست که قلبی را شاد و شادی به قلبی واردکند، مگر این که خداوند از آن شادی لطفی را خلق می کند.

 

به گفته وی، افرادی که قلبی را شاد می کنند اگر بلایی متوجه آنها باشد، احسان هایی که انجام داده اند به طرف مصیبت حرکت می کنند و آن را خنثی می کند تا از این طریق احسان او را تلافی کرده باشد.

 

امام جمعه موقت در ادامه با بیان این که احسان به دیگران از سوی هر انسانی که باشد خداوند برایش پاداش در نظر گرفته است افزود: پاداش احسان تنها برای مؤمنان نیست بلکه هر انسان غیر مسلمانی حتی کافر اگر احسان و انفاقی در دنیا داشته باشد پاداش آن را هم در دنیا و هم درآخرت دریافت خواهد کرد. 

 

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی تبارگفت: این که گفته می شود هر قلبی را شادکنید به معنای این است که مومن و غیر مومن تفاوتی ندارد هرچند که شاد کردن مومنین  بیشتر اما باید متوجه بود، انسان ها اگر برادر دینی یکدیگر نباشند، برادر انسانی یکدیگر که هستند، بنابراین شاد کردن هر انسانی ثواب دارد.

 

امام جمعه موقت کاشان، احسان را دفع کننده مصیبت ها دانست و گفت: اگر کسی قلبی را شاد کند، مشکلی را حل کند خدا به پاس این خدمت، زمانی که مصیبتی به طرف او حرکت می‌کند آن را خنثی می کند.  

 

وی افزود: تا زمانی که زنده هستیم و فرصت داریم باید توشه ای برای آخرت خود برداریم، لذا یکی از توشه هایی که انسان ها درآخرت به آن نیازمند هستند انفاق و احسان هایی است که در دنیا انجام داده اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی تبارگفت: تا فرصت داریم، تا می توانیم و توان داریم با زبان، مال و احسان و انفاق، آن هم بدون منت و تحقیردیگران، توشه ای برای آخرت خود پس انداز کنیم./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات