۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۲۴۴۶۹۸

اخبار کوتاه از برنامه های شهرداری مشهد در ایام دهه فجر

خبرگزاری رسا ـ بیت «آیت ا.. جواد خامنه ای»میزبان 1400 نفر از مهدی یاوران مشهدی، بازخوانی سرودهای انقلابی در پاتوق های انقلاب، مشارکت مردم، برگزاری جشن «ایام خوب بهمن» در فرهنگ سرای ترافیک و انتقال مفاهیم ناب انقلاب در قالب برنامه های شاد کودکانه برخی از عناوین اخبار کوتاه برنامه هایشهرداری مشهد است.
اخبار كوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، به نقل از ستاد فجر36 مشهد سیدرضا موسوی، مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد گفت: بیت «آیت ا.. جواد خامنه ای» همزمان با سی و ششمین فجر انقلاب اسلامی مرکز بازدید 1400 نفر از مهدی یاوران کانون های انتظار سطح شهر مشهد خواهد شد.

 

وی، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: بیت رهبری واقع خیابان خسروی مشهد همزمان با دهه فجر سال جاری روزانه پذیرای بیش از 140 نفر از مهدی یاوران کانون های فرهنگی انتظار در سطح شهر مشهد خواهد بود.

 

موسوی، افزود: این برنامه که با هماهنگی بیش از 53 مسجد، تشکل دانشگاهی و هیأت مذهبی توسط فرهنگسرای انتظار برگزار می شود، به دلیل استقبال بسیار مهدی یاوران و کمبود فضا، با گزینش هیأت های بازدید کننده و محدود کردن تعداد بازدید کنندگان به 140 تا 150 نفر در هر نوبت مواجه است.

 

مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد در ارتباط با برنامه های مورد اجرا در این مراسم گفت: این برنامه همزمان با ایام دهه فجر از ساعت 16 هر روز در محل بیت پدربزرگوار رهبری و با سخنرانی حاج علی شمقدری از یاران رهبر و شخصیت های انقلابی و فرهنگی سال 57 همراه می باشد.

 

وی، تصریح کرد: بازدید روز پایانی این برنامه نیز با دعوت از نخبگان دانشگاهی، مدیران تشکل ها و سازمان ها و با سخنرانی آیت ا.. علم الهدی، امام جمعه مشهد مقدس انجام می شود.

 

موسوی در توضیح سایر برنامه هایی که طی ایام دهه فجر در مکان بیت پدر رهبری به اجرا در می آید، گفت: نمایش مستند عبرت حاوی سخنرانی رهبر معظم انقلاب در خصوص ساواک و وقایع زمان انقلاب، روایت گری، و نمایش کلیپ های انقلابی از دیگر برنامه های فرهنگسرای انتظار ویژه مهدی یاوران محسوب می شود.

 

بازخوانی سرودهای انقلابی در پاتوق های انقلاب

جعفر رئیسیان زاده، قائم مقام سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد از اجرای سرودهای انقلابی در معابر سطح شهر مشهد به منظور ایجاد فضای انقلابی در دهه فجر با عنوان «پاتوق های انقلاب» خبر داد و تصریح کرد: 3 گروه سرود با تجهیزات لازم برای اجرای برنامه در 80 نقطه پرتردد شهر به اجرای برنامه می پردازند.

 

وی ادامه داد: چهارراه آزادشهر، خیابان امام خمینی در مجاورت باغ ملی، بلوار هاشمیه، بازار فردوسی، بازار امام رضا، چهار راه مخابرات قاسم آباد، پایانه اتوبوس پارک ملت و خیابان راهنمایی مکان هایی است که این برنامه در آنها اجرا می شود.

 

ویژه برنامه «پاتوق های انقلاب» یکی از 36 عنوان برنامه فرهنگی هنری پیش بینی شده برای سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می باشد که توسط سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد همزمان با دهه فجر برگزار می شود.

 

برگزاری جشن «ایام خوب بهمن» در فرهنگ سرای ترافیک

محمد اسکندری نژاد، مدیر فرهنگ سرای ترافیک مشهد با بیان اینکه جشن های انقلاب با عنوان «ایام خوب بهمن» به مدت 10 شب تا 22 بهمن در این فرهنگسرا برگزار می شود، گفت: جشن انقلاب تجدید بیعت با امام(ره)وشهدا است، که امسال تمامی این برنامه ها با رویکرد حضور و مشارکت مردمی پیش بینی شده است.

اجرای برنامه های متنوع و شاد، همخوانی ، تئاتر ، خاطره گویی راویان انقلاب اسلامی، مسابقه و اجرای سرود از مهم ترین برنامه های جشن های «ایام خوب بهمن» است که تا پایان دهه فجر هر شب از ساعت 18 در فرهنگسرای ترافیک واقع در بلوار دانشجو برگزار می شود.

 

انتقال مفاهیم ناب انقلاب در قالب برنامه های شاد کودکانه

مهدی ندایی، مدیر فرهنگسرای انقلاب مشهد، با اشاره به لزوم آشنایی کودکان با آرمان‎های انقلاب و صیانت از ارزش‎های نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: برنامه «جشن تولد انقلاب» به منظور انتقال مفاهیم ناب انقلاب در قالب برنامه های شاد کودکانه برای بیش از دوهزار دانش آموزان مقطع ابتدایی در فرهنگسرای انقلاب برگزار می شود.

 

وی بیان کرد: این جشن که ویژه گروه سنی 7 تا 12سال برگزار می شود شامل اجرای برنامه هایی مانند سرودهای انقلابی، مسابقه برگزاری نمایشگاه عکس مفهومی انقلاب، اجرای تأتر عروسکی، نقالی و پرده خوانی انقلاب و برنامه های شاد ویژه کودکان می باشد.

 

ندایی ایام دهه فجر را فرصتی مناسب برای رسیدن به این هدف دانست و ادامه داد: می‌توانیم با ایجاد علاقه و انگیزه بستر را برای پرسش، تفکر و تحقیق در باب انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در کودکان و به ویژه نوجوانان فراهم کنیم.

 

مدیر فرهنگسرای انقلاب مشهد، با بیان اینکه این برنامه طبق سنوات گذشته اجرا می شود ، عنوان کرد: هر روز 200 نفر از دانش آموزان مقطع ابتدایی توسط سرویس های ویژه به فرهنگ سرا منتقل شده و در این مراسم شرکت می کنند.

 

وی، با اعلام اینکه این برنامه با همکاری گروه کودک و نوجوان صدا و سیمای خراسان رضوی تهیه می شود، تصریح کرد: بخش هایی از برنامه نیز طبق هماهنگی انجام شده در برنامه های ویژه کودک صدا و سیمای استان پخش خواهد شد.

 

10 عنوان ویژه برنامه به مناسبت دهه فجر در فرهنگ سرای علوم و نجوم

سیدحسین حسینی، مدیر فرهنگ سرای علوم و نجوم مشهد، گفت: همزمان با ایام دهه ایام الله فجر 10 ویژه برنامه فرهنگی هنری ویژه نوجوانان، جوانان و دانشجویان برگزار می کند.

 

وی گفت: برگزاری همایش «اکران دست آوردهای علمی کشور»، «تور هویت بخشی علمی»، « برنامه های تور، زنگ، انقلاب» و«کاروان های انقلاب» برخی از برنامه های تدارک دیده شده در این ایام محسوب می شود.

 

حسینی در توضیح برخی از این برنامه ها با اشاره به اینکه برنامه های ویژه ای در 50 مدرسه سطح شهر برای دانش آموزان مقطع دبیرستان با موضوع «تور و زنگ انقلاب» برگزار می شود، گفت: در این ویژه برنامه کارشناسان با حضور در مدارس، دانش آموزان را با مناطق خاطره ساز سطح شهر مشهد در دوران انقلاب اسلامی آشنا می کند.

 

مدیر فرهنگ سرای علوم و نجوم مشهد، افزود: برنامه «کاروان انقلاب» ویژه کودکان در 120 مدرسه سطح شهر مشهد و با محوریت برگزاری جشن ها، شعر و سرودهای انقلابی و معرفی چهره های شاخص و اثرگذار در جریان پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شود.

 

وی اظهار داشت: در ایام دهه فجر همایشی با موضوع «اکران دست آورد های علمی کشور» با حضور خانواده های شهدای علمی، اساتید و دانشجویان و با هدف معرفی و تبیین پیشرفت های علمی و تکنولوژیکی در دانشگاه فردوسی مشهد به برگزاری می رسد.

 

حسینی، افزود: :همچنین «تور هویت بخشی علمی» ویژه دانش آموزان و دانشجویان با حضور کارشناسان و شرکت های دانش بنیان مرکز رشد نیز در دانشگاه فردوسی برگزار می شود که طی آن به معرفی دست آورد ها، پیشرفت ها و معرفی دانشمندان و شهدای علمی کشور پرداخته می شود.

 

مدیر فرهنگسرای علوم و نجوم، در توضیح برگزاری مسابقه ای تحت عنوان «دومینوی انقلاب» که در تاریخ 22 بهمن برگزار می شود، گفت: برگزاری مسابقه ای با موضوع و محوریت شعارهای انقلابی اسلامی با حضور 22 گروه شرکت کننده و تقدیم هدایا به 3 گروه برتر از دیگر برنامه های این فرهنگسرا به مناسبت پیروزی انقلاب بشمار می رود.

 

وی، ادامه داد: «مسابقات دانش آموزی»، «اردو های توجیهی سفیران عرصه علم و فناوری»، «ساخت 10 عدد ماکت حجمی در ابعاد بزرگ برای استفاده در روز راهپیمایی 22 بهمن ماه» از دیگر برنامه های تدارک دیده برای دانش آموزان و دانشجویان در این ایام باشکوه است.

 

حسینی، در پایان خاطرنشان کرد: در خلال برگزاری این مراسم ها، محصولات علمی همچون پازل دستاوردهای انقلاب و فیلم های مستند علمی نیز بین مخاطبان جوان دانش آموز و دانشجو توزیع می شود.

 

میدان شهدا رنگ انقلابی می گیرد

سیدرضا موسوی، مدیر عامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، ایجاد سازه ها و المان های انقلابی، برگزاری گالری عکس، نمایشگاه نقاشی دستی با حضور اساتید برجسته سیاه قلم مشهد با موضوع انقلاب، برپایی المان های انقلابی حول محور وقایع انقلابی در مشهد، و برافشانی پرچم کشور و نقشه ایران در میدان شهدا را از جمله برنامه های پیش بینی شده در عرصه میدان شهدا برشمرد.

 

وی، با بیان این که : این برنامه ها از 12 بهمن ماه جاری به مدت 10 روز در عرصه میدان شهدا اجراء می شود، تصریح کرد: بیش از 16 المان از وقایع دوران انقلاب در مشهد در عرصه میدان شهدا به تصویر کشیده شده است که این المان ها شامل موضوعاتی همچون راهپیمایی مردم در روز 22 بهمن، حضور سربازان و فعالین انقلابی و نمایش شخصیت های برجسته مشهدی در شکل گیری انقلاب اسلامی است.

 

موسوی همچنین خاطر نشان کرد: وجود نمایشگاه های عکس موضوعی انقلاب نیز از جمله برنامه های عرصه میدان شهدا طی دهه فجر می باشد که با موضوع انقلاب، شخصیت ها و وقایع آن زمان برگزار می شود.

 

مدیر عامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، تصریح کرد: اعطای بروشورهای انقلابی، و فرم های نظر سنجی در قالب بسته های فرهنگی نیز در عرصه میدان شهدا برای عموم مردم از دیگر فعالیت های سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد در میدان شهدا است.

 

وی، گفت: از دیگر اقدامات عرصه میدان شهدا نیز نور افشانی آسمان میدان شهدا است که در شب 21 بهمن انجام خواهد شد/1310/پ203/ب6

ارسال نظرات