۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۲۴۴۵۱۵
عضو هیأت رییسه مجلس:

قرآن راهنمای سعادت بشریت در دنیا و آخرت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: عمل به قرآن زمینه بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی را از میان خواهد برد.
محمدحسين فرهنگي، عضو هيئت رئيسه مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد حسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی امروز در جمع اعصای ستاد اطلاع رسانی سی و هفتمین دور مسابقات سراسری قرآن کریم اظهار داشت: مسؤولان نظام باید اهتمام بیشتری در عمل به قرآن و اشاعه فرهنگ قرآنی داشته باشند.

 


وی حمایت از تشکل های قرآنی را موجب فراهم شدن زمینه بهره مندی عموم مردم از آموزش های قرآنی دانست و خاطرنشان کرد: رخدادهای دینی و فرهنگی آثار خود را در حوزه های مختلف می گذارند، بدون شک برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم و حضور قاریان برجسته داخلی و خارجی در زمان مسابقات بیشترین تاثیر گذاری را در ایجاد فضای معنوی خواهد داشت.

 


عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در طول این مدت شاهد تبادل فرهنگی و آشنایی میهمانان با استان و شهر قرآنی تبریز خواهیم بود و زمانی که آنها به شهرهای خود بازگردند، بیان واقعیت و انتقال آنچه در این شهر مشاهده کرده اند باعث معرفی بیشتر تبریز خواهد شد.

 


فرهنگی خواستار برنامه‌ریزی دقیق برای بهره‌مندی حداکثری از حضور قاریان برجسته استانی، ملی و بین‌المللی در آذربایجان شرقی شد و افزود: بی شک ماهیت مسابقات و درکنار آن حضور قاریان و حافظان برجسته در محافل قرآنی فضای معرفتی و معنوی را در شهر تبریز حاکم خواهد کرد.

 


وی خاطرنشان کرد: در ادبیات دینی ما نگاه به قرآن مقدمه ای برای قرائت و تلاوت است و آن هم مقدمه ای برای جذب و درک معانی و در نهایت شناخت زمینه ای برای تفسیر آیات شریفه است، که در این فرصت پیش آمده می توان به تمامی این درجات دست یافت.

 


نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که از پنجم تا یازدهم اسفند در تبریز برگزار خواهد شد، فرصتی بسیار ارزشمند برای ترویج فرهنگ قرآنی در سطوح مختلف فردی و اجتماعی است، انتظار داریم برنامه‌ریزی ها به گونه‌ای باشد که طیف گسترده‌ای از مردم از برکات معنوی این رویداد بزرگ فرهنگی بهره‌مند شوند.

 


فرهنگی تأثیرگذاری قرآن در زندگی فردی و سرنوشت جامعه را آشکار دانست و بر ترویج آموزه‌های این کتاب سعادت بشری تأکید کرد و گفت: عمل به قرآن زمینه بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی را از میان خواهد برد، ضمن این‌که این کتاب آسمانی راهنمای سعادت بشریت در دنیا و آخرت است./935/ت303/ب4

ارسال نظرات