۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۲۴۴۵۷۵

تشریح جزئیات برگزاری جشنواره فیلم و شعر فجر در مشهد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل ارشاد خراسان رضوی جزئیات برگزاری جشنواره فیلم و شعر فجر در مشهد را تشریح کرد.
مسگراني ارشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسین مسگرانی، معاون فرهنگی اداره کل ارشاد خراسان رضوی پیش از ظهر امروز در نشست خبری شعر فجر و دوازدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد که در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد، اظهار کرد: برنامه های جشنواره شعر فجر از 21 بهمن در مشهد، همدان، تبریز، آبادان و تهران برگزار می شود.

 

 وی با بیان این که در جشنواره شعر فجر مشهد از 20 نفر از شاعران کشوری و استان دعوت شده است، تصریح کرد: عباس احمدی، حسین اسرافیلی، علیرضا بدیع، بنیامین دیلم کتولی، محمد سعید میرزایی، غلامرضا شکوهی، جواد گنجعلی، هادی منوری از جمله شاعران شرکت کننده در مراسم اختتامیه این جشنواره هستند.

 

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد خراسان رضوی افزود: مراسم اختتامیه جشنواره شعر فجر با حضور صالحی، معاون وزیر ارشاد در تالار فردوسی جهاد دانشگاهی مشهد برگزار می شود.

 

ناصر نبی زاده، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در ادامه این نشست گفت: در سال جاری سیاست کلی معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عدم برگزاری جشنواره فیلم فجر در همه استان‌ها بود که با تلاش اهالی رسانه و حمایت استاندار محترم این برنامه در مشهد برگزار می شود و این درحالی است که جشنواره فیلم فجر امسال فقط در سه استان کشور برگزار می شود.  

 

وی با بیان این که در این جشنواره ده فیلم اکران می‌شود، تصریح کرد: فیلم‌هایی همچون «رخ دیوانه»، «خداحافظی طولانی»، «در دنیای تو ساعت چنده»، «ماهی‌سیاه کوچولو»، «جزیره رنگی»، «مزار شریف»،‌«مبارک (انیمیشن)»، «روباه»،‌ «عصر یخبندان» اکران می‌شوند که فیلم دهم نیز پس از اعلام نتایج جشنواره فیلم فجر در تهران مشخص می‌شود.

 

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان این که  دوازدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد 16 الی 24 بهمن برگزار می‌شود، بیان کرد: در یک روز یک فیلم در سه سانس ساعت 17:30،18:30 و 20:30 در پردیس سینما هویزه اکران می‌شود.

 

وی افزود: از روز شنبه ساعت 10 تا 12 صبح پخش مستندهای برگزیده سینمایی جشنواره حقیقت نیز اکران می‌شود که تولیدات و مستندات برگزیده خراسان رضوی که در سال گذشته جوایزی را به خود اختصاص داده‌اند اکران می‌شود؛ اسامی فیلم‌های مستند، عبارتند از: «فیه مافیه»، «پناهگاه»،‌ «زندگی پنهان» و «من می‌خواهم شاه شوم».

 

نبی‌زاده با اشاره به رونمایی و اکران فیلم «فضل‌بن شاذان»‌ که از تولیدات تاریخی صدا و سیمای خراسان رضوی و یکی از آخرین آثار بازی مرحوم انوشیروان ارجمند است، گفت: این فیلم درباره یکی از شخصیت‌های برجسته فقهی و یاران امام رضا(ع) است.

گفتنی است، مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد 24 بهمن برگزار خواهد شد./934/پ202/ب5

 

ارسال نظرات