۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۸
کد خبر: ۲۴۴۷۲۳
مدیر حوزه علمیه امام باقر دامغان:

ترویج فرهنگ بسیجی عامل موفقیت مقاومت در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) دامغان گفت: اقتدار امروز انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف علم و فناوری زبانزد جهانیان است و دشمنان و معاندان را دچار رعب و وحشت کرده است.
حجت الاسلام والمسلمين محمد حسن رستميان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام محمد حسن رستمیان، امام جمعه موقت این شهرستان شب گذشته در آئین گرامیداشت و جشن ویژه ایام الله دهه مبارک فجر در مسجد حضرت اباالفضل(ع) دامغان، انقلاب اسلامی را زمینه‌ساز فرج و حکومت جهانی مهدی موعود(عج) عنوان و به تبیین ارتباط این نهضت دینی با مسأله ظهور و جایگاه امروز کشور و مردم ما در بین ملت‌ها و کشور‌های جهان پرداخت.

 

وی با بیان اینکه در طول تاریخ بشر و ادیان تقابل حق و باطل همواره وجود داشته و باطل جهان را میدان جولان و تاخت و تاز خود قرار داده است، افزود: این روند باید پایان یابد و ننگ ظلم و جور از چهره جامعه بشری پاک شود حال آنکه این مهم هنگامی محقق می‌شود که یاوران حقیقت حرکت کنند و حق جلوه گر نماید، همانا انقلاب اسلامی ملت ایران نمونه‌ای بی‌بدیل از این جلوه‌گری است.

 

استاد حوزه و دانشگاه انقلاب اسلامی را ثمره خون شهدا دانست و تصریح کرد: نهضت عظیم مردم مسلمان ایران به رهبری امام خمینی(ره) از سال 42 آغاز و با استقامتی مثال زدنی و شهادت انسان‌های بسیار زیر چکمه‌ها و شکنجه‌های ساواک و ایادی آمریکا و اسرائیل قوام و استمرار یافت و حتی پس از پیروزی نیز تداوم آن جز با جانفشانی، ایثار و مقاومت مقدور نشد تا به ملت‌های دنیا به‌ویژه مسلمانان و آزادگان درس ایستادگی و ظلم ستیزی بدهد.

 

امام جمعه موقت دامغان با تأکید بر این مطلب که جبهه مقاومتی که انقلاب اسلامی ایجاد کرد مقدمه‌ای برای مقابله بزرگ با کفر جهانی است، خاطر‌نشان کرد: خداوند وقتی تغییر ایجاد می‌کند که مردم تغییر را از خود شروع کرده و حرکت کنند، نخستین گام در این راستا دور کردن ترس از ملت‌ها است؛ همانا رهبر کبیر انقلاب این درس را به ما آموخت و امروز نظام اسلامی کشورمان با تکیه بر این اصل بیش از ثلث قرن از عمر با عزتش می‌گذرد.

 

مدیر حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) دامغان اضافه کرد: در بسیاری از جبهه‌ها انقلاب اسلامی هر روز به اهدافش نزدیکتر شده که نخستین نقطه آن آگاهی سیاسی جامعه است به‌گونه‌ای که امروز فرزندان خردسال ایران اسلامی هم دشمن را می‌شناسند و در مقابله با استکبار جهانی گاه از برخی متفکران به اصطلاح روشن‌فکر نیز پیشی می‌گیرند.

 

حجت الاسلام رستمیان اقتدار سیاسی، نظامی و رشد چشمگیر علمی را از دیگر خاکریز‌های فتح شده از سوی نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: ایستادگی در مقابل زیادی خواهی‌های ابرقدرت‌های خودخوانده جهانی، راه‌یابی به جمع کشور‌های نخست دنیا در برخی از علوم و فناوری‌ها که پیش از انقلاب حتی تصور بومی بودن آنها غیرممکن به نظر می‌رسید و ایستادگی بر حقوقی همچون مسأله انرژی صلح آمیز هسته‌ای همگی گواه اقتدار این ملت بزرگ است.

 

صنایع دفاعی کشور باید خط قرمز مذاکرات باشد

 

امام جمعه موقت دامغان با اشاره به دستاورد‌های کشورمان در حوزه فناوری‌های دفاعی و نظامی به ویژه توان موشکی، حساسیت دشمن به این مسأله و طرح آن در قالب مذاکرات ایران با 1+5 را نشان از رعب و وحشت استکبار‌جهانی از توانمندی‌های ایران اسلامی در این عرصه دانست و افزود: صنایع دفاعی کشور باید خط قرمز مذاکرات باشد.

 

وی با بیان اینکه تهدید نظامی آمریکا بر علیه کشورمان امروز به یک "لطیفه جهانی" تبدیل شده و جمله "همه گزینه‌ها روی میز است" دولتمردان آمریکایی موجبات خنده همگان را فراهم می‌کند، تصریح کرد: امروز بخش کوچکی از توان موشکی ایران اسلامی در اختیار حزب الله لبنان قرار گرفته که خواب سران رژیم صهیونیستی را آشفته کرده و اسرائیل غاصب را به زانو درآورده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید براینکه ملت، دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هیچ ترسی از تهدیدات نظامی دشمن ندارند، اظهار داشت: البته دشمنان اسلام در گذشته نشان داده‌اند که گاه مانند حیوانی که شاخ دارد ولی عقل ندارد عمل می‌کنند، اما این‌بار واقفند که اگر دست از پا خطا کنند پاسخ نابود کننده دریافت خواهند کرد.

 

مدیر حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) دامغان با یادآوری پاسخ دندان شکن مقاومت حزب الله لبنان به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی، مهم ترین بعد اقتدار ایران اسلامی را پایگاه‌های مقاومت و نشر اندیشه بسیجی در سرتاسر جهان برشمرد و خاطر‌نشان کرد: شکست‌های اخیر گروه جنایت‌کار داعش در عراق و سوریه، به لرزه در آمدن اندام رژیم جعلی اسرائیل از قدرت حزب الله لبنان، مقاومت جانانه مردم غزه و تحولات ضد استکباری یمن و بحرین همه و همه نشانه صدور گفتمان و تفکر انقلاب اسلامی است./977/پ202/ب4

ارسال نظرات