۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۲۴۴۵۷۰
عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی:

جلسات اخلاق و احکام بازار برگزار شود

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات اخلاق و احکام برای بازاریان، گفت: باید برای کسانی که تازه وارد معاملات و بازار می‌شوند جلسات توجیهی برگزار شود.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی ظهر امروز در جمع  عده ای از بازاریان، رؤسای اتحادیه ها و مسؤولان اصناف که به مناسبت دهه مبارکه فجر در دفتر امام جمعه حضور یافته بودند، با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: همه مدیون انقلاب اسلامی و خون پاک شهدا هستیم و باید همانند گذشته با تمامی وجود از آرمان های انقلاب حراست و حفاظت کرده و به نسل های آینده تحویل دهیم.

 

وی با اشاره به نقش بازار در پیروزی انقلاب اسلامی افزود: اگر نقش بازار در انقلاب اسلامی اعم از قبل از پیروزی و پس از آن و دوران دفاع مقدس و تحریم های اقتصادی را درست تحلیل کنیم خواهیم دید نقش بازار در انقلاب اسلامی و برخورد با توطئه های استکبار و پشت سرگذاشتن بحران های مختلف یک نقش تعیین کننده و سرنوشت سازی بوده است.

 

حجت الاسلام شکوری خطاب به رؤسای اتحادیه ها گفت: تلاش کنید رسالت های اقتصادی و اجتماعی خود را درست تعریف کنید، بر صنوف زیر مجموعه خویش اشراف و نظارت کامل داشته باشید، در مناسبت های مذهبی، ملی و انقلابی نقش ایفا کنید، جلسات اخلاق و احکام بازار دایر و برای کسانی که تازه وارد معاملات در بازار شده اند جلسات توجیهی برگزار کنید.

 

وی با بیان این که در شناسایی و خنثی سازی توطئه های اقتصادی استکبار جدیت کنید، افزود: فضای ظاهری و باطنی بازار را اسلامی و انقلابی نگه دارید و در کمک و حمایت از نیازمندان و حل مشکلات مالی همدیگر نقش ایفا کنید.

 

امام جمعه خوی گفت: مشکلات خود را به صورت شفاف و صریح به مسؤولان مربوطه انتقال دهید و حل آنها را درخواست کنید، در پرداخت وجوه شرعیه کوتاهی نکرده و عمل به دستورالعمل ها و مقررات نظام جمهوری اسلامی را تکلیف شرعی و قانونی خود بخوانید.

 

وی در پایان از فعالیت های موفق بازاریان قدردانی کرد و اظهار داشت: اگر در مسؤولان تعهد، اخلاص، ریسک پذیری، تخصص، دلسوزی، پرهیز از هوای نفس و باندبازی وجود داشته باشد نوع مشکلات برطرف خواهد شد.

 

لازم به یادآوری است که در ابتدای این جلسه چند نفر از مسؤولان و رؤسای اتحادیه ها و مسؤول بسیج بازار گزارشاتی از عملکرد و فعالیت ها و مشکلات خود مطرح کردند./936/پ202/ب4

ارسال نظرات