۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۲۴۴۵۵۱

ویژه برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی به مناسبت دهه فجر

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل ارشاد خراسان رضوی گفت: برگزاری جشنواره های بچه های مسجد، چهل حدیث رضوی،علوم و هنرهای قرآنی استان، فیلم فجر، شعر فجر، اجراهای عمومی 12 نمایش از جمله تئاترهای جشنواره تئاتر فجر، برگزاری نمایشگاه عکس در سه نگارخانه، برگزاری شب های شعر و چهار نمایشگاه کتاب از مهمترین برنامه های فرهنگی و هنری دهه فجر در استان است.
سعيد سرابي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سیدسعید سرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ظهر امروز 14 بهمن در نشست خبری اعلام برنامه های فرهنگی و هنری گرامیداشت ایام الله دهه فجر گفت: با هدف ایجاد محیطی با نشاط و امید آفرین و توجه به دستاوردهای انقلاب اسلامی، سلسله برنامه های فرهنگی و هنری در مشهد و شهرستان های استان برگزار می شود.

 

وی از اجراهای عمومی 12 نمایش در خراسان رضوی از جمله تئاترهای جشنواره تئاتر فجر در استان خبرداد و افزود: برگزاری نمایشگاه عکس در سه نگارخانه با موضوع انقلاب اسلامی، اجرای عمومی موسیقی متناسب با ایام الله دهه فجر در 10شهرستان استان، برگزاری شب های شعر، برگزاری چهار نمایشگاه کتاب در شهرستان های استان،اهدای کتاب به مؤوسسات و تشکل های فرهنگی، هنری استان، برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع انقلاب اسلامی از جمله دیگر برنامه های دهه فجر انقلاب است.

 

سرابی در ادامه از فعال شدن دبیرخانه برگزاری جشنواره ملی مد و لباس در دهه فجر در استان خبرداد و اظهار کرد: این جشنواره در فروردین ماه سال 94 برگزار می شود.

 

وی در ادامه تشریح برنامه های فرهنگی و هنری استان به مناسبت دهه فجر انقلاب تصریح کرد: در جشنواره «چهل حدیث رضوی» بیش از 40 هزار نفر شرکت کردند و اختتامیه این جشنواره در روز 16 بهمن در سبزوار برگزار می شود.

 

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در ادامه از برگزاری جشنواره «بچه های مسجد» با مشارکت هزار و 500 کانون فرهنگی هنری مساجد استان خبرداد و بیان داشت: این جشنواره شامل دو بخش فعالیت‌های کانونی و بخش ویژه برنامه‌های شهرستانی است که بخش فعالیت‌های کانونی در سه محور کانون نور، کانون نشاط و کانون خدمت تقسیم‌بندی شده است.

 

وی ادامه داد: در قسمت کانون نور، کانون‌های فرهنگی و هنری می‌توانند برنامه‌های خود را با محوریت قرآن، نهج‌البلاغه، سوره‌های  منتخب و بخش‌های اعلامی نهج‌البلاغه اجرا کرده و گزارش فعالیت انجام شده را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 

 سرابی افزود: سوره‌های قرآنی کانون نور شامل (نور- لقمان - یوسف - یس - الرحمن - واقعه - منافقون) و بخش‌های نهج‌البلاغه نیز شامل (خطبه شقشقیه - خطبه متقین -  نامه 31 - نامه 53) می‌شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به ویژگی‌های کانون نور، اظهار کرد: در این قسمت کانون‌های فرهنگی و هنری متقاضی باید با موضوع نشاط و مسابقات فرهنگی و هنری و ورزشی به اجرای برنامه بپردازند.

 

وی از کانون خدمت به عنوان یکی دیگر از محورهای بخش فعالیت‌های کانونی نام برد و گفت: بر این اساس کانون‌های فرهنگی و هنری متقاضی باید در طول اجرای جشنواره، به ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه خانواده و تربیت خانواده و خدمات اجتماعی بپردازند که شیوه و قالب اجرای آن در اختیار خود کانون‌ها است.

 

وی درباره برنامه های جنبی جشنواره فرهنگی هنری «بچه های مسجد» گفت: نشست های تخصصی بچه های مسجد در قالب هشت کارگروه از جمله برنامه های اختتامیه این جشنواره است که حاصل آن منشور توسعه کمی و کیفی کانون های مساجد استان در سال 94 است.

 

 سرابی در ادامه از برگزاری سیزدهمین جشنواره علوم و هنرهای قرآنی استان در دهه فجر خبرداد و گفت: افتتاح دو مجموعه فرهنگی هنری در گناباد و تایباد با سالن نمایش و فضا برای استقرار انجمن های فرهنگی و هنری از جمله دیگر برنامه ها به مناسبت ایام الله دهه فجر است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: برگزاری جشنواره فیلم فجر و جشنواره شعر فجر خراسان رضوی از جمله دیگر برنامه های فرهنگی و هنری به مناسبت دهه فجر انقلاب است./934/پ202/ب5

 

ارسال نظرات